Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: اجازه نمی‌دهیم که مرغ یا هرگونه کالاهای اساسی تولیدی با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به‌دست مردم برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان که فرمانداران نیز به‌صورت ارتباط تصویری حضور داشتند اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار در انجام هماهنگی‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات در حوزه بازار اهمیت زیادی دارد و لازم است جلسات آن در مرکز استان‌ و نیز شهرستان‌ها به طور منظم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان به اهمیت نظارت در مدیریت قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: بیش‌از 20 هزار مورد بازرسی و تشکیل افزون بر 9 هزار پرونده در تعزیرات حکومتی انجام شده است که نشان از وجود اراده جدی دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بازار است و تاکید‌ می‌شود که در این امر مهم کوشا باشند.

زارع ارائه گزارش عملکرد در حوزه مقابله با گران‌فروشی، احتکار و هر نوع اقدامات اثربخش در مدیریت بازار را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: اطلاع یافتن مردم از انجام نظارت‌ها اهمیت دارد و گزارش‌های مردمی به تعزیرات نشان‌دهنده تعامل مردم در انجام امور است‌.

محدودیت‌های ترافیکی در گیلان تا تعیین وضعیت جدید ادامه داردرزمایش امداد زمستانی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در گیلان آغاز شدتهیه گوشی هوشمند برای تحصیل فرزندان مددجویان گیلانی نیازمند همراهی خیرین است

نماینده عالی دولت در گیلان از تامین اقلام ضروری را رویکردی مهم عنوان کرد و افزود: در ذخیره کالاهای‌اساسی از جمله گندم و گوشت ‌مرغ تا پایان سال مشکلی در استان وجود ندارد و با همکاری‌ زنجیره‌‌های تولید تا توزیع، این مشکل رفع شد.

وی حفظ، کنترل و تعادل قیمت هارا امری مهم و ضروری خواند و تاکید کرد: نباید هیچ کالایی بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف‌کننده برسد از این رو دستگاه‌های نظارتی و فرمانداران باید همچون گذشته حساسیت ویژه‌ای در این امر داشته باشند.

استاندار گیلان بیان کرد: لازم است تولید با قیمت مناسب در دستور کار قرار بگیرد و خدمات از سوی ارکان تولید به‌صورت شفاف مشخص شود و نباید اجازه دهیم که مرغ یا هرگونه کالاهای اساسی تولیدی با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به‌دست مردم برسد.

زارع همچنین بر لزوم نظارت بیشتر بر توزیع آرد تاکید کرد و با اشاره به میزان ذخیره مناسبی از این محصول برای مصرف چند ماه آینده استان افزود: در تمامی شهرستان‌ها کمیته آرد و نان با حضور فرمانداران تشکیل و ضمن توجه به تامین مناسب نیاز هر منطقه به آرد از توزیع خارج از شبکه جلوگیری شود.

وی با یادآوری جنگ اقتصادی تحمیل شده به ملت ایران از سوی دشمنان همکاری بخش اعظمی از تولیدکنندگان با دولت را قابل تقدیر خواند و بیان کرد: انتظار می‌رود عده اندکی نیز که قصد سوءاستفاده دارند نسبت به رعایت انصاف و عدالت اهتمام ورزند که البته برخورد‌های قانونی نیز با آنان صورت می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه گزارش‌های وضعیت بازار و اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور تامین کالاهای مورد نیاز مردم از سوی سازمان صمت، وضعیت تامین و توزیع مرغ‌ و گوشت توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان، ذخیره سازی کالاهای اساسی و نهاد‌ه‌های دامی از سوی سازمان جهاد کشاوزی استان، آخرین وضعیت گندم و کیفیت آرد توسط اداره کل‌ غله و خدمات بازرگانی استان و بررسی پرونده‌های تخلف از سوی اتاق اصناف و سازمان صمت توسط تعزیزات حکومتی استان ارائه شد.

انتهای پیام/618/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان