Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی میرحیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به این‌که ترس از ابتلا به کرونا باعث کاهش مراجعه مردم به پزشک شده است، افراد دارای بیماری زمینه‌ای نباید فواصل مراجعه به پزشک را طولانی کنند.

وی اضافه کرد: بیماران دیابتی از جمله افرادی هستند که باید با رعایت موازین بهداشتی، روند درمان را ادامه دهند و پزشک را در جریان وضعیت خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در شهر قم کلینیک‌های ویژه در ساعات مشخص پذیرای بیماران هستند، بیماران باید با وقت قبلی مراجعه و خدمات را دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند.

میرحیدری تاکید کرد: استفاده از ماسک، عدم خروج از منزل به‌جز در زمان‌های اضطراری، عدم شرکت در دورهمی ها و شست و شوی مرتب دست‌ها، دستورالعمل‌هایی است که به همه افراد به‌ویژه بیماران دیابتی توصیه می‌شود، زیرا بدن این افراد سیستم ایمنی پایینی دارد و اگر ویروس وارد بدنشان شود، شرایطشان وخیم‌تر از سایر مردم می‌شود.

وی با بیان این‌که خریدهای بیماران دیابتی باید توسط اطرافیان صورت گیرد، به بیماران دیابتی توصیه کرد: مواد قندی، سرخ رده و فست فود (غذای آماده) مصرف نکنند، زیرا این مواد باعث عدم کنترل بیماری می‌شود.

وی گفت: افراد دیابتی از وجود میزان کافی دارو در منزل مطمئن شوند و مصرف صحیح و منظم دارو را مدنظر قرار دهند.

کارشناس مرکز بهداشت قم افزود: این افراد باید با جدیت از پا مراقبت کنند، شست و شوی روزانه، کوتاه کردن ناخن، معاینه پا از نظر قرمزی، تورم و تَرَک نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ورزش کردن روزانه به مدت ۳۰ دقیقه، با شدت متوسط و با حرکات کششی باید در برنامه این افراد باشد.

وی بیان کرد: بیماران دیابتی باید بیشتر از آب و صابون استفاده و کمتر از محلول‌های ضدعفونی‌کننده استفاده کنند، زیرا این محلول‌ها باعث خشکی پوست و در نتیجه سوزش انگشت‌ها هنگام تست قند خون می‌شود.

میرحیدری با تاکید بر خودداری جدی از مصرف دخانیات، خاطرنشان کرد: ابتلا به کرونا در افرادی که سیگار و قلیان استفاده می‌کنند، بیشتر است و اگر چنین افرادی مبتلا به دیابت هم باشند، به شکل‌های شدیدتر کرونا مبتلا می‌شوند.

وی با تاکید بر مراقبت اطرافیان از بیماران دیابتی، گفت: زمانی که این بیماران در خانه هستند، اطرافیان نباید مهمان دعوت کنند و یا فرد دیابتی را به تجمعات ببرند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه‌شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن (ع) در شهرک امام حسن (ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور بیماران دیابتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند