Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد از وجود ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به علت شرایط کرونایی در این شهرستان خبر داد.

حسین عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب افزود: این تعداد از دانش آموزان در سال‌تحصیلی جدید نسبت به ثبت نام خود در مدارس به علت شیوع کروناویروس اقدام نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از این تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان تعداد ۵۰ نفر پایه اول ابتدایی، ۹۰ نفر متوسطه اول هفتم، هشتم و نهم و تعداد ۱۵۰ نفر متوسطه دوم را شامل می شوند، خاطرنشان کرد: در رابطه با پایه اول ابتدایی توجیه والدین این بوده که با توجه به پایه اول بودن فرزندانشان باید با معلم و آموزگار خود دارای ارتباط عاطفی بوده و از طریق شبکه اجتماعی شاد این امکان میسر نیست و یادگیری دروس فرزندانشان را از طریق شبکه شاد مشکل خواهد کرد.

عسگری در ادامه میزان دسترسی دانش آموزان اسدآبادی به شبکه شاد را ۷۷ درصد و دسترسی معلمان اسدآبادی را ۹۵ درصد برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد از ۱۰۱ روستا، ۳۵ روستا دارای مشکل اینترنت بوده و دانش آموزان ۳۵ مدرسه روستایی نیز علاوه بر مدارس این تعداد فاقد گوشی همراه هوشمند هستند که مجموع تعداد دانش آموزان این ۷۰ روستا کمتر از ۴۲ دانش آموز است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱۰۰ دانش آموز اسدآبادی فاقد گوشی هوشمند و یا تبلت هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون توسط خیرین ۵۰ گوشی هوشمند و تبلت و ۲۰ دستگاه تلویزیون و دستگاه دیجیتال برای دانش آموزان نیازمند روستایی این شهرستان تهیه شده است.

عسگری یادآور شد: با توجه به وضعیت موجود کرونا در حال حاضر برخی از دانش آموزان نیازمند به ویژه در سطح روستاها که فاقد گوشی و تبلت هستند، برای آموزش نیازمند دستگاه هایی چون دیجیتال، فلش، دستگاه پخش CD و DVD بوده که در راستای تهیه این موارد برای دانش آموزان خیرین و افراد خیرخواه از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها آموزش و پرورش دانش آموز بازمانده از تحصیل کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد