Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم کمک کنند در شب یلدا دورهمی برگزار نشود تا بر بیماری کرونا پیروز شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حمید ملانوری استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن دکتر فروزان‌فر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، گفت: با تمهیدات انجام شده، طرح شهید سلیمانی و ورود و همت مردم شاهد کاهش ابتلا و فوت ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم کمک کنند در شب یلدا دورهمی برگزار نشود تا بر بیماری کرونا پیروز شویم.

محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این ستاد با بیان این‌که فرمانداران در این جلسه به صورت مجازی حضور دارند، اظهار کرد: با آغاز بیماری کرونا، تمهیدات لازم را در تمامی شهرستان‌ها و 14 بیمارستان پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: 441 تخت عادی و  64 تخت ویژه در تمام بیمارستان‌ها آماده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: چهار بیمارستان به عنوان ارجاع اصلی در شهرهای بیرجند، فردوس، قاین و طبس قرار دادیم.

دهقانی عنوان کرد: در حوزه بهداشت، 15 مرکز منتخب کووید 19 در استان پیش‌بینی شد.

وی با بیان این‌که تا دیروز 13 هزار و 732 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی کردیم ، گفت: 658 مرگ بر اثر ابتلا به کرونا اتفاق افتاده که بیشترین در آبان ما با 300 فوتی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در آبان ماه روزانه 213 ابتلای جدید را شناسایی می‌کردیم.

دهقانی خاطرنشان کرد: درصد مرگ بیماران کرونایی در کشور 4.8 درصد است و در خراسان‌جنوبی 4.9 درصد از بیماران کرونایی فوت می‌کنند.

وی با بیان این‌که ششمین استان سالمند کشور هستیم و 60 درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در افراد بالای 60 سال بوده، عنوان کرد: موج اول شیوع بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی در آخر اسفند و موج دوم در خرداد و تیر و موج سوم در مهر و آبان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: نسبت راه انتقال بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی، دورهمی خانوادگی است که 65.5 درصد راه انتقال در استان و کشور 51 درصد از دورهمی خانوادگی است.

دهقانی گفت: اولین مورد ابتلا در دوم اسفندماه بود و در 15 اسفندماه آزمایش‌ها را در بیرجند انجام دادیم که با روزی 30 آزمایش شروع کردیم.

وی افزود: دنبال راه‌اندازی آزمایشگاه دوم ویروس‌شناسی در بیرجند هستیم و در شهرستان قاین نیز بزودی راه‌اندازی می‌شود و در فردوس نیز دنبال خیّر هستیم تا راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شش مرکز غربالگری در مراکز جامع سلامت راه اندازی شده است.

دهقانی افزود: 296 تیم با 1242 عضو در طرح شهید سلیمانی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: 319 تیم مراقبتی و 261 تیم مراقبتی در منزل تشکیل شده است و 118 تیم نظارتی فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در هفته گذشته در بازدید از ادارت 98 درصد از کارکنان و 93 درصد از مراجعان ماسک داشتند.

دهقانی افزود: در بازدید از صنوف 96.5 درصد از صنوف و 94 درصد از مراجعان ماسک داشتند.

سردار سرتیپ دوم ناصر فرشید فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی و استانی و ابلاغیه‌های نیروی انتظامی از اولین لحظات انجام وظیفه کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در 15 نقطه استان نیروهای انتظامی مستقر هستند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: با کسانی که به مصوبات توجه ندارند و به فکر سلامت خودشان و جامعه نیستند برابر مقررات برخورد می‌کنیم.

سردار فرشید افزود: بیش از 1400 تردد شبانه اعمال قانون شدند؛ در قانون منع ورود خودروهای غیربومی به شهرها، 23 جریمه 500 هزار تومانی و 57 جریمه یک میلیون تومانی داشتیم و 1223 خودرو را برگشت دادیم و بیش از صد هزار تذکر لسانی داشتیم.

وی اظهار کرد: در ترددهای شبانه در سطح استان 92 درصد و در محورهای مواصلاتی 33 درصد کاهش تردد داریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبی بیماری کرونا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار، لازم است عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند و قاین آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در جلسه دیدار خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد توسط رئیس جمهور کلنگ‌زنی شده و این پروژه در توسعه منطقه شرق کشور، نقش بسزایی دارد، لذا تسریع در روند اجرای آن مطالبه ما است.

وی افزود: افزایش تعداد ماشین‌آلات فعال در کارگاه‌ها و تقویت پیمانکاران، روند اجرای کار را شتاب می‌بخشد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم تکمیل نقشه‌های اجرایی کلیه قطعات راه آهن، گفت: با توجه به انجام مطالعات کل مسیر و آماده بودن طرح، تهیه نقشه‌های اجرایی باید هر چه سریع‌تر تکمیل و ارائه شود.

وی مدیریت زمان را در اجرای این پروژه مهم خواند و گفت: لازم است هم‌راستا با اجرای قطعات راه آهن در داخل استان خراسان جنوبی، عملیات اجرایی دو ایستگاه مسافربری بیرجند و قاین نیز آغاز شود.

قناعت متذکر شد: این دو پروژه هم باید با استفاده از نیروی فنی متخصص و تزریق به موقع اعتبار با سرعت اجرا شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی کم قطعه ۱۷ راه آهن، تصریح کرد: لازم است این قطعه به پیمانکار جدیدی سپرده شود تا این کندی کار به سرعت جبران شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود اسناد مناقصه عملیات روسازی و ریل‌گذاری کلیه قطعات هم به زودی تهیه شده و پیمانکاران این بخش نیز تعیین و مستقر شوند.

وی به روند اجرای کار در کل مسیر و به ویژه حدفاصل زاهدان تا نهبندان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مطالعات کل مسیر انجام شده، لازم است آن بخش مسیر که به پیمان نرفته به مناقصه گذاشته شود تا روند کار در استان سیستان و بلوچستان هم شتاب بگیرد.

قناعت با دعوت از معاون وزیر برای سفر به خراسان جنوبی و پایش شرایط کار به صورت میدانی، خاطر نشان کرد: مشکلات پیمانکاران در زمینه تأمین آب و سوخت به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روند اجرای کار در پروژه‌های دوبانده‌سازی در استان گریزی زد و اظهار داشت: با توجه به برنامه زمان‌بندی این پروژه، انتظار است با ورود جدی وزارت راه و شهرسازی، باند دوم بیرجند- قاین تا هفته دولت امسال تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای دوبانده‌سازی محور بیرجند-زاهدان هم تأمین منابع مالی در راستای تسریع در روند اجرای کار مطالبه استان است.

وی با اشاره به حضور سیدحسین میرشفیع نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور افغانستان و طرح‌های ویژه در جلسه از وضعیت اجرای پروژه راه فراه به ماهیرود گفت.

قناعت با بیان اینکه این پروژه به طول ۱۱۷ کیلومتر با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در توسعه صادرات کشور و رونق بازارچه مرزی ماهیرود نقش بسزایی دارد.

وی تأمین منابع مالی، رفع مشکلات گمرکی و… را از مسائل مهم و مؤثر در روند اجرای کار خواند و همراهی شرکت توسعه و زیرساخت با اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه را خواستار شد.

در ادامه با بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطرح شده، نظر مساعد شرکت زیرساخت درخصوص رفع دغدغه‌های استان جلب شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه که با حضور مدیران مربوطه در وزارت راه و شهرسازی، مشاورین و پیمانکاران پروژه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان همراه بود، در ابتدا گزارش جامعی درخصوص میزان پیشرفت فیزیکی و وضعیت موجود طرح اجرا شد و اقدامات خراسان جنوبی در زمینه رفع مشکلات و تسهیل شرایط پیمانکاران نیز تشریح شد.

کد خبر 751200

دیگر خبرها

  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی