Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:43:27 GMT

دنیامالی: سفره های خالی منتظر تصمیمات مجلس است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۹۱۷۱

دنیامالی: سفره های خالی منتظر تصمیمات مجلس است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خوب است کارگروهی از نخبگان و نمایندگان به بازخوانی کارنامه و عملکرد مجلس اقدام کنند، گفت: سفره هایی که هر روز خالی تر و کوچک تر شده در انتظار تصمیماتی است که به بهبود شاخص های کسب و کار و معیشت جامعه بینجامد.

به گزارش ایسنا، احمد دنیا مالی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس  در انتقاد به نطق احمدی بیغش گفت: به عنوان یک گیله مرد آذری می گویم اجازه نداشتید به آذری زبان ها توهین کنید زیرا آذری زبان ها خودشان بیدار هستند و از سرحدات ایران اسلامی دفاع می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی افزود: بی تردید عاملین ترور شهید فخری زاده درخواهند یافت که نتیجه این راه مشعشع، ظهور بی پایان و درخشش حاج قاسم سلیمانی ها و فخری زاده ها است و آتش انتقام سخت و انقلابی اردوگاه عاملین این ترور را درخواهند نوردید، بدخواهان این مرز پرگهر بدانند که جوانان انقلابی قله های دانش را فراتر از تصورشان فتح نموده، به گونه ای که با حذف یک دانشمند، چرخ پیشرفت هسته ای میهن اسلامی‌مان از حرکت باز نخواهد ایستاد و صد البته به دکترین دفاعی کشور که به کارگیری حداکثری همه بخش ها در جهت بازدارندگی و صیانت کشور از تهدیدها است خدشه ای وارد نخواهد شد.

دنیامالی گفت: با گذشت زمان قابل توجهی از شروع بکار مجلس یازدهم چشم های تیزبین ملت نظاره گر است که آیا مجلس در تراز انتظار رهبر انقلاب و مطالبات مردم تغییر مسیر داده و گام های عملی برداشته است؟ مجلسی که باید با نگاهی خلاقانه و نگاهی نوگرایانه نظام تصمیم گیری کشور را به ریل خود بازگرداند و با استفاده حداکثری از ظرفیت نظارتی و تقنین خود در حوزه های مختلف ایفای نقش کند و خوب است کارگروهی از نخبگان و نمایندگان به بازخوانی کارنامه و عملکرد مجلس اقدام کنند، سفره هایی که هر روز خالی تر و کوچک تر شده در انتظار تصمیماتی است که به بهبود شاخص های کسب و کار و معیشت جامعه بینجامد.

نماینده مردم بندرانزلی اظهار کرد: امروز گفتمان غالب ما و برنامه ریزان باید تمرکز بر بخش اصلی اقتصاد یعنی تولید کالا و تداوم تجارت باشد، توقف و اتکاء به اقدامات توزیعی و یارانه و ارائه اقلام رایگان پرداختن به بخش های انتهایی اقتصاد است، در اقتصادی با نرخ رشد منفی و محدودیت های فراوان موجود، تمرکز بر رفتارهای صرف حمایتی دستاوردی جز تعمیق انتظارات جامعه نخواهد داشت، هر چند از اقدامات حمایتی و توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان، کارگران و کارمندان خاصه فرهنگیان نباید غفلت کرد، وقتی نقدینگی سرگردان در فضایی غیر از تولید جولان می دهد، هر روز شاهد ماجراجویی و التهاب در عرصه مسکن، ارز، سکه، قاچاق کالا و نهاده های دامی هستیم، لاجرم شاهد کاهش تولید ناخالص ملی و کاهش قدرت پول ملی خواهیم بود که نتیجه قهری آن به تحلیل رفتن توان داخلی است.

وی ادامه داد: تحلیل افق پیش روی اقتصاد و باور به استمرار تحریم های ظالمانه از سوی نظام سرمایه سالار با خویی درنده، برخوردی فعال را طلب می کند، صاحبان موقعیت نبایستی با اظهارات خوش بینانه در عرصه دیپلماسی، سیاست های تعلیق و انتظار را دیکته نموده و با ایجاد امیدهای کاذب و واهی در جامعه بیش از این اعتماد ملی را نشانه گیرند، تنها و تنها با مدیریت جهادی است که می توان دریچه جدیدی از امید در سطح ملی گشود، فقط و فقط با بهره گیری از نیروهای انقلابی و عالم، جوانان نخبه و بایدهای بیشمار دیگر در دستگاه های متولی تولید و اشتغال و تدوین سناریوهای برخوردار از پشتوانه دانش و تجربه می توان شاهد رنگین کمانی از آسیب های اجتماعی نبود و گل واژه های لبخند رضایت را بر گونه های غم بار مردم خاصه جوانان این سرزمین به نظاره نشست.

نماینده مردم بندرانزلی با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود کفت: شهرستان بندر انزلی با طبیعت و جاذبه های سحرانگیزش ظرفیت های عظیمی دارد، توجه بیشتر وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در احداث و تامین زیرساخت های مورد نیاز به منظور جذب بیشتر گردشگر دریایی و ساحلی را می طلبد، از مسئولان سازمان محیط زیست می خواهم برای رفع مشکلات زیست محیطی و شرایط نگران کننده تالاب بین المللی انزلی که مطالبه جدی مردم و فعالین محیط زیست می باشد، طرح نجات ملی تالاب انزلی را در دستور کار خود قرار دهد.

در ادامه قاضی زاده هاشمی که اداره جلسه را برعهده داشت با اشاره به سخن ابتدایی نطق دنیامالی گفت: منظور آقای دنیا مالی این بود که این جمله “تکه از جان ما جدا شده “سخن ما اذربایجانی های ایران است و دیگران حق ندارند این سخن را بگویند، 
شاعر و خواننده این شعر نیز برخاسته از این وطن هستند، ما سال ها در فراق بخشی از جانمان یعنی آذربایجان می سوزیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرایط اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پناهگاه نمادین جوانان فلسطینی با قوطی های کنسرو

باوجود دشواری‌های ناشی از شرایط جنگی و کمبودهای فراوان فلسطینیان خلاقانه از اردوگاه ها پناهجویی می کوشند پیام خود را به جهانیان برسانند.

به گزارش مشرق، در میان رنج‌ها و مصیبت ‌های جنگ غزه، گروهی از جوانان فلسطینی ساکن اردوگاه دیرالبلح با استفاده از قوطی‌های خالی کنسرو برای خود پناهگاه درست کردند.

این جوانان با استفاده از قوطی های کنسرو و بسته های غذایی نهادهای امدادی برای مردم غزه موفق شدند تا یک پناهگاه فلزی را احداث نمایند.

«دالیا العفیفی»، ایده پرداز این پناهگاه نمادین گفت: یک روز من با خودم گفتم می‌توانم با استفاده از این قوطی ها اقدامی انجام دهم و پیامی را به گوش همه برسانم‌. فکر کردم که ما مردم غزه از خانه های خود آواره شده ایم و احتیاج به پناهگاه داریم. بنابراین تصمیم گرفتم با استفاده از قوطی های کنسرو پناهگاه بسازم.

ساخت این پناهگاه دو هفته تمام به طول انجامید و برای ساخت آن از سه هزار قوطی خالی کنسرو استفاده شده است.

«عاصم کریم»، طراح پناهگاه نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: قوطی ها را روی هم چیدیم. تقریبا سه هزار قوطی مصرف شد. شب و روز با تمام قوا تلاش کردیم. این یک پروژه کاملا منحصر به فرد است.

این اقدام نمادین از سوی جوانان فلسطینی در حقیقت تلاشی برای انعکاس مصائب و مشکلات اهالی غزه پس از تحمل 7 ماه جنگ مستمر و فراگیر از سوی ارتش اسرائیل است.

دیگر خبرها

  • ساخت پناهگاه نمادین جوانان فلسطینی با قوطی های کنسرو
  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟