Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:18:27 GMT

سودان|حمدوک به اتیوپی رفت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۱۰۲۰

سودان|حمدوک به اتیوپی رفت

نخست وزیر دولت انتقالی سودان برای گفت وگو با مقامات اتیوپی درباره مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد علاقه دو کشور وارد آدیس آبابا شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه المشهد السودانی، نخست وزیر دولت انتقالی خارطوم امروز در راس یک هیئت بلندپایه  از مقامات سودانی  راهی آدیس آبابا شد تا با مقامات اتیوپی درباره مسائل بشر دوستانه ( پناهندگان اتیوپی به سودان ) تحولات منطقه‌ای  و گسترش روابط سیاسی اقتصادی و امنیتی  میان دو کشور به گفت وگو بنشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این سفر دو روزه عبدلله حمدوک، وزیر خارجه ، مدیر سرویس اطلاعات، معاون ستاد مشترک ارتش و مدیر اطلاعات ارتش سودان نخست وزیر این کشور را در سفر به اتیوپی همراهی می‌کنند.

دیدار نخست وزیر سودان  از آدیس آبابا در حالی صورت می‌گیرد که هزاران پناهنده اتیوپیایی  در سودان به سر می‌برند و مذاکرات درباره سد النهضه با بحران جدی روبرو شده‌ است.

بر اساس گزارش سازمان ملل،  بیش از 49 هزار  غیر نظامی اتیوپیایی که از جنگ تیگرای فرار کرده‌اند در اردوگاه‌های پناهندگان سودان به سرمی‌برند.

به دنبال افزایش اختلافات میان دولت اتیوپی به جبهه آزادی بخش تیگرای ، دولت آدیس آبابا در آبان ماه گذشته به ارتش اتیوپی  دستور داد، یگان‌های رزمی خود را به ایالت تیگرای اعزام و عناصر جبهه آزادی بخش تیگرای را سرکوب کند..

درگیری میان نظامیان اتیوپیایی در سومالی/ پناهندگی 50 هزار اتیوپیایی به سودان

ارتش اتیوپی پس از سه هفته درگیری با عناصر جبهه آزادی بخش تیگرای وارد مرکز این ایالت شد و کنترل  ایالت تیگرای به طور کامل به دست گرفت.

این در حالی است که گفت وگوها مربوط به سد النهضه با بحران جدی روبرو شده‌است این بحران سبب شد تا خارطوم گفت وگوها د در این زمینه را بی فایده بداند و رسما از شرکت در این گفت وگوها خود داری کرد اما پنجشنبه گذشته اعلام کرد: به روند مذاکرات سد النهضه باز می گردد.

سال‌هاست که مذاکرات مربوط  سد النهضه میان مصر، سودان و اتیوپی در جریان است اما آنها نتوانسته‌اند درباره تعیین حقآبه و فعال سازی این سد به توافقی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور اتیوپی کشور سودان کشور اتیوپی کشور سودان آدیس آبابا نخست وزیر سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز دوشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) اعلام کرد که استعفا نخواهد داد و در سمت خود باقی خواهد ماند.

نخست وزیر ۵۲ ساله اسپانیا روز چهارشنبه ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) به طور غیرمنتظره اعلام کرده بود که در حال بررسی استعفای خود است.

بر اساس اعلام این رسانه، پدرو سانچز شکایت مربوط به فساد علیه همسرش «بگونا گومز» را دلیل آن عنوان کرده بود.

سانچز سپس تمام قرارهای رسمی خود را لغو کرد.

او همچنین اشاره کرده بود که می خواهد در مورد این فکر کند که «آیا باقی‌ ماندن در سمت ریاست دولت با توجه به باتلاقی که راست‌گرایان و راست‌گرایان افراطی در آن فعالیت سیاسی دارند، ارزشش را دارد یا نه؟»

سانچز حال گفت: من تصمیم گرفته ام در صورت امکان، کارم را با قدرت بیشتر در ریاست دولت ادامه دهم.

نخست‌وزیر اسپانیا همچنین اشاره کرد که تظاهرات اخیر در آخر هفته گذشته (به وقت محلی) در مادرید و برخی شهرهای دیگر این کشور به منظور ابراز همبستگی با شخص او، سبب بازنگری مشترک وی و همسرش در مورد استعفای احتمالی شده است.

کد خبر 6092533

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو