Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم بزرگداشت مهدی ایمانی شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) و خادم حرم بانوی کرامت در سالروز شهادت این شهید بزرگوار در مسجد مقدس جمکران برگزار و از طریق شبکه افق پخش شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در این مراسم ابراز کرد: دفاع یک امر مقدس و فعل الهی است و خداوند در آیه ۳۸ سوره حج خود را مدافع مؤمنان معرفی می‎کند و می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا؛ قطعاً خداوند از کسانى که ایمان آورده‌اند دفاع مى‌کند» و در آیه ۴۷ سوره روم یاری مؤمنان را حقی بر عهده خود می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک دفاع هم وظیفه مردمی است، افزود: خداوند در سوره حج آیه ۴۰ می‌فرماید اگر دفاع برخی نباشد صومعه، کلیسا، کنیسه و مسجدی باقی نخواهد ماند زیرا وجه مشترک همه این مکان‌ها ترویج خداپرستی است.

استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه امروز باید مسیحیان سوریه هم قدردان امثال شهید ایمانی باشند، گفت: قرآن می‌گوید اگر مدافعان نباشند یاد خدا از بین می‌رود و فرقی ندارد که یاد خدا در مسجد، کلیسا و یا هر جای دیگر باشد.

وی دفاع از حرم را دفاع از یاد خدا دانست و اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۵۱ سوره بقره هم می‌فرماید اگر دفاع برخی افراد نبود فساد زمین را فرا می‎گرفت.

 رفیعی با اشاره به انواع مختلف دفاع گفت: دفاع می‎تواند با زبان مانند دفاع دعبل خزایی از امام رضا(ع)، با قلم مانند فتوای مراجعی مثل امام خمینی(ره) در امور مختلف و یا نوشتن کتاب، با مال مانند دفاع حضرت خدیجه(س) از پیامبر(ص) و یا هر چیز دیگری باشد اما بالاترین نوع دفاع، دفاع با جان است.

وی با بیان این که شهید همه وجودش را در راه دفاع خرج می‌کند و به همین خاطر هیچ اجری بالاتر از اجر شهادت نیست، افزود: همانطور که شهید همه چیزش را برای خدا داده است خدا هم همه چیز به او می‌دهد.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید رسانه ملی قاسم سلیمانی مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، باکو پایتخت آذربایجان از چهارشنبه (12 اردیبهشت) لغایت جمعه (14 اردیبهشت) میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین نشست رهبران ادیان با حضور رهبران ادیان و نمایندگان سازمان‌های دینی و اجتماعی از سراسر جهان با عنوان «تقویت اعتماد از طریق گفتمان بین ادیان» در باکو برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است