Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@21:31:16 GMT

شناورهایی که اقیانوس ها را تمیز می کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۹۸۹۱

شناورهایی که اقیانوس ها را تمیز می کنند

شرکت "اوشن کلین آپ" شناورهای نسل سوم خود را برای پاکسازی اقیانوس ها آماده کرده است.

شرکت "اوشن کلین آپ"(Ocean Cleanup) به معنی "پاکسازی اقیانوس" نام خود را به امید انجام یک پروژه فوق العاده برای پاکسازی زباله های پلاستیکی از اقیانوس ها گرفته است. این سازمان غیرانتفاعی دارای چندین شناور است که اقیانوس ها را به وسیله پاکسازی رودخانه های آلوده که زباله ها را به دریا می ریزند، پاکسازی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این شرکت اعلام کرده است که تولید این شناورهای موسوم به "Interceptors" را با هدف استقرار آنها در هزار رودخانه به شدت آلوده افزایش داده است.

در حال حاضر شرکت "اوشن کلین آپ" دارای سه شناور است که در رودخانه های مالزی، اندونزی و جمهوری دومنیکن مستقر شده اند. چهارمین شناور نیز در راه است و قرار است اوایل سال آینده در ویتنام مشغول فعالیت شود.

این شناورها پس از شناور شدن در رودخانه ها، در بستر رودخانه لنگر می اندازند. سپس زباله های پلاستیکی را با دریچه ای که در دهانه آنها قرار دارد و یک نوار نقاله زباله ها را به سطل های زباله درون شناور منتقل می کند، جمع آوری می کنند.

هنگامی که سطل های زباله به تخلیه احتیاج داشته باشند، حسگرهای موجود در شناور به اپراتورها هشدار می دهند. پس از تخلیه نیز زباله های پلاستیکی برای بازیافت به تاسیسات محلی منتقل می شوند.

طراحی نسل سوم این شناورها شامل ارتقای شناور، نوار نقاله و مخازن زباله است.

شرکت "اوشن کلین آپ" خود را برای ساخت، نصب و نگهداری این شناورها برای توسعه جهانی این پروژه آماده می کند.

"بویان اسلات" مدیر عامل این شرکت می گوید: من در پایان یک سال بسیار پرچالش، خوشحالم که می بینم تولید انبوه "Interceptor" آغاز شده است. این یک گام ضروری برای ماست که با مقیاس گسترده ای با جریان جهانی آلودگی پلاستیکی در اقیانوس ها مقابله کنیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اقیانوس ها زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور ستوده با بیان اینکه یکی از علل خسارات وارده در زمان وقوع سیلاب‌ها تصرف و تعدی به بستر رودخانه‌ها است اظهار کرد: اخذ اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌های استان با هدف پیشگیری و کاهش میزان خسارات ناشی از وقوع سیلاب‌ها و همچنین تثبیت مالکیت دولت و تسریع در برخورد قانونی با متخلفین به صورت جدی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قزوین قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه اضافه کرد: در ادامه اقدامات شرکت آب منطقه‌ای قزوین جهت اخذ اسناد مربوط به بستر رودخانه‌های استان اسناد ۹۷۶ هکتار از اراضی بستر رودخانه حاجی عرب در محدوده شهرتان بوئین زهرا استان قزوین اخذ شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با بیان اینکه این اقدام مهم در خصوص سایر رودخانه‌های استان نیز همچنان در دست اجرا است، یادآور شد: با توجه به اینکه رودخانه‌ها در بخشهای مختلف استان واقع شده‌اند لازم است سایر دستگاه‌ها نیز همکاری بیشتری با این شرکت به عنوان متولی حفاظت و صیانت از رودخانه‌ها داشته باشند تا ضمن حفظ حقوق بیت المال از اقدامات متصرفانه به بستر قانونی رودخانه‌ها و زمین خواری نیز جلوگیری شود.

کد خبر 6094266

دیگر خبرها

  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • پاکسازی حاشیه پلیس راه رزن از زباله