Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان بسیجی استان زنجان از استاندار این استان برای حضور در جمع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو دعوت کرده بودند، اما او وعده حضور در جمع دانشجویان را به پس از عادی شدن شرایط کرونایی حواله کرد!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دعوت از مسئولان دولتی برای حضور در جمع دانشجویان و پاسخ دادن به سوالات و شنیدن نقد‌های آنان، رسمی هرساله است که همزمان با روز دانشجو برگزار می‌شود؛ البته رسمی که با بی میلی از سوی مسئولان مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مانند دانشجویان زنجانی که امسال در انتظار حضور استاندارشان بودند، اما آقای استاندار به بهانه کرونا! از حضور در جمع دانشجویان امتناع کرد.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان در نامه‌ای به حقیقی، استاندار زنجان، دعوت کرده بود تا به مناسبت ۱۶ اذر و روز دانشجو، در جمع دانشجویان حضور یابد. این نامه ۱۰ روز قبل از روز دانشجو برای استاندار زنجان ارسال شده بود.   اما معاونت امنیتی و اجتماعی استاندار پاسخ دانشجویان را اینگونه داد: «در نظر بود همانند سال‌های گذشته نشست صمیمی و چهره به چهره با دانشجویان برگزار گردد، ولی به استناد مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و پیشگیری و مقابله با این بیماری. لیکن در اولین فرصت پس از عادی شدن شرایط، هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری جلسه ... انجام خواهد شد.»
اما به نظر می‌رسد که این پاسخ، وعده بی سرانجامی است، چون معلوم نیست چه زمان شرایط کرونا عادی می‌شود؟ و سوال دیگر اینکه آیا امکان حضور استاندار زنجان در جلسه‌ای با حضور محدود اعضای تشکل‌ها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم نبود؟   نکته دیگر اینکه، سال گذشته استاندار زنجان در جلسه‌ای با حضور دانشجویان شرکت کرد، اما حاضر نشد به دانشگاه برود. بنابراین از مسئولان تشکل های دانشجویی خواست تا در برای جلسه به استانداری بروند. این اتفاق را برخی تشکل‌های دانشجویی استان زنجان محکوم کردند و حاضر به حضور در این جلسه نشدند، اما برخی تشکل‌های دیگر، که اثربخشی چندانی هم در فضای سیاسی استان و جنبش دانشجویی نداشتند، در جلسه شرکت کردند. 
در همین راستا، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی زنجان نامه‌ای دیگر به استاندار زنجان نوشت و در آن خاطرنشان کرد که دانشجویان به عملکرد استانداری زنجان، انتقادات مهمی دارند.
دانشجویان در این نامه انتقادات خود را به شرح زیر بیان کرده اند:

۱. در طول دوران حضور شما در استانداری زنجان، تاکنون امکان برگزاری جلسه مشترک میسر نگردیده و هر بار به دلیلی زمان این جلسه به تعویق افتاده است و پس از وعده جنابعالی در روز دانشجوی سال گذشته و موکول کردن جلسه مشترک به روز دانشجوی سال ۹۹، انتظار می‌رفت تا این وعده تحقق یابد. بی شک تعویق جلسه به دلیل شیوع کرونا قابل قبول نیست؛ چراکه اولا برگزاری جلسات با رعایت پروتکل‌ها بلامانع است و ثانیا شما در همین ایام نیز بار‌ها و بار‌ها جلسات متعدد اداری و غیراداری برگزار کرده اید و تصاویر آن به وفور در فضای رسانه‌ای قابل دسترسی است.

۲. معاونت محترم سیاسی شما در نامه ارسالی، برگزاری جلسه را منوط به عادی شدن این شرایط کرده اند. حال بفرمایید که منظور از عادی شدن چیست؟ وضعیت نارنجی؟ سفید؟ پس از پایان کرونا؟ مسلما چنین پاسخ‌هایی نه تنها ابهام آمیز است؛ بلکه بی احترامی و بی محلی به درخواست دانشجویان محسوب می‌شود.

۳. اگرچه حتی پیشنهاد جلسه بصورت ویدئوکنفرانس را هم نپذیرفتید؛ لکن بهتر است مطلع باشید درخواست جلسه نه از بابت مچ گیری و حاشیه سازی؛ بلکه با نیت دلسوزانه و جهت کمک به جنابعالی ارسال گردید و دانشجویان بسیجی در زمینه‌های بسیاری اعم از نظارتی، درمانی و... ظرفیت کمک رسانی دارند و قرار بود با جزییات به حضور اعلام گردد؛ اما متاسفانه با استنکاف شما مواجه شدیم.

۴. بی شک سوالات بسیاری نیز پیرامون عملکرد شما و مدیران تحت امر در زمینه‌های مختلفی همچون وضعیت بودجه، مشکلات اقتصادی و صنعتی استان، عملکرد کرونایی استان، مشکلات زیرساختی و اجرایی دستگاه ها، وضعیت فرهنگی، اجتماعی و آموزشی استان و... وجود دارد که با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب و دستور صریح ایشان به دانشجویان در باب مطالبه از مسئولان و به شما مسئولان جمهوری اسلامی در باب ضرورت حضور در جمع‌های دانشجویی و پاسخ به سوالات دانشجویان درخواست جلسه صورت گرفت و مسلما بی توجهی به چنین دستور صریحی از سوی جنابتان پذیرفتنی نیست.

۵. سوال اساسی این است که چرا شما آقای استاندار، خانم بلوری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده (که چندین مرحله تقاضای جلسات دانشجویی شده است) و بسیاری از مدیران ارشد اجرایی استان از حضور در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی برحذرید و از هرکدام دلایل متفاوت و عجیب می‌شنویم؟ علت در چیست؟ ضعف عملکرد؟ نداشتن پاسخ مناسب به سوالات و مطالبات دانشجویان؟

دانشجویان بسیجی استان زین پس به طور مداوم و به صورت مکتوب، سوالات و مطالبات خود را پیرامون وضعیت استان و در فضای رسانه‌ای مطرح نموده و برای سوالات، پاسخ‌های قانع کننده مطالبه خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی زنجان استاندار زنجان روز دانشجو حضور در جمع دانشجویان استاندار زنجان عادی شدن روز دانشجو تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • وعده صادق رژیم اسرائیل را شکننده‌ تر کرد
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • چگونه «وعده صادق» جَو اعتراضات دانشگاهی آمریکا برای غزه را تغییر داد؟
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله