Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - افزایش 1005 درصدی سرمایه بیمه آسیا جایگاه این شرکت را از نظر سرمایه به دومین شرکت بیمه ای کشور ارتقا خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بیمه آسیا با سرمایه 2500 میلیارد تومانی می رود تا سهم نگهداری خود را از ریسک های صنعت بیمه افزایش دهد.
هرچند که این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت صورت می گیرد و نقدینگی جدیدی به شرکت وارد نشده است اما بیمه آسیا با این برنامه مالی به باشگاه هزارتایی های صنعت ورود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش سرمایه در کنار برنامه ریزی مالی آینده حساسی را برای بیمه آسیا رقم خواهد زد. بنابراین به نظر می رسد که بیمه آسیا با این افزایش سرمایه باید نقاط شفاف و معینی را برای بودجه بندی سرمایه ای خود ترسیم کند.
در شش ماهه ابتدای امسال بازارسرمایه زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری شرکت های فعال در بورس فراهم کرد. بیمه آسیا هم به واسطه سرمایه گذاری ها در این بعد با رشد قابل ملاحظه ای رو به رو شد و هم ارزش سهام این شرکت در این شرایط با تغییرات مواجه شد.
مسلما بیمه آسیا با چنین افزایش سرمایه ای رشد قابل توجهی را در برنامه های مالی خود تدارک دیده است که این رشد در کنار عملیات سرمایه گذاری و فنی متناسب می تواند زمینه های افزایش ارزش بازار حقوق صاحبان سهام را پدید آورد.
موضوع مهم در افق برنامه ریزی مالی بیمه آسیا رویدادهای مالی برنامه ریزی شده پس از این فرآیند است. یکی از فرضیه ها در این زمینه ورود بیمه آسیا در بازار قبولی اتکایی است که می تواند این شرکت را در سطح بازیگران مطرح داخلی قرار دهد. البته این فرضیه در گزارش توجیهی افزایش سرمایه بیمه آسیا نیز مورد تاکید قرار گرفته است.بنابراین به نظر می رسد بیمه آسیا می خواهد سهم بازار خود در این بخش را احیا کند.
آسیا هدف از این افزایش سرمایه را رعایت الزامات بیمه مرکزی مبنی بر کاهش نسبت حق بیمه سهم نگهداری به حقوق صاحبان سهام به کمتر از 300 درصد جهت رعایت مقررات فوق الذکر و پذیرش سهم نگهداری بالاتر و قبولی اتکایی بیشتر از داخل عنوان کرده است. البته مذاکره با بیمه گران بزرگ پتروشیمی و نفتی از دیگر رویکردهای این افزایش سرمایه است که به نظر می رسد بیمه آسیا باید در زمینه فراهم آوری مقدمات این رویکرد قوی در این سلسله از فعالیت بیشتر مورد نظر قرار دهد.
موضوع افزایش سرمایه شرکت های بیمه با توجه به ارزش فعلی نرخ دلار در روزهای گذشته یکی از مسائل مهم روز بوده است.
دولت در سال آینده دلار را در قانون بودجه با نرخ 11 هزارو 500 تومان تسعیر نشان داده است. اگر سرمایه بیمه آسیا را با همین نرخ تبدیل کنیم باید گفت که سرمایه این شرکت میلیون دلاری شده است.
با چنین زیرساختی به نظر می رسد که بیمه آسیا باید به تقویت دانش فنی و نیروی انسانی خود بپردازد چراکه افزایش ظرفیت نگهداری بدون اکچوئری دقیق می تواند شمشیر دو لبه ای باشد هرچند که حرکت بیمه آسیا در بازار بیمه ای کشور در روزهای اخیر روند منطقی داشته و پیش بینی می شود که ورود به باشگاه هزارمیلیاردی ها پختگی لازم را نیز به همراه دارد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش سرمایه نظر می رسد بیمه آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال، از شکست پروژه تحریم حکایت دارد.

مصطفی نخعی امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: افزایش بیش از دو برابری شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال، نشان‌دهنده رشد و پویایی این صنعت و در عین حال شکست پروژه تحریم است.

وی افزود: وزارت نفت در طول دولت سیزدهم اقدام‌های بسیاری در حوزه افزایش تولید و صادرات نفت انجام داده است؛ هرچند در این دولت، صنعت نفت با تحریم‌های بسیاری روبه‌رو شد و دشمنان تلاش کردند سدی در برابر فروش نفت ایران ایجاد کنند که البته ناکام ماندند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امیدواریم در نمایشگاه امسال که به‌نوعی ویترین صنعت نفت کشور است شاهد امضای قراردادهای خوبی باشیم، زیرا این همکاری و قراردادها می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر صنعت نفت و گاز کشور منجر شود.

به گزارش شانا، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعالی دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور
  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت وجود ندارد
  • چگونه می‌توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه