Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:41:38 GMT

انهـدام شبکه گسترده اخـلال در نظـام ارزی کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۲۴۷۵

انهـدام شبکه گسترده اخـلال در نظـام ارزی کشور

عوامل اصلی شبکه گستـرده کلاهبـرداری و اخـلال در نظـام ارزی که فعالیت غیرمجاز اقتصادی داشتند؛ در استان یزد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، در راستای برخورد با سو استفاده‌های صورت گرفته در تعهدات ارزی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان یزد، با اقدامات تخصصی اطلاعاتی و عملیاتی، ۸ نفر از عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه با استفاده از شرکت‌های پوششی در خارج از کشور و صدور پیش فاکتورهای صوری، از بانک مرکزی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو سو استفاده نموده و با فروش آن در بازار آزاد، اقدام به تحصیل مال نامشروع و قاچاق ارز کرده است.

بر اساس اعترافات و اسناد و مدارک پرونده، متهمان اقدام به تبانی و پرداخت رشوه، استفاده از کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی اجاره‌ای، پول‌شویی، تخلفات گمرکی، فرار مالیاتی و جعل اسناد حمل کالا کرده و از این طریق بیش از ده هزار میلیارد ریال از حقوق بیت‌المال را تضییع نمودند.

شایان ذکر است گردش حساب‌های بانکی متعلق به شبکه مذکور بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

در این عملیات، مقادیر قابل توجه‌ای ارز، اسناد بانکی، حواله‌های صوری و جعلی و مهرهای شرکت‌های پوششی خارجی کشف و ضبط گردید.

مردم شریف ایران در صورت مشاهده هرگونه تخلف ارزی، مراتب را با شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات در میان بگذارند.

کد خبر 461256

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت اطلاعات اخلال در نظام ارزی بازار ارز سربازان گمنام امام زمان عج یزد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ا انهدام شبکهٔ اغفال دختران چَتِربِت

گوشه‌ای از اقدامات این باند را در فیلم ببینید.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • فیلم/ انهدام شبکهٔ اغفال دختران چَتِربِت
  • فیلم/ ا انهدام شبکهٔ اغفال دختران چَتِربِت