Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-طرز تهیه دسر انبه | مواد لازم جهت تهیه دسر انبه | نکات مهم در تهیه دسر انبه | طرز تهیه دسر خوشمزه | طرز تهیه دسر آسان | خواص انبه

مواد لازم :

شکر :  دوسوم پیمانه آب : یک چهارم پیمانه پودر ژلاتین : یک قاشق سوپخوری + یک قاشق مرباخوری خامه فرم گرفته : یک پیمانه آب انبه : 200 گرم انبه خیلی درشت : یک عدد


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




طرز تهیه :

مرحله اول:

انبه را در دستگاه غذاساز به صورت پوره درآورید و در کاسه ای بریزید . شکر را با آب انبه در قابلمه ای کوچک یا شیر جوش ریخته ، روی حرارت بگذارید و هم بزنید تا شکر کاملا آب شود . وقتی مایع خوب داغ شد و شکر هم در آب حل شد ، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم:

در یک ظرف آب ( یک چهارم پیمانه ) را با پودر ژلاتین مخلوط کنید و روی حرارت غیر مستقیم ( مثلا بخار کتری ) به روش بن ماری ، بگذارید و دائم هم بزنید تا ژلاتین در آب حل شود و مایه ای یکدست به دست آید.

مرحله سوم:

ژلاتین حل شده را به پوره انبه اضافه کنید . حالا شکر حل شده در آب انبه را هم به ظرف اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید . وقتی مواد کمی خنک شدند نوبت به اضافه کردن خامه فرم گرفته است . آن را هم اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله چهارم:
 ظرف یا قالب مورد نظر را در حد براق شدن ، چرب کنید . از مایه دسر در ظرف ها پر کنید و آنها را به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید . وقتی که دسر خنک و ژلاتین بسته شد ظرف ها را بیرون آورید و با خامه تزئین و سرو کنید.

نکات :
•  از یک انبه خیلی درشت 400 گرم پوره در می آید.
•  به جای استفاده از آب انبه میتوانید از آب جوشیده شده هم استفاده کنید.
•  خامه فرم گرفته را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید . آب انبه را هم از سوپر مارکت ها بخرید.
•   مدت زمان آماده سازی دسر انبه 3 ساعت می باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید:طرز تهیه ژله انبه با تخم شربتی | مواد لازم برای تهیه ژله انبه با تخم شربتی | طرز تهیه کرم ژله هلو

خواص انبه


1. جلوگیری از سرطان:
تحقیقات نشان داده است ترکیبات آنتی اکسیدانی در میوه های انبه برای حفاظت در برابر سرطان کولون، پستان، لوسمی و سرطان پروستات وجود دارد. این ترکیبات عبارتند از کورستین، ایزوکرریتین، استراگالین، فیزیتین، اسید گالیک و متیل گلات، و همچنین آنزیم های فراوان.

2. کاهش کلسترول:
سطح بالای فیبر، پکتین و ویتامین C به کاهش سطح کلسترول سرم کمک می کند، به ویژه لیپوپروتئین کم چگالی (مواد بد).

3. پاک کردن پوست:
می تواند برای پوست به صورت داخلی و خارجی استفاده شود. انبه برای جلوگیری از منافذ مسدود شده و از بین بردن جوش ها کمک می کند.

4. بهبود سلامت چشم:
یک فنجان انبه ، 25 درصد ارزش روزانه مورد نیاز ویتامین A را تامین می کند که باعث افزایش بینایی و جلوگیری از کوری شب و خشک شدن چشم می شود.

5. کل بدن را آلکالیز می کند:
اسید تارتار، اسید مالیک و ردیابی اسید سیتریک موجود در میوه به حفظ ذخایر قلیایی بدن کمک می کند.

6. به دیابت کمک می کند:
برگ انبه به جهت عادی کردن سطح انسولین در خون کمک می کند. درمان خانگی سنتی به صورت جوشاندن برگ ها در آب، یک شب در آب بماند و بعد از آن مصرف عصاره فیلتر شده در صبح است. میوه انبه دارای شاخص گلیسمی نسبتا پایین (41-60) است بنابراین مقدار متوسط آن سطح قند شما را افزایش نخواهد داد.

7. بهبود هضم:
پاپایا تنها میوه ای نیست که حاوی آنزیم ها برای تجزیه پروتئین است. میوه های مختلفی از جمله انبه وجود دارد که دارای کیفیت بالایی هستند. فیبر در انبه همچنین به هضم  کمک می کند.


8. سیستم ایمنی را افزایش می دهد:
مقدار بالاتری از ویتامین C و ویتامین A در انبه، به علاوه 25 نوع مختلف کاروتنوئید، سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه می دارد.

طرز تهیه پاناکوتای انبه

موادلازم:

400 گرم انبه  پودر ژلاتین به میزان لازم نصف پیمانه شکر نوک قاشق چایخوری وانیل
400 گرم خامه کمی رنگ زرد مجاز خوراکی

طرز تهیه :

مرحله اول:

انبه ها را شسته ، پوست کنده و خرد کنید . بعد به همراه شکر در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید . وقتی مواد شروع به جوشیدن کردند ، حدود پنج شش دقیقه هم بزنید و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم:
پودر ژلاتین را در یک چهارم پیمانه آب معمولی ریخته و روی حرارت غیر مستقیم  قرار دهید و مرتب هم زده تا ژلاتین در آب حل شود. انبه های نیم پز شده را با شکر و چند قطره رنگ خوراکی مخلوط کرده و در میکسر بریزید تا پوره شود بعد دوباره بپزید . اما این بار به مدت دو دقیقه . پوره انبه را از روی حرارت بردارید ،  وانیل رو اضافه کرده و کمی هم بزنید  تا خنک شود . وقتی حرارتش را از دست داد ، خامه فرم گرفته یا خامه صبحانه را به همراه ژلاتین حل شده ، به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یک دست گردد . قالب دلخواه رو در حد براق شدن چرب کنید و مایه پاناکوتا رو بریزین . در یخچال بگذارید تا دسر سفت گردد.

امیدواریم مطلب طرز تهیه دسر انبه برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید:طرز تهیه ترشی انبه / طرز تهیه دو نوع ترشی انبه خوشمزه و عالی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت خامه فرم تهیه دسر انبه طرز تهیه دسر پودر ژلاتین روی حرارت مواد لازم هم بزنید آب انبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته چی ببینیم؟

همشهری: با هم برخی از این برنامه‌ها را در آخر این هفته پخش می‌شوند، مرور می‌کنیم:

سریال هفت سر اژدها

ژانر: سیاسی

تهیه‌کننده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی

بازیگران: حمید صفت، حمید گودرزی، زنده‌یاد سیامک اطلسی، مجید واشقانی، زنده یاد شهرام عبدلی، قطب‌الدین صادقی و ...

بستر پخش: شبکه ۳ سیما

معرفی:‌ داستان پسری آقازاده به نام سلطان خواه است که نفوذ بالایی در اقتصاد دارد و مخاطب شاهد رانت و فساد این آقازاده و روند دستگیری آن است.

سریال نون. خ

ژانر: طنز اجتماعی

کارگردان: سعید آقاخانی

تهیه‌کننده: مهدی فرجی

بازیگران: حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش و ...

بستر پخش: شبکه یک سیما

معرفی: نورالدین خانزاده و خانواده‌اش با دردسر های جدیدی روبرو می‌شوند. او همزمان با حل مشکلات روستای محل زندگی خود، درگیر مسائلی خانوادگی نیز می‌شود و برای حل آنها تلاش می‌کند؛ اما این چالش ها با اتفاقات طنز زیادی همراه خواهد بود.

سریال شب‌های مافیا (فصل دوم)

ژانر: مسابقه/ معمایی

تهیه‌کننده و کارگردان: محمدرضا رضاییان

مجری: محمد بحرانی

بازیگران: علیرضا بیرانوند، فاطمه مسعودی فر، آصف آریا، ‌مونا کرمی، جواد خیابانی، شیدا خلیق و ...

بستر پخش: فیلیمو

معرفی: نوعی سرگرمی دوستانه و خانوادگی است که در آن دو گروه مافیا و شهروند باید با آزمون و خطا یکدیگر را شناسایی کنند تا در نهایت بتوانند مافیا را از شهر بیرون کرده و شهروندان پیروز شوند.

مسابقه صداتو

ژانر: موزیکال/ معمایی

تهیه‌کننده و کارگردان: حامد جوادزاده

مجری: محسن کیایی

هنرمندان حاضر در استودیو: مسابقه شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیرمهدی ژوله

بستر پخش: فیلیمو

معرفی: برنامه پنج مرحله و یک شرکت کننده دارد. شش فرد به عنوان خواننده با پوشش‌های مختلف وارد صحنه می‌شوند و یک قطعه موسیقی اجرا می‌کنند. شرکت کننده باید طی مراحل مختلف و با کمک هنرمندان حاضر در استودیو حدس بزند که چه کسی خواننده نیست، در نهایت اگر درست حدس بزند برنده ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود.

کد خبر 846878 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خبر مهم نقد فیلم و سریال فیلم و سریال ایرانی نمايش خانگي فیلم و سریال خارجی

دیگر خبرها

  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه