Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رضا آدینه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوار ،گفت: متخلفان با بارگیری چوب‌های غیر مجاز جنگلی در حال حرکت در محور شیراز به جهرم بودند که در دام ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی گرفتار شدند.

او، بیان کرد: در بازرسی از این خودرو‌ها نزدیک به چهار تن چوب غیر مجاز جنگلی و دودستگاه اره موتوری کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدینه، تصریح کرد: پس از انتقال خودرو‌ها به پارکینک و تشکیل پرونده، متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کوار با اشاره به حضور فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی فارس و ماموران این یگان در این عملیات و قدردانی از حمایت بی دریغ دستگاه قضایی، از مردم و طبیعت دوستان شهرستان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و یا بوته کنی در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را به شماره ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری کشف محموله شهرستان کوار منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فلارد گفت: آفت جوانه خوار بلوط به جان جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد افتاده و موجب شده است جنگل بلوط این شهرستان در معرض خطر و آسیب جدی قرار گیرد.
یونس خلیلی افزود: در همین راستا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مبارزه با این آفت در شهرستان فلارد را از ۱۶ فروردین امسال آغاز کردیم.
وی گفت: طغیان آفت جوانه خوار بلوط باعث کاهش رویش، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی و حتی باعث مرگ و میر درختان می‌شود.
خلیلی خاطر نشان کرد: لارو‌های ابتدایی این آفت در اوایل فصل بهار وارد جوانه‌های بلوط می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند در حالی که لارو‌های رشد کرده و بزرگ شده، از برگ‌ها تغذیه می‌کنند تا جایی که درختان در اواخر بهار کاملا عاری از برگ می‌شوند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فلارد گفت: برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های بلوط، کار مبارزه با این آفت در سطح ۶۶۷ هکتار از جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد در بخش‌های مرکزی و امامزاده حسن با ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی از ۱۶ فروردین امسال شروع شد.

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید