Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، عوامل اصلی شبکه گستـرده کلاهبـرداری و اخـلال در نظـام ارزی که فعالیت غیرمجاز اقتصادی داشتند؛ در استان یزد شناسایی و دستگیر شدند.

در راستای برخورد با سوء استفاده‌ های صورت گرفته در تعهدات ارزی، سربازان گمنام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان یزد، با اقدامات تخصصی اطلاعاتی و عملیاتی، 8 نفر از عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخـلال در نظـام اقتصادی و ارزی کشور، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه با استفاده از شرکت های پوششی در خارج از کشور و صدور پیش فاکتورهای صوری، از بانک مرکزی بالغ بر 150 میلیون یورو سوء استفاده نموده و با فروش آن در بازار آزاد، اقدام به تحصیل مال نامشروع و قاچاق ارز کرده است.

بر اساس اعترافات و اسناد و مدارک پرونده، متهمان اقدام به تبانی و پرداخت رشوه، استفاده از کارت‌های بازرگانی و حساب های بانکی اجاره ای، پولشویی، تخلفات گمرکی، فرار مالیاتی و جعل اسناد حمل کالا کرده و از این طریق بیش از ده هزار میلیارد ریال از حقوق بیت المال را تضییع نمودند. 

شایان ذکر است گردش حساب ‌های بانکی متعلق به شبکه مذکور بیش از 300 هزار میلیارد ریال بوده است.

در این عملیات، مقادیر قابل توجه‌ای ارز، اسناد بانکی، حواله های صوری و جعلی و مهرهای شرکت‌ های پوششی خارجی کشف و ضبط گردید.

مردم شریف ایران در صورت مشاهده هرگونه تخلف ارزی، مراتب را با شماره 113 ستاد خبری وزارت اطلاعات در میان بگذارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 وزارت اطلاعات سربازان گمنام امام زمان اخلال در نظام ارزی کشور سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو