Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز نشست خبری با اصحاب رسانه در محل مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری برای تشریح وضعیت شیوع ویروس کرونا و فعالیت قرارگاه مردمی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا برگزار شد.

سید راشد جزایری در این جلسه گفت: وضعیت عمده شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری نارنجی است و دو شهرستان کیار و فارسان نیز در در روز گذشته از وضعیت قرمز خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وضعیت نارنجی که در آن قرار گرفتیم وضعیت پرخطر است و نباید دچار سهل‌انگاری شویم زیرا وضعیت  رنگ‌های شهرها ناپایدار است و هر لحظه احتمال طغیان مجدد ویروس وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کل موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان از ابتدای شیوع به 21 هزار 555 نفر رسیده و متاسفانه شاهد فوت 676 نفر بوده‌ایم.

جزایری اضافه کرد: میزان ابتلای خانم‌ها و اقایان به ویروس کرونا در سطح استان حدودا یکسان است با تفاوت یک درصدی بیشتر بودن اقایان و همچنین عمده میزان مبتلایان مربوط به گروه سنی 16 تا 45 سال است و 80 درصد فوتی‌های استان در اثر این ویروس مربوط به گروه سنی بالای 60 سال هستند.

وی تصریح کرد: درصد بهبودی مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور 72 درصد است که خوشبختانه در سطح استان به 79 درصد رسیده است، همچنین درصد مرگ میر ناشی از این ویروس در سطح کشوری 4 و نیم درصد ارزیابی شده که خوشبختانه این مقدار در چهارمحال و بختیاری زیر 4 درصد می‌باشد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: درصد مثبت شدن نمونه‌های سرپایی در چهارمحال و بختیاری 36 درصد است که با اعمل محدودیت‌های اخیر میزان ابتلا روند کاهشی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد یک عقبه قرارگاهی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: مدیریت مقابله با ویروس کرونا به صورت محله محور در چهارمحال و بختیاری با ایجاد قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی راه‌اندازی شد و خوشبختانه برنامه‌ریزی، سازماندهی و آموزش نیروها به صورت 100 درصد صورت گرفته است.

جزایری اضافه کرد: در حال حاضر فعالیت این قرارگاه در کل شهرستان‌های استان شروع شده و در این راستا 3 هزار و 291 نفر در قالب یک هزار 97 تیم سازماندهی و فعالیت خود را در 155 محله استان اغاز کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه 10 هزار کیت تست سریع کرونا در مراکز بهداشت شهرستان‌ها توزیع و در اختیار این قرارگاه قرار خواهد گرفت تا روند شناسایی و قرنطینه مبتلایان سریع‌تر انجام شود و با تدبیری که در استان اندیشیده شده برای جلوگیری از تجمع افراد جواب تست از طریق پیامک در عرض 20 دقیقه ارسال می‌شود.

   رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: خوشبختانه تعداد مراکز بهداشت و آزمایش تست کرونا از 17 مرکز به 45 مرکز افزایش یافته و بنا شده تا 77 مرکز پیش برویم.

وی از ایجاد ازمایشگاه سیار برای تست کرونا در سطح استان خبر داد .و گفت: در حال حاضر آزمایشگاه سیار در شهرستان لردگان شروع به کار کرده و امیدواریم در ماه‌های آینده در کل استان فعال شوند.

جزایری از جلوگیری از فعالیت  ۶۰ قهوه‌خانه، ۵۰ همایش، ، ۷۵ باشگاه ورزشی،۱۴ استخر سرپوشیده ، ۲۷ مراسم فرهنگی و مذهبی، ۱۰۷ آموزشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: از ادامه فعالیت نمایشگاه مبلمان که موجب شلوغی و گسترش ویروس کرونا می‌شود با همکاری مجموعه استانداری و دادستانی جلوگیری خواهیم کرد.

این مسؤول در پایان با تسلیت شهادت شهید مدافع سلامت رضوان نورمند گفت: هر شخصی که در اثر این ویروس فوت می‌کند حتما خانوده و عزیزانی داشته و همانند نخبه علمی این استان شهید نورمند می‌توانست خدمات زیادی به مردم ارائه دهد لذا شما اصحاب رسانه باید با فرهنگ‌سازی در مردم و مطالبه‌گری از مسؤولان در جهت مجازی کردن بسیاری از خدمات ازجمله خدمات بانکی از مرگ حتی یک نفر جلوگیری کنید.

 

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری شهید قاسم سلیمانی رسانه مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار