Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:04:47 GMT

۷۵ درصد هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری محقق شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۹۷۲۱

۷۵ درصد هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری محقق شد

حسن شمسی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به ابلاغیه سازمان توسعه تجارت، هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ۵۰ میلیون دلار بود که به‌علت اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن بر اقتصاد کشور، با ۲۰ درصد کاهش به ۴۰ میلیون دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از این میزان حدود ۲۰ میلیون دلار کالای تولیدی با ۲۳ هزار تن وزن از گمرک چهارمحال و بختیاری و ۱۰ میلیون دلار کالای تجاری این استان از سایر گمرک‌های کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: میزان صادرات کالاهای چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری از نظر ارزشی ۳۷ درصد و از لحاظ وزنی ۳۴ درصد کاهش دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان شامل مصنوعات فلزی و پلاستیکی، لوازم‌خانگی، بادام، موکت، کاشی، سرامیک، خوراک آماده آزیان و خمیرمایه است.

وی پیش‌بینی کرد: با توجه به شرایط کنونی و رونق صادرات در دو ماه پایانی سال، هدف‌گذاری صادراتی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.

شمسی‌پور گفت: کالاهای تولیدی و تجاری چهارمحال و بختیاری به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، کویت، پاکستان، هندوستان، رومانی، ارمنستان و امارات متحده عربی صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: میزان واردات استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار میلیون و ۲۸۰ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶ درصد کاهش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: این میزان واردات از نظر وزنی ۹۸۶ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی وجود ۶۸ بدهکار ارزی حقوقی و حقیقی در چهارمحال و بختیاری را باعث ایجاد مشکل در وضعیت صادرات استان اعلام و تصریح کرد: میزان بدهی این افراد ۱۴۵ میلیون و ۲۳۶ هزار یورو بود که تاکنون ۷۶ میلیون و ۵۰۲ هزار یورو رفع تعهد شده و مانده بدهی آنان حدود ۶۸ میلیون یورو است.

شمسی‌پور با اشاره به برگزرای مراسم انتخاب و تجلیل از صادرکنندگان نمونه در ۲۹ مهرماه هر سال اظهار داشت: این مراسم در امسال به‌علت شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و قرار است در آینده‌ای نزدیک با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌صورت مجازی برگزار و از هفت صادر کننده نمونه استان در سال‌جاری قدردانی شود.

شمسی‌پور گفت: چهارمحال و بختیاری از لحاظ صدور کارت بازرگانی سلامت بالایی نسبت به کشور به‌خصوص استان‌های مرزی دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر است.

برچسب‌ها رونق تولید توسعه صادرات جهش تولید چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید توسعه صادرات جهش تولید چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا کارآمدی دولت رونق تولید توسعه صادرات جهش تولید چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا کارآمدی دولت اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری میلیون دلار سال جاری درصد کاهش شمسی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد