Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از جنلگل ‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد نهال کاری و بذر پاشی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک میلیون و 426 هزار و 300 هکتار منابع ملی بوده که از این سطح 873 هزار و 600 هکتار معادل  (53 درصد مساحت کل استان) را جنگل و 552 هزار و 700 هکتار معادل  (34درصد مساحت کل استان) را مرتع تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه جنگل‌های زاگرس حدود 40درصد از کل جنگل‌های کشور را تشکیل می‌دهد، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از جنگل‌های زاگرس در بین استان‌های حوزه زاگرس کشور 20 درصد می‌باشد، که بالاترین سهم و سرانه معادل (6/1 هکتار به ازاء هر نفر) جنگل را دارا می‌باشد.

این میزان از پوشش جنگلی شامل گونه‌های بلوط، بنه، افرا، زبان‌گنجشک‌، زالزالک‌، گلابی‌وحشی و... می‌باشد.

در مجموع جنگل‌های طبیعی استان دارای 40درصد فرم دانه‌زاد و 60درصد فرم شاخه‌زاد می‌باشند.

مرتع استان عملاً 12 درصد مراتع حوزه زاگرس را تشکیل می‌دهد، که در بین سطوح مرتعی استان 30 درصد را مراتع خوب، 30درصد را مراتع متوسط و 40درصد را مراتع ضعیف را تشکیل می‌دهند، که میزان تخمینی کل علوفه تولیدی سطح مراتع استان 540 هزار تن است.

یکی از برنامه‌های مهم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ و صیانت از اراضی جنگلی و مرتعی، احیا و بهبود از طریق کاشت درختان و بذر پاشی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که پوشش جنگلی  از  سال 1382 از فرم شاخه‌زاد به فرم دانه‌زاد در حال احیا می‌باشد.

غلامحسین حکمتیان اظهار داشت: در سطح 3 هزار و 500 هکتار از راضی مرتعی استان بذر پاشی و 3 هزار هکتار از اراضی جنگلی استان نیز با نهال‌کاری و بذرپاشی احیاء و غنی‌سازی می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها در کرمان: 125 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش آبی استسازمان جنگل‌ها و مراتع هیچ برخوردی با قطع درختان منطقه زاگرس نمی‌کندنخستین مسیر دوچرخه سواری جنگلی تهران راه اندازی می شود

وی با بیان اینکه  50 درصد از تعهدات امسال این اداره کل اجرا شده‌است افزود: تا‌کنون در بیش از 2 هزار و 130 هکتار از اراضی جنگلی استان نهال‌کاری و بذرپاشی و دریک هزار و  530 هکتار از اراضی مرتعی استان برای بهبود وضعیت و حفاظت از اراضی در معرض خطر بذر‌پاشی شده‌است.

حکمتیان با بیان اینکه کار بذرپاشی و نهال‌کاری در مراتع و جنگل‌های استان تا اسفندماه امسال و در برخی مناطق استان تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از محل صندوق توسعه ملی 50 میلیارد ریال و از محل طرح صیانت  20 میلیارد ریال امسال برای احیای جنگل‌های استان هزینه خواهدشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه طرح حفاظت و توسعه جنگا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از سال 1382 با تبدیل جنگل‌ها از حالت شاخه به دانه‌زاد اجرا شد، گفت: تاکنون در مناطق مختلف استان بیش از 17 هزار هکتار عملیات غنی‌سازی جنگل و بیش از 11 هکتار توسعه جنگل برای حفاظت از خاک و احیای محیط‌زیست انجام شده‌است.

انتهای پیام/541/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی و آبخیزداری هکتار از اراضی اراضی جنگلی نهال کاری بذر پاشی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075155 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز