Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۳ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

بازگشت زمین‌های ۱۰۰ میلیاردی به بیت‌المال

فرمانده انتظامی استان فارس از رفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش "فورگ" از توابع شهرستان داراب خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی به متراژ ۲۲ هکتار از اراضی ملی در بخش "فورگ" از توابع شهرستان داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه مأموران انتظامی داراب پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل اعزام شدند، افزود: طبق شواهد و مدارک، متهم اقدام به تخریب ۲۲ هکتار از ارضی ملی و تسطیح زمین‌های مذکور کرده است.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص ۲۲ هزار متر اراضی ملی به بیت المال برگردانده شد، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست هرگونه خبر در این خصوص را از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

توقیف پیکان حامل بیش از ۱۰۲ کیلو تریاک

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پیکان و کشف ۱۰۲ کیلو و ۷۴۰ گرم تریاک در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران ایست و بازرسی "قطرویه" با همکاری کارکنان یگان تکاوری استان با انجام یک سری کار‌های فنی و پلیسی از حمل و جا‌به‌جایی مقداری تریاک توسط یک سواری پیکان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در همین رابطه مأموران به محور‌های خاکی منتهی به شهرستان نی‌ریز اعزام و ضمن برپایی ایست و بازرسی، یک سواری پیکان حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۲ کیلو و ۷۴۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران انتظامی آباده در خصوص استخراج ارز دیجیتال به صورت غیر مجاز در منزلی در یکی از محله‌های این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پس از کسب مجوز قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف ۳۴ راس گوسفند قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۳ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۳۴ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی "چهاربرکه" لارستان در اجرای طرح مقابله با قاچاق، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ حامل احشام مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، ۳۴ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۱۱۶ راس گوسفند قاچاق در آباده کشف شد

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۱۶ راس گوسفند قاچاق به ارش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی کلانتری "۱۴ ایزدخواست" در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی شهرستان "آباده"، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۱۶ راس گوسفند قاچاق و بدون پروانه بهداشتی را کشف کنند.

سرهنگ مسعودی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

مرگ مرد ۵۴ ساله بر اثر گازگرفتگی

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از مرگ مردی ۵۴ ساله بر اثر گازگرفتگی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره گازگرفتگی در چادر مسافرتی در اطراف زمین‌های کشاورزی یکی از محلات شهرستان "زرین‌دشت"، بلافاصله اکیپی از ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

او افزود: پس از حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد مردی ۵۴ پس از آبیاری زمین‌های کشاورزی، داخل چادر مسافرتی با روشن کردن پیک‌نیک در حال استراحت بوده که فوت کرده است.

سرهنگ بردبار با اشاره به اینکه کارشناسان علت فوت را گازگرفتگی ناشی از استنشاق گاز منو اکسید کربن اعلام کردند، عنوان داشت: جسد فرد فوت شده توسط اورژانس به بیمارستان انتقال داده شد.

اعضای باند حمید پلنگ با ۳۳ فقره سرقت روانه زندان شدند

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از انهدام اعضای باند ۳ نفره سارقان معروف به "حمید پلنگ" با ۳۳ فقره سرقت خودرو در"شیراز" خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت خودرو‌های پراید مدل پایین در شهر شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی و سرنخ‌های موجود در صحنه سرقت، مطلع شدند که سارقان پس از سرقت، لوازم و قطعات خودرو‌های پراید را جدا و آن را در خیابان‌های خلوت و تاریک رها می‌کنند.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: کارآگاهان زبده با استفاده از امکانات نوین و خاص پلیسی موفق شدند اعضای باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای معروف به "حمید پلنگ" را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: این سارقان حرفه‌ای در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۳۳ فقره سرقت خودرو و فروش قطعات آن اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران موفق شدند در این خصوص ۴ نفر مالخر را نیز دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه مالخران، ۳۹ عدد ضبط، ۲۲ حلقه لاستیک، ۱۶ عدد باند، ۲۰ عدد رینگ، ۳ عدد کپسول گاز و ۵ عدد باطری مسروقه کشف شد.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: همه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

برخورد قاطع پلیس با خرده فروشان مواد مخدر

فرمانده انتظامی فسا از اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و کشف ۲۲ کیلو و ۶۳۱ گرم انواع مواد مخدر طی یک ماه گذشته در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری سایر یگان‌های انتظامی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر را طی یک ماه گذشته در سطح شهرستان اجرا کردند.

او افزود: با دستور مقام قضائی و پس از شناسایی پاتوق خرده فروشان، در چند عملیات جداگانه ماموران موفق به کشف ۲۲ کیلو و ۶۳۱ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۴۱ نفر معتاد و خرده فروش در این رابطه شدند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه خرید، فروش و حمل موادمخدر مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

یک کشته در ریزش ساختمان دو طبقه در فسا

بر اثر ریزش ساختمان یک منزل دو طبقه در فسا یک نفر در زیر آوار جان باخت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری فسا گفت: در پی اعلام ریزش یک واحد مسکونی دو طبقه در یک باغ مرکبات در شهرستان فسا تیم عملیاتی امداد و نجات به محل حادثه اعزام شد.

رحم دار افزود: طبقه اول این ساختمان به صورت انباری و طبقه دوم آن برای سکونت استفاده می‌شد که به طور کامل فرو ریخت و یک نفر در زیر آوار گرفتار شد.

او ادامه داد: نجاتگران آتش‌نشانی ضمن رعایت نکات ایمنی و تثبیت اطراف، اقدام به نجات نگهبان باغ کردند که پس از ۳۰ دقیقه تلاش آتش‌نشانان و نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ فسا موفق شدند جسد فرد ۲۰ ساله را که یک تبعه افغانی بود از زیر آوار خارج کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری فسا گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.آتش گرفتن خودروی پراید بر اثر سوخت‌گیری غیراستاندارد

آتش گرفتن خودروی پراید بر اثر سوخت‌گیری غیراستاندارد

یک دستگاه خودرو پراید در شهرستان فسا بر اثر سوخت گیری غیراستاندارد با گاز مایع (LPG) به صورت کامل در آتش سوخت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری فسا گفت: صبح امروز خودروی پراید که توسط راننده با سیلندر گاز، در حال سوخت‌گیری بود، دچار حریق شد.

رحم دار افزود: این حادثه که در ورودی فسا و جلوی در اصلی شرکت گاز رخ داد خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی در برنداشت و تنها منجر به سوختن خودرو پراید شده است.
انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی استان استخراج ارز دیجیتال سیر مراحل قانونی راس گوسفند قاچاق کارشناسان ارزش میلیارد ریال دستور کار ۱۰۰ میلیارد خرده فروشان ریال برآورد یک میلیارد اعضای باند مواد مخدر سوخت گیری فقره سرقت موفق شدند آتش نشانی اراضی ملی قضائی شد کشف شد بر اثر یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد

سرهنگ عباسی فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد گفت: ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس، ضمن انجام اقدامات قانونی اقدام به بازرسی از یک واحد صنفی در شهرستان بهاباد کردند. 

وی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته ۷۲ هزار نخ انواع سیگار قاچاق کشف شد. 

فرمانده انتظامی بهاباد خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید