Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@23:39:07 GMT

روسیه نقض آتش‌بس در قره‌باغ را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۰۲۲۲

روسیه نقض آتش‌بس در قره‌باغ را تایید کرد

وزارت دفاع روسیه برای اولین بار از زمان امضای توافق برای پایان دادن به درگیری‌ها در قره‌باغ کوهستانی، از تبادل آتش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روز جمعه خبر داد و گفت از دو طرف خواسته شده به آتش‌بس پایبند بمانند.

وزارت دفاع روسیه که در منطقه قره‌باغ نیروهای حافظ صلح مستقر کرده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک مورد نقض آتش‌بس روز ۱۱ دسامبر (جمعه ۲۱ آذر) در منطقه «هادروت» گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «فرانس ۲۴»، پیش از آن ارتش ارمنستان اعلام کرده بود حملاتی از طرف باکو علیه دو روستا که تحت کنترل نیروهای قره‌باغ قرار دارند، انجام شده است. از طرف دیگر ارتش جمهوری آذربایجان هم گفته بود اقدامات مقابله‌ای کافی علیه تحرکات طرف مقابل انجام شده، اما افزود آتش‌بس در حال حاضر برقرار است.

یک سخنگوی نیروهای حافظ صلح روسیه تبادل آتش با سلاح‌های خودکار بین دو طرف را تایید کرد و گفت درخواست برای احترام به آتش‌بس برای هر دو طرف ارسال شده است.

پیش از آن نیروهای قره‌باغ مدعی شده بودند سه تن از آن‌ها در حمله از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان زخمی شده‌اند.

این اولین بار است که روسیه از زمان دستیابی به توافق بین باکو و ایروان، نقض آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی را گزارش کرده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز شنبه در سخنانی تاکید کرد که هرگونه تلاش برای تضعیف توافق آتش‌بس قره‌باغ محکوم به شکست است.

پیش‌تر «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از انجام شدن اقدامات و تدارکات لازم برای تأسیس مرکز نظارت بر آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی خبر داده بود.

آکار در این باره توضیح داد: «کارهای بین آنکارا، باکو و مسکو برای تأسیس مرکز مشترک نظارت بر آتش‌بس قره‌باغ، در حال انجام شدن است».

باکو و ایروان در ۱۰ نوامبر (سه شنبه ۲۰ آبان) با توافقی که با پادرمیانی روسیه حاصل شد، به چند هفته نبرد خونین خاتمه دادند. بر اساس بخشی از این توافق ۱۰ بندی که باعث بروز اعتراضاتی در داخل ارمنستان و تشدید درخواست‌ها برای استعفای «نیکل پاشینیان» از نخست‌وزیری شده است، قرار شد نیروهای صلح‌بان روسیه در منطقه مستقر شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه قره باغ آتش بس آذربایجان قره باغ نقض آتش بس جمهوری آذربایجان قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: از ابتدای سال جاری، نیروهای روسی ۵۴۷ کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید کشور را در دو هفته گذشته تحت کنترل خود درآورده است.

وی افزود: طی دو هفته گذشته، نیروهای روسیه، شهرک های نووباخموتوفکا، سمنووکا، بردیچی در دونتسک را آزاد کرده اند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که در نتیجه عملیات نظامی روسیه علیه کی‌یف، نیروهای اوکراینی تاکنون بیش از ۱۱۱ هزار سرباز را در سال ۲۰۲۴ از دست داده اند.

شویگو به انهدام ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای اوکراینی نیز اشاره کرد.

وزیر دفاع روسیه گفت: نیروهای اوکراینی روزانه هزار نفر را به دلیل درخواست آمریکا و متحدانش برای مقابله با نیروهای مسلح روسیه به هر قیمتی از دست می دهند.

کد خبر 6095912

دیگر خبرها

  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند