Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه نرخ جابه‌جایی در سفر‌های بین شهری از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار است، گفت: هر گونه نرخ‌های مازاد بر این مصوبه غیر قانونی است و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری حق ندارند بیشتر از نرخ مصوب قیمت بلیت را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: نظارت‌های کامل و جامعی از طریق وزارت صمت بر این قیمت‌ها صورت می‌گیرد و نرخ‌های مصوب ملاک است و هرگونه تخلفی در این بخش مشمول جریمه می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری بیان کرد: جابه‌جایی مسافران در تردد‌های برون شهری در شرایط حاضر تابع ضوابط و مقررات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و طبق شیوه نامه‌ای که تدوین شده رانندگان حق دارند مسافر سوار کنند.

باقرجوان اظهار کرد: جابه‌جایی مسافران در این بخش مطابق با شیوه نامه‌ها و با رعایت دقیق تمامی دستور العمل‌های بهداشتی است؛ بنابراین رانندگان در صورت تخلف در این بخش، مشمول جریمه‌های زیادی می‌شوند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه رانندگان می‌توانند در بین راه مسافر سوار کنند، گفت: در تمامی طول سفر مسافران باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند. بنابراین در ۴ ردیف باید دو ردیف خالی باشد و در سه ردیف هم باید یک ردیف وسط خالی باشد.

او تاکید کرد: در طول سفر باید رانندگان در همان ابتدا از مسافران تب سنجی کنند و تمامی علائم ظاهری آن‌ها را هم چک کنند و در صورت مشاهده مورد مشکوک حق سوار کردن مسافر را ندارند.

باقر جوان عنوان کرد: پیش از سوار شدن مسافران حتی در بین راه باید از طریق اپلیکیشن ماسک که توسط وزارت بهداشت تهیه شده سلامت مسافران استعلام شود. بنابراین با دریافت کد ملی در صورتی که مسافران کرونا مثبت نباشند، می‌توانند سوار اتوبوس شوند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری تصریح کرد: نظارت‌های چندین منظوره در این بخش انجام می‌شود و از طریق بازرسان سازمان راهداری هم تمامی کنترل‌ها صورت می‌گیرد و هیچ راننده‌ای حق ندارد بدون دریافت کارت ملی، مسافری را سوار کند.

او بیان کرد: در این زمینه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به هیچ عنوان از تخلف رانندگان چشم پوشی نمی‌کند چرا که در این زمینه جان و سلامت مسافران مطرح است و در صورت مشاهده تخلف، رانندگان مشمول یک سال ممنوعیت رانندگی می‌شوند.

باقر جوان در پایان اظهار کرد: مسافران هم در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند تا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به سرعت به شکایت آنان رسیدگی کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلیت اتوبوس ناوگان حمل و نقل حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۸۱ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۶۴ هزار و۵۹۹ تن کالا از این مرز صادر شده است، اظهار کرد: این میزان کالا توسط سه هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادرات شده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵ هزار و۷۳۱ تن کالا از مرز بیله سوار صادرات شده بود، افزایش ۸۰ درصدی را شاهد هستیم، افزود: عمده کالاهای صادر شده شامل کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، واردات دو هزار و۶۸۱ تن کالا را در یک ماهه گذشته توسط ۱۳۰ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار یادآور شد و اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود سه هزار تن کالا وارد شده بود کاهش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

وثوقی در مدت یاد شده از ترانزیت ورودی بیش از ۳۴ هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار خبر داد و خاطرنشان شد: این میزان کالا توسط هزار و۵۰۶ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۵۵ هزار و۶۹۳ تن کالا توسط دو هزار و۵۵۳ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است، ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۶ هزار و۸۲۳ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از این میزان کالا ۵۳ درصد توسط کامیون ایرانی ،۳۹ درصد توسط کامیون آذری و هشت درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی در یک ماه گذشته تردد ۱۲ هزار و۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی را از مرز بیله‌سوار یادآور شد و افزود: از این میزان شش هزار و۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و۷۵۹ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶۲ دستگاه تردد کرده بود، افزایش ۵۲ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز افزایش ۳۱ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 751139

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها