Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:55:10 GMT

قاچاقچیان سرخدار در علی‌آبادکتول دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۲۷۳۹

قاچاقچیان سرخدار در علی‌آبادکتول دستگیر شدند

رییس کل دادگستری گلستان روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: متهمان از تنه‌های سرخدار برای تولید صنایع دستی از جمله قلیان استفاده کرد و محصولات خود را از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می‌فروختند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار داشت: استفاده از تنه های سرخدار برای تولید صنایع دستی، در یک کارگاه نجاری در گرگان انجام می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: فعالیت مجرمانه اعضای این باند زمانی لو رفت که در ایست و بازرسی‌ منطقه جنگلی علی‌آبادکتول، از یک خودرو سواری چند قطعه چوب سرخدار کشف شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: انجام تحقیقات گسترده در این پرونده به شناسایی باندی که از مدت‌ها قبل درختان سرخدار منطقه را قطع کرده و صنایع دستی این گونه کمیاب را در فضای مجازی می‌فروختند ختم شد.

به گفته هاشمیان تاکنون سه نفر از اعضای این باند دستگیر شده و کارگاه نجاری متخلف هم پلمب گردید.

مطالعات فسیل‌شناسی نشان می دهد که سرخدار ۱۹۰ میلیون سال قدمت دارد.

سرخدار در جنگل های شمال ایران در ارتفاعات نسبتا بالا دیده می شود که غالبا به صورت پراکنده است ولی در بعضی نقاط از جمله جنگل های قسمت ییلاقی ناهارخوران، افراتخته و سیاه رودبار دره زرین‌گل علی‌آبادکتول به صورت انبوه و تقریبا خالص دیده می شود.

در دوران چهارم زمین شناسی، آخرین یخبندان کره زمین، گونه های سرخدار نیکمره شمالی را نابود کرد ولی رطوبت دریای خزر مانع سرایت یخبندان به جنگل های هیرکانی شد.

سرخدار از نظر بوم شناسی از گونه های منحصر به فرد منطقه هیرکان است.

استان گلستان از معدود ذخیره‌گاه‌های ارزشمند سرخدار جهان به شمار می رود.

برچسب‌ها دادگستری جنگل گلستان منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری جنگل گلستان منابع طبیعی دادگستری جنگل گلستان منابع طبیعی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ شهردار محمد آباد با اشاره به لزوم توجه به حفظ و احیای صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری در جرقویه گفت: این جشنواره در سومین دوره برگزاری با حضور ۳۰ غرفه دار بومی و ۴۰ غرفه دار از دیگر استان‌های کشور برپا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد اسماعیل زاده افزود: دستاورد‌های محصولات وصنایع دستی استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، مازندران، مرکزی، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد در این نمایشگاه عرضه شده است.
جشنواره سوغات ایران زمین با دارا بودن غرفه‌هایی شامل صنایع دستی، غذا‌های محلی و سنتی، گل، عسل و گیاهان معطر و دارویی، فرهنگ اقوام و موزه‌ی مردم شناسی جرقویه تا ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ برای بازدید عموم دایراست.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه