Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه طالبان اعلام کرد که دولت افغانستان به این دلیل برای تخریب روند صلح تلاش می‌کند که برقراری صلح را مانع تامین منافع خود می‌داند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه طالبان با انتشار مطلبی با متهم کردن دولت افغانستان به مخالفت با برقراری صلح در این کشور گفت: تعداد زیادی در 19 سال گذشته از جنگ جاری کشور سود بردند و از پول‌های سازمان ملل و ناتو صاحب آپارتمان، خودروهای زرهی و تجارت جهانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مطلب افزود: این افراد هرگز طرفدار صلح و آرامش در این کشور نبوده‌اند و روند صلح را مانع بزرگی بر سر راه درآمدها و منافع شخصی خویش می‌پندارند.

طالبان ادامه داد که «مقامات افغان منافع خویش را در جنگ و ادامه اشغال می‌بینند و از هر طریق ممکن تلاش می‌کنند تا سد راه صلح شوند و اظهارات رئیس جمهور افغانستان، معاونان و سخنگویان وی نشان دهنده مخالفت دولت با روند صلح است».

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این مطلب با اشاره به اظهارات اخیر «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان مبنی بر اینکه «طالبانِ داعشی هشدار داده‌اند که اگر زندانیان آن‌ها اعدام شوند کابل را به کشتارگاه شیعه تبدیل خواهند کرد» نیز نوشت:  چندین شهرستان و ده‌ها روستا از ساکنان اهل تشیع تحت کنترل طالبان قرار دارد و مردم در آنجا زندگی آسوده دارند.

واکنش طالبان به اظهارات «امرالله صالح»: دولت پشت پرده داعش در افغانستان است«منصور»: مخالفت اشرف غنی مانع پیشرفت روند صلح افغانستان نمی‌شودشورای مصالحه افغانستان: اشرف غنی مخالف توافق دستورکار مذاکرات است

پیش از این نیز «حفیظ منصور» عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان گفته بود که اشرف غنی مخالف پیشرفت در روند صلح است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد