Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان اظهار داشت : در سفر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به استان مقرر شد طرح ساماندهی مرز باشماق اجرایی شود که این کار تاکنون انجام نشده است. 

وی با تاکید بر اینکه دولت وعده اجرای این طرح را داده و باید این کار انجام شود، اضافه کرد : دو ماه از انتخاب پیمانکار این طرح می گذرد و هنوز هیچ کاری انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کردستان بر استقرار پیمانکار در محل اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: اگر هر کدام از کارکنان زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی مانع اجرای این پروژه شوند به وزیر گزارش داده می شود تا شخصا برخورد لازم را انجام دهند. 

مرادنیا با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  موظف به اجرای تعهد داده شده به استان است، اظهار داشت : یکی از مصوبات این جلسه طرح ساماندهی مبادلات مرز باشماق هفته آینده باید به پیمانکار واگذار و تحویل داده شود.

استاندار کردستان گفت: تا پایان هفته بحث پایانه صادراتی تعیین تکلیف شود و فردی که ۶ سال  موجب تاخیر در اجرای این طرح شده باید جوابگو باشد و با او برخورد شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه از دو سال پیش طرح ساماندهی دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است، گفت: اجازه فعالیت  به راهداری در  عرصه ۲۷ هکتاری که استانداری مالک آن بود داده شد. 
شهرام ملکی اضافه کرد: برآورد هزینه و مناقصه هم براساس مجوز سازمان راهداری انجام شده است بنابراین این کار باید عملیاتی شود. 

مشکلی در رابطه با مالکیت اراضی باشماق  وجود ندارد 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم با بیان اینکه در خصوص مالکیت زمین تحویل داده شده به سازمان راهداری  مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: کارهای مربوط به فاز اول این طرح نه تنها در استان در معاونت حقوقی رییس جمهور هم  نهایی شده و مشکلی برای اجرای کاروجود ندارد. 

خالد جعفری با بیان اینکه فقط ابلاغ این طرح به پیمانکار باقی مانده است، افزود: هیچ دلیل و توجیهی برای عدم اجرای این طرح قایل پذیرش نیست. 

۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای  طرح ساماندهی مرز باشماق نیاز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در این جلسه گفت: بیش از  ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای فاز نخست طرح ساماندهی مرز باشماق  براورد شده است. 

محمدراشد مدرس گرجی اضافه کرد: عدم انتقال سند اراضی موجود در محوطه اجرای این طرح بنام سازمان راهداری از مشکلات پیش‌روی اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق است ولی با این وجود مناقضه آن برگزار و پیمانکار انتخاب شده است. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده در فاز اول  ۱.۵ هکتار و در کل ۳ هکتار در راستای اجرای این طرح  نیاز به تملک دارد، گفت: در حال انجام اقداماتی هستیم که بدون نیاز به تملک بتوانیم آنرا اجرایی کنیم. 

وی یادآور شد : برای اجرای این طرح ۱۸ هکتار از محوطه باشماق تحویل سازمان راهداری شده و هفت هکتار آن مربوط به عرصه ای است که ساختمان های اداری در آن احداث شده و ۱۰ سال است که سند آن به نام راهداری منتقل نشده است. 

مدیرکل گمرک باشماق مریوان هم در این جلسه اعلام کرد: به محض اجرای این طرح محوطه ترانشیپمنت جایگزین می شود و از این لحاْظ مشکلی وجود ندارد. 

برچسب‌ها مرز باشماق کردستان استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز باشماق کردستان استانداری کردستان مرز باشماق کردستان استانداری کردستان اخبار کنکور طرح ساماندهی مرز باشماق استاندار کردستان سازمان راهداری اجرای این طرح وجود ندارد برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای این طرح ها ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد فرساد افزود: پیشرفت فیزیکی طرح های ابنیه فنی و پل  ۶۰ درصد است. 

وی گفت: طرح های ایمن سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح استان از جمله مهم‌ترین طرح های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل‌ها (BMS) ثبت شده است.

فرساد گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی،تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیر‌های مختلف استان به خصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت