Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@00:19:01 GMT

اولسان 2 - ویسل 1؛ VAR فینالیست را عوض کرد!

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۲۷۶۶

اولسان 2 - ویسل 1؛ VAR فینالیست را عوض کرد!

تیم اولسان هیوندای با رقم زدن بازگشتی تاریخی، ویسل کوبه را حذف کرد و به فینال آسیا رسید.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های ویسل کوبه ژاپن و اولسان هیوندای در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه از ساعت 13:30 آغاز شد و نماینده کره پس از 120 دقیقه تلاش توانست به پیروزی برسد. در این بازی ابتدا تیم ویسل کوبه بود که با ثبت یک گل در آستانه پیروزی قرار گرفت اما بازی ناگهان عوض شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدیو چک گل کوبه را رد کرد و چند دقیقه بعد، اولسان هیوندای توانست با استفاده از VAR گل خود را تثبیت کند. سرانجام بازی با یک پنالتی در دقیقه 119 به سود نماینده کره شد تا حریف پرسپولیس پس از یک ماه بلاتکلیفی شناخته شود.

 

اولسان در مرحله حذفی اف سی توکیو و بیجینگ گوآن را شکست داد و ویسل با گذر از گوانژو اورگراند و سوون سامسونگ به نیمه نهایی رسید.

 

مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰
ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه (قطر)
تیم داوری: نواف شکرالله، محمد جعفر سلمان، عبدالله صالح، دیلان پریرا

 

ترکیب اولسان هیوندای:

جو سوهوک جئونگ دونگ هو داوی بولسوییس پارک جو هو کیم این سونگ سین جین هو پینتو جونیور یون بیت گارام کوه میونگ جین کیم کی هی لی چونگ یونگ

سرمربی: کیم دو هون

 

 

 

ترکیب ویسل کوبه:

دائیا مائه کاوا توماس فرمالن هوتارو یاماگوچی کیوگو فوروهاشی تاکویا یاسویی ریوهو کیکوچی دایگو نیشی تتسوشی یاماکاوا گوتوکو ساکای یوتا گوک دیانفرس داگلاس

سرمربی‌: آتسوهیرو میورا

 

 

کارت زرد:

میونگ جین در دقیقه ۲۷  و سئونگ یئونگ دقیقه 104  (اولسان هیوندای)

 

گل ها:

ویسل کوبه ۱ - اولسان هیوندای صفر (یاماگوچی - دقیقه ۵۲): ارسال کوتاه از روی نقطه کرنر به یاماگوچی رسید و او با ضربه ای تماشایی دروازه را گشود.

ویسل کوبه 1 - اولسان هیوندای 1 (بیورن یانسن - دقیقه 83): از پشت محوطه جریمه بازیکن اولسان به توپ ضربه زد و در حالی که به نظر می‌رسید دروازه بان توپ را مهار کند اما اثر بیورن یانسن روی آن سبب شد تا دروازه ویسل باز شود. این گل ابتدا آفساید گرفته شد اما ویدیوچک سبب شد تا این گل قبول شود.

ویسل کوبه 1 - اولسان 2 (جونیور- دقیقه 119): جونیور با تیزهوشی توانست از دروازه بان ویسل کوبه پنالتی بگیرد و خودش پشت توپ ایستاد و ضربه را به گوشه دروازه زد تا تیم اولسان هیوندای پیش بیفتد.

 

 

لحظات حساس:

دقیقه ۱۴: اشتباه مدافع هلندی تیم اولسان بولسوییس، باعث شد تا داگلاس در محوطه جریمه تک به تک شود اما حضور به موقع مدافع اولسان مانع از گلزنی او شد.

دقیقه ۲۳: بازیکنان تیم اولسان هیوندای با پاس های سریع به محوطه جریمه تیم ویسل کوبه رسیدند اما ضربه کیم این سونگ به راحتی در اختیار دروازه بان قرار گرفت

دقیقه ۲۶: شوت گوکه از پست محوطه جریمه را دروازه بان اولسان گرفت‌.

دقیقه ۲۹: این سونگ به شکلی عجیب در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما مهاجم تیم کره دوباره یک فرصت بسیار خوبی را از دست داد.

دقیقه ۴۲: نگرئو جونیور در محوطه جریمه توپ را کنترل و با ضربه سرضرب دروازه را تهدید کرد اما ضربه اش به تور کناری دروازه خورد.

دقیقه ۴۵+۱: یون بیت گارام از زاویه بسته دروازه ویسل را نشانه رفت اما این توپ گل نشد‌.

 

 

دقیقه ۶۰: جانسن پس از چرخش زیبا شوتزنی کرد اما ضربه اش از بالای دروازه ویسل کوبه به بیرون رفت.

دقیقه 70: جونیور سانتر ارسالی را به خوبی کنترل کرد اما ضربه چکشی اش خطری برای مائکاوا دروازه بان ویسل به وجود نیاورد.

دقیقه 75: بازیکنان تیم ویسل کوبه در نزدیکی های میانه میدان توپ را گرفتند و ضد حمله چهار نفره را آغاز کردند. داگلاس توپ را به یاسای داد و ضربه او را دروازه بان گرفت اما در ادامه ساساکی توپ را گل کرد. با این حال در VAR نواف شکرالله تصمیم گرفت که با اعلام خطا، گل را مردود کند.

دقیقه 90+1: ارسال روی دروازه اولسان با ضربه سر داگلاس همراه شد اما این توپ راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 90+6: ضربه سر جونیور نگرئو به شکلی عجیب به تیرک دروازه خورد و گل نشد و بلافاصله داور سوت پایان را اعلام کرد.

دقیقه 95: شوت زیبای بیت گرام را دروازه بان ویسل به کرنر فرستاد.

 

 

 

دقیقه 103: ارسال روی دروازه ویسل کوبه با ضربه سر زیبای یانسن همراه شد اما دروازه بان ژاپنی به شکلی باورنکردنی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 106: داگلاس توپ ربایی فوق العاده ای داشت و توپ را به ساکای داد. ساکای دروازه خالی را گل نکرد و به داگلاس داد اما او هم به توپ نرسید تا دروازه باز نشود.

دقیقه 109: ارسال فوروهاشی روی دروازه با ضربه سر داگلاس همراه شد اما این توپ را سو هوک دروازه بان اولسان به زیبایی گرفت.

 

 

حواشی:


* آندرس اینیستا با عصا و لنگان لنگان وارد استادیوم شد و در فهرست این تیم نیز جایی ندارد.

 


* لی کئون هو، کیم تائه هوان، وون دو جائه و سین جین هو چهار بازیکن یک کارته اولسان هستند که در صورت گرفتن کارت زرد، در فینال احتمالی غایب خواهند بود.

* بازیکنان ویسل کوبه پس از اعلام گل اولسان، به تصمیم داور معترض شدند.

* دو بار ویدیو چک سبب شد تا سرنوشت بازی تغییر کند؛ اگر وی ای آر نبود، بازی باید 2-0 می‌شد.

* آندرس اینیستا پس از گل تیم ویسل کوبه روی سکوها شادی کرد.

 

کره جنوبی اولسان هیوندای ویسل کوبه ژاپن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کره جنوبی اولسان هیوندای ویسل کوبه ژاپن اولسان هیوندای تیم ویسل کوبه دروازه ویسل محوطه جریمه دروازه بان تیم اولسان ضربه سر اما ضربه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار نهایی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک به سود ایران به پایان رسید تا ایران برای بار سیزدهم بر بام قاره آسیا بایستد. گل‌های تیم ملی ایران در این دیدار را مهدی کریمی و سعید احمدعباسی، علی اصغر حسن زاده و باقر محمدی به ثمر رساندند.

ترکیب تیم ملی

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.

این بازی در سالن بانکوک آرنا تایلند برگزار شد و تماشاگران پرتعداد میزبان به تشویق تیم ملی خود پرداختند. ضمن این که کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این دیدار در سالن حضور داشتند و از نزدیک بازی را تماشا کردند.

نیمه اول

این دیدار در حالی آغاز شد که تیم ملی ایران امیدوار بود برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد و در سوی مقابل هم تایلندی‌ها قصد داشتند با بهره گیری از امتیاز میزبانی، برای اولین با قهرمان آسیا شوند.

بازی با برتری تیم ملی فوتسال ایران آغاز شد و در دقیقه ۲ از روی ضربه اوتی که نصیب ایران شد سالار آقاپور توپ را به مهدی کریمی رساند و او هم با یک ضربه دقیق روی زمین موفق شد دروازه تایلند را بار کند تا بازی خیلی زود یک بر صفر شود.

در دقیقه ۴ سعید احمد عباسی فرصت داشت که دروازه تایلند را برای بار دوم آغاز کند اما ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۶ سالار آقاپور در سمت راست زمین صاحب توپ شد و توپ را به سعید احمدعباسی رساند و که او هم با یک ضربه فنی تماشایی برای بار دوم دروازه تایلند را باز کرد.

در دقیقه ۸ بازیکن شماره ۱۱ تایلند فرصت داشت که یکی از گل‌های خورده را جبران کند اما واکنش به موقع باقر محمدی مانع از باز شدن دروازه ایران شد. بازی در دقایق بعدی با آرامش بیشتری دنبال شد و بازیکنان تیم ملی ایران از حملات خود کاستند و تیم تایلند هم بیش از آنکه به فکر به ثمر رساندن گل باشد تلاش کرد از دروازه مراقبت کند.

در دقیقه ۱۲ محمدرضا سنگ سفیدی در پشت محوطه جریمه تایلند صاحب توپ شد اما ضربه او قدرتمند او با اختلاف زیادی از بالای دروازه بیرون رفت. در دقیقه ۱۴ فرار بازیکن تایلند موجب شد در موقعیت تک به تک قرار بگیرد که با خطای محمدرضا سنگ سفیدی متوقف شد. تعداد خطاهای ایران با این خطا به ۵ رسید تا در دقایق باقی مانده بازیکنان ایران با احتیاط بیشتری به کار خود ادامه دهند و بازیکنان تایلند تلاش کنند با گرفتن خطا، از روی ضربه پنالتی دوم صاحب موقعیت شوند.

محدودیت خطایی تیم ملی ایران موجب شد بازیکنان با احتیاط بیشتری به بازی ادامه دهند و از برخورد با حریف اجتناب کنند. در ادامه بازی هم تغییری در نتیجه بازی اتفاق نیفتاد تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان برسد.

نیمه دوم

در آغاز نیمه دوم بازیکنان تیم تایلند که با چند دقیقه تأخیر وارد زمین شدند امیدوار بودند بتوانند در نتیجه بازی تغییر ایجاد کنند و اختلاف را به حداقل برسانند. در دقیقه ۲۶ بازیکنان تیم تایلند موفق شدند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند و نتیجه بازی را ۲ بر یک کنند.

اما در دقیقه ۲۷ علی اصغر حسن زاده موفق شد از روی کرنری که سنگ سفیدی ارسال کرد برای باز سوم دروازه تایلند را باز کند.

تایلندی‌ها برای جبران نتیجه در ۸ دقیقه پایانی بازی دست به پاورپلی زدند و تلاش کردند با ۵ نفر به سمت دروازه ایران حمله کنند. اما این اتفاق نیفتاد و شوت بازیکن تایلند را باقر محمدی مهار کرد و در حالی که دروازه حریف خالی بود با یک شوت دقیق چهارمین گل ایران را به ثمر رساند.

تیم ملی فوتسال ایران با این پیروزی برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را از آن خود کرد تا همچنان قهرمان بلامنازع این رقابت‌ها باشد. تایلند هم برای بار سوم نایب قهرمان آسیا شد.

کد خبر 6091180

دیگر خبرها

  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی
  • ناپولی ۲-۲ رم: تساوی پرگل به سود بولونیا
  • تاتنهام نمی‌خواهد جام را از آرسنال بگیرد! (عکس)‏
  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
  • برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو
  • سعید عزت‌اللهی فینالیست آسیا را شکست داد!
  • لورکوزن 2-2 اشتوتگارت: تیم آلونسو بباز نیست!
  • ببینید | وستهم ۲-۲ لیورپول؛ پایان یک رویا
  • وستهم 2-2 لیورپول: پایان قطعی یک رویا!