Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان،  محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود، نسبت به اظهارات اردوغان رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد و گفت: دشمن اصلی ما دنبال تفرقه افکنی است، نه تنها بین ملت ما بلکه بین کشورهای همسایه ما و مخصوصاً کشورهای اسلامی چنین عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید اجازه دهیم و مسئولان ما نباید اجازه دهند که این قبیل اتفاقات، اهداف دشمنان را حاصل کند و به نتیجه برساند.

او افزود: ما باید دنبال وحدت باشیم، ایران اسلامی، ترکیه و آذربایجان کشورهای حساسی در منطقه هستند. ایران، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه، مسلمان و مقتدر هستند و هر جا همراهی داشتند، توطئه‌های دشمنان به طور مطلق به نتیجه نرسید و شکست خورد و برخی دیگر هم در نتیجه ناهماهنگی‌ها آسیب رسان بوده است. با پذیرش اشتباهات، ایرادها و اشکالات موجود، همگان را دعوت به وحدت می‌کنم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: حافظ اهل شیراز بود، اما درباره آذربایجان گفته است: 

«ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس    بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس

منزل سلمی که بادش هر دم از ما صد سلام       پرصدای ساربانان بینی و بانگ جرس»


این هم زبان حال آذربایجان، هم زبان حال اردوغان، هم کسانی که در آذربایجان جدا شده از ایران عزیز زندگی می‌کنند و هم کسانی است که پشت این تریبون عبارات بسیار عجیبی بر زبان راندند و تعجب همه را برانگیختند.

فرهنگی تصریح کرد: آذربایجان را می‌شناسید و از مسائل و تاریخچه آن اطلاعات کافی دارید. شاید هیچ منطقه‌ای از کشور به اندازه آذربایجان در تمامیت ارضی ایران اسلامی تلاش نکرده، سرمایه‌گذاری نداشته و هزینه نداده است. در تحولات مشروطه، ملی شدن نفت، پیروزی انقلاب اسلامی و در همین روزهای اخیر شاهد نقش‌آفرینی آذربایجان عزیز بوده‌اید. وقتی در ستاد لشکر عاشورا بودم، یک روز هم شهر دزفول و هم اردوگاه لشکر بمباران شد و برای پیگیری مسائل مجروحان و شهدا رفتیم. مردم دزفول مشکلات، مسائل مربوط به مجروحان و جانبازان شهیدان خودشان را رها کرده بودند و به فکر آذربایجانی‌هایی بودند که خونشان در آن روزها بر خاک پاک خوزستان ریخت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: غیر از خط شکنی‌ها و مسائل حساس در میادین دفاع‌مقدس، آذربایجان همواره در صف مقدم دفاع از کشور و تمامیت ارضی کشور بوده است. آقای اردوغان سخنان نسنجیده‌ای را بر زبان رانده بود و اولین کسانی که موضع گرفتند، نمایندگان مجلس از آذربایجان بودند و بنده منتظر این تریبون برای ارائه عرائضم بودم.

او بیان کرد: نمایندگان ولی فقیه در شمال غربی کشور بیانیه‌ای بسیار روشنگر، تحلیلی و موثر صادر کردند؛ به گونه‌ای که آقای اردوغان در یک عقب‌نشینی صریح از زبان وزیر خارجه‌اش گفت ما چنین چیزی را اراده نکرده بودیم و اشتباه رخ داده است. حالا اینکه چرا سفیر ما را برای اشتباهش احضار کرده بودند، همان وزیر امور خارجه توضیح دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صحن علنی مجلس یازدهم نطق میان دستور اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی به‌عنوان راهکاری جدی برای ایجاد بسترهای لازم برای گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد امروز_دوشنبه دوازدهم فروردین_ ایران را برای شرکت در مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها به مقصد جمهوری آذربایجان ترک کرد؛ اسماعیلی پیش از ترک تهران درباره اهداف این سفر اظهار کرد: مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها نشستی است که در باکو برگزار خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران هم در این اجلاس ضمن بیان نکات مهم، راهبردی و در حوزه تعامل فرهنگی با ملل و فرهنگ های دیگر از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفت‌وگو های امسال است، استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت ناعادلانه‌ای که در صحنه نظامات بین‌المللی داریم باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر افکار عمومی استفاده کنیم، افزود: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی نگاه می‌کنیم که بتوانیم برنامه‌ها و نگاه انقلاب اسلامی را برای نخبگان و کشورهای شرکت کننده بازگو کنیم و امید است سخنگاهی برای بیان حقایق باشد.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه نکته بعدی گفت‌وگوهایی است که طبیعتا در چنین اجلاس‌هایی با کشورهای مختلف برای تقویت تعاملات فی‌مابین استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی به‌عنوان راهکاری جدی برای ایجاد بسترهای لازم برای گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود؛ در این راهبرد بیشتر معطوف به کشورهای دوست، همسایه، جهان اسلام و کشورهایی که در موضوعات مهم بین‌المللی نزدیکی راهبردی با ما دارند هستیم؛ در همین راستا تلاش می‌کنیم در فرصت اجلاس باکو گفت‌وگوهای مقتضی را انجام دهیم تا از نتایج آن مجموعه حوزه فرهنگی منتفع شود.

اسماعیلی تصریح کرد: دوستانم برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اند تا بتوانیم در فرصت محدودی که به واسطه این اجلاس در اختیار داریم حداکثر استفاده را کنیم.

به گزارش ایمنا، ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد؛ پیش از این نیز پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین‌المللی مشارکت داشتند.

کد خبر 749685

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران