Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: علاوه بر ترمیم حقوق و مزایای کادر بهداشت و درمان، برای امسال و سال آینده ۵۳ هزار نفر کارکنان غیر هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور استخدام می‌شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو از سازمان برنامه و بودجه کشور، براساس برنامه حمایت از کادر درمان و پزشکی در قالب لایحه بودجه سال آینده نیز اقدام‌های ویژه‌ای پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به کادر بهداشتی و درمانی، مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حقوقی مندرج در آئین‌نامه اداری و استخدامی کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به ترمیم حقوق و مزایا و جبران تلاش‌ها و خدمات کادر بهداشت و درمان در چارچوب قوانین و مقررات موجود اقدام شود؛ بنابراین طبق قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق و مزایای کارکنان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین فوق‌العاده ویژه کارکنان غیرهیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز ۵۰ درصد بیشتر می‌شود.

براساس این گزارش سال آینده حق سنوات کادر بهداشت درمان ۲۵ درصد و حق جذب اعضای هیأت علمی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

علاوه براین با توجه به برنامه استخدام ۵۳ هزار نفر کارکنان غیر هیأت علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بخش دیگری از افزایش اعتبارات دانشگاه‌ها به این موضوع ارتباط دارد.

گفتنی است، مقایسه برنامه مالی یک‌ساله بخش سلامت در سال ۱۴۰۰ نسبت به بودجه امسال، نشان می‌دهد دولت در بخش اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رشد ۱۳۸ درصدی را در بودجه سال آینده نسبت به امسال پیشنهاد کرده و بر این اساس اعتبار این وزارتخانه از ۳۲ به ۷۷ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استخدام کادر درمان سازمان برنامه و بودجه دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کادر بهداشت سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دهها هزار دانشجو در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین بر ضد کاهش بودجه دانشگاه ها تظاهرات کردند.

علاوه بر بوئنوس آیرس, در شهرهای بزرگ دیگر آرژانتین نیز، دانشجویان، فارغ التحصیلان و استادان ۵۷ دانشگاه در تظاهرات ضد دولتی شرکت داشتند.

دولت آرژانتین بودجه دانشگاه ها را با هدف کنترل هزینه های دولت کاهش داده است.

از زمان به قدرت رسیدن خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین در پائیز سال گذشته، بسیاری از طرح های ساختمانی و زیر بنایی عمومی نیز متوقف شده است.

میلی همچنین یارانه های دولتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بر اثر اجرای این سیاست ها ارزش پول ملی آرژانتین در مدت ۵ ماه ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کشور در ماههای گذشته بارها شاهد تظاهرات قشرهای مختلف مردم علیه سیاست های خاویر میلی بوده است.

کد خبر 6087939

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین