Web Analytics Made Easy - Statcounter

عوامل اصلی شبکه گستـرده کلاهبـرداری و اخـلال در نظـام ارزی که فعالیت غیرمجاز اقتصادی داشتند؛ در استان یزد شناسایی و دستگیر شدند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، در راستای برخورد با سوء استفاده‌های صورت گرفته در تعهدات ارزی، سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان یزد، با اقدامات تخصصی اطلاعاتی و عملیاتی، ۸ نفر از عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخـلال در نظـام اقتصادی و ارزی کشور، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شبکه با استفاده از شرکت‌های پوششی در خارج از کشور و صدور پیش فاکتور‌های صوری، از بانک مرکزی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو سوء استفاده نموده و با فروش آن در بازار آزاد، اقدام به تحصیل مال نامشروع و قاچاق ارز کرده است.
بر اساس اعترافات و اسناد و مدارک پرونده، متهمان اقدام به تبانی و پرداخت رشوه، استفاده از کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی اجاره ای، پولشویی، تخلفات گمرکی، فرار مالیاتی و جعل اسناد حمل کالا کرده و از این طریق بیش از ده هزار میلیارد ریال از حقوق بیت المال را تضییع نمودند.
شایان ذکر است گردش حساب‌های بانکی متعلق به شبکه مذکور بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است.
در این عملیات، مقادیر قابل توجه‌ای ارز، اسناد بانکی، حواله‌های صوری و جعلی و مهر‌های شرکت‌های پوششی خارجی کشف و ضبط گردید.
مردم شریف ایران در صورت مشاهده هرگونه تخلف ارزی، مراتب را با شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات در میان بگذارند.   بیشتر بخوانید: انهدام ۴ شبکه بزرگ قاچاق ارز| شناسایی اخلال‌گران بازار ارز در یزد و کشف بیش از ۳۰ نوع ارز

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت اطلاعات شبکه قاچاق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت اطلاعات شبکه قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج

 سرهنگ محمدرضا زارعی گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستا‌های اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی