Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از قرارگاه شهید احمدی‌روشن عرفان احسانی اظهار کرد: قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن با توجه به مسائل بنیادی و ریشه‌ای که در استان همدان وجود دارد به طور جداگانه با نگاه تخصصی و علمی به هریک از موضوعات می پردازد و مطالبات اصلی مردم را تا حصول نتیجه از مسئولین ذیربط پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا گریزی به مسئله طرح جامع شهری زد و گفت: در خصوص این مسئله، هسته مرکزی قرارگاه طی یک ماه گذشته اقدام به بررسی موضوع کرده که شامل دیدار با اساتید دانشگاهی، اعضای شورا شهر و برخی مطلعین بوده و نتیجه پیگیری ها و جلسات حاکی از آن است که ظاهرا این طرح عمیقا کارشناسی نشده و با فشارهای سیاسی در حال تصویب است.

جانشین قرارگاه مطالبه‌گری دانشجویی شهید احمدی‌روشن در همدان به طرح چند سوال در این زمینه پرداخت و افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان همدان طی قراردادی تهیه طرح جامع شهر همدان را به شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس محول کرد، حال سوال اساسی این است که به چه علت به همین شرکت مهندسین مشاور طراحی سه ورودی شهر همدان و طرح ساختاری راهبردی داده شده است؟

وی با بیان اینکه آیا شرکت ذیصلاح دیگری وجود نداشته یا نگاه شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس به مسائل عمیقا علمی و کارشناسی است؟ گفت: طبق گفته کارشناسان پیش نیاز هر گونه توسعه کالبدی، توسعه اقتصادی شهر است. اخیرا در شهر همدان کدام زیرساخت اقتصادی بنیادین ایجاد شده که تصمیم به رشد شهر گرفته شده است؟

احسانی گفت: مگر نه این است که مدیریت شهری برای تکمیل پروژه‌های نه چندان بزرگ هم با مشکلات جدی در حوزه تامین مالی مواجه می شود؟ مگر غیر از این است که صنعت کشاورزی شهر همدان که که از قدیم الایام به عنوان موتور محرک اصلی اقتصادی شهر همدان بود ویران شدند و جای خود را به آپارتمان دادند؟ طبق نظر کارشناسان این شکل از توسعه، به حاشیه‌نشینی گسترده منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظاهرا مسئولین مربوطه تعدیل قیمت مسکن را بهانه این توسعه‌های بدون برنامه کرده‌اند اضافه کرد: درخواست روشن قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی‌روشن آن است که مولفه های اساسی رشد قیمت مسکن در شهرها را بیان کنند و بفرمایند در راستای کاهش قیمت مسکن چه اقداماتی انجام داده‌اند.

جانشین قرارگاه مطالبه‌گری دانشجویی شهید احمدی‌روشن در همدان گفت: برداشت ما این است که تا زمانی که سوداگری مسکن در شهر همدان حرف اول را می‌زند چه شهر توسعه پیدا بکند و چه نکند نه تنها قیمت مسکن تغییرات چشمگیری نخواهد داشت بلکه اراضی اضافه شده هم دستخوش سوداگری های افراد سودجود خواهد شد.

وی اظهار کرد: علت اصلی معاملات اراضی پیرامون محدوده شهر در چند ماه اخیر چیست؟ چه افرادی مطلع هستند کجا قرار است به شهر اضافه شود و با معاملات یک شبه میلیاردر می‌شوند؟

احسانی با بیان اینکه قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی‌روشن با کمک دستگاه‌های نظارتی این موضوع را تا حصول نتیجه به جد دنبال خواهد کرد گفت: سوالات زیادی از این طرح در حوزه کارشناسی مطرح است که به مرور بیان شده و توسط این قرارگاه با جدیت تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان قیمت مسکن مدیریت شهری طرح جامع شهری قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن قیمت مسکن شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیسیون ماده ۵ استان همدان به ریاست علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد.

استاندار همدان در این نشست اعلام کرد: محدوده بازآفرینی ۹ شهر شامل مراکز شهرستان‌ها، از جمله همدان، ملایر، اسدآباد، تویسرکان، نهاوند، رزن، کبودراهنگ، بهار و فامنین در سال ۹۵ مصوب شده بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: در سال گذشته محدوده‌های بازآفرینی سه شهر لالجین، گیان و قهاوند مصوب شد و امروز نیز محدوده ۲۰ شهر دیگر به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: محدوده‌های بازآفرینی شهرهای نهاوند و بهار مورد بازنگری قرار گرفت و برای شهرهای جورقان، مریانج، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه، اسلامشهر آق‌گل، فیروزان، برزول، آجین، پالیز، سرکان، فرسفج، صالح آباد، مهاجران، شیرین سو، گل‌تپه، قروه درگزین، کرفس و دمق مورد موافقت نیز قرار گرفت.

قاسمی‌فرزاد گفت: با ضوابط تشویقی کالبدی بافت‌های ناکارآمد شهرهای لالجین، قهاوند، جورقان، مریانج، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه، اسلامشهر آق‌گل، فیروزان، برزول، آجین، پالیز، سرکان، فرسفج، صالح‌آباد، مهاجران، شیرین‌سو، گل‌تپه، قروه درگزین، کرفس، دمق و کبودراهنگ موافقت شد.

کد خبر 6095966

دیگر خبرها

  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • چشم ایلام به آمدن شهید تازه تفحص شده روشن شد
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • آخرین جزئیات پلیس درباره طرح ترافیک امسال تهران
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی