Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@05:11:41 GMT

وقف یک قطعه زمین ۴۰ میلیون تومانی در رشتخوار

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۹۳۶۴

وقف یک قطعه زمین ۴۰ میلیون تومانی در رشتخوار

محسن آبادی با اشاره به تداوم جریان شهادت با سنت وقف، گفت: برادر شهید و قیم فرزندان شهید قادری در روستای عمیدی رشتخوار، مقدار یک ساعت آب و ۲هزار متر از اراضی کشاورزی خود به ارزش 40 میلیون تومان را وقف مسجد جامع روستا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن محسن آبادی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار با اشاره به تداوم جریان شهادت با سنت وقف، در گفت و گو با‌ صبح توس؛ گفت: شب گذشته با حضور حجت الاسلام جهانشیری امام جمعه رشتخوار در محل مسجد جامع روستای عمیدی، خیر نیک اندیش آقای حاج حسینعلی قادری برادر شهید و قیم فرزندان شهید قادری، مقدار یک ساعت آب و ۲هزار متر از اراضی کشاورزی خود به ارزش 40 میلیون تومان را وقف مسجد جامع روستای عمیدی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسن آبادی در ادامه این مطلب با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در رابطه با اهمیت وقف، گفت: اگر نام نیک از انسان به جا بماند بهتر از این است که ثروتی برای انسان باقی مانده باشد، وقف یک توفیق الهی است که انسان با این عمل اموال خودش را دائمی با خود همراه خواهد داشت، چرا که انسان وقتی از دنیا رفت دیگر مال و ثروت از آن او نیست، مگر آنکه قسمتی از آن را که وقف کرده باشد.

وی در ادامه با اشاره به آثار فردی و اجتماعی وقف، تصریح کرد: وقف یک آثار فردی دارد که روی خود فرد تاثیر می گذارد و یک آثار اجتماعی که کل جامعه را در بر می‌گیرد. انسانی وقتی یک چیزی را که دارد از آن بگذرد به بر و نیکی خواهد رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار با تاکید بر اینکه وقف یعنی عمومی کردن مال شخصی فرد که آثار و برکاتش بستگی به نیازمندان دارد، یادآور شد: در حال حاضر نیازهای که ما در سطح جامعه داریم در زمینه های علم و پژوهش، تبلیغ دین به شیوه های نوین و ... است که در هر برهه از زمان وقف متناظر با شرایط زمانی می تواند، صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی افزود: مستند سازی و تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام بوده و طی پیگیری‌ها با سازمان صدا و سیما، مساعدت در این امور در دستور کار است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبار خوبی برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان در نظر گرفته شده است.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان از اولویت‌های کاری ما در استان سمنان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام و فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان گفت: نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط با کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان، قبل از برگزاری کنگره برای بازدید ارزشمند مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

کد خبر 748457

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند