Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره نقض مجدد آتش بس در قره باغ کوهستانی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از کشته شدن 4 سرباز خود در درگیریهای تازه در این منطقه خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، درحالی که اخبار جسته و گریخته ای از نقض آتش بس در قره باغ کوهستانی طی روزهای گذشته منتشر شده است، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه از کشته شدن 4 سرباز خود در تازه ترین درگیریها در این منطقه خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت دفاع ارمنستان عصر روز شنبه مدعی شده بود که ارتش جمهوری آذربایجان حملات خود به جنوب منطقه قره‌باغ کوهستانی را از سرگرفته است.
بر اساس اعلام وزارت دفاع ارمنستان در این درگیری سه نظامی ارمنستاتی مجروح شدند اما جراحات آنها شدید نبوده است.
به دنبال این مساله، یک سخنگوی صلحبانان روسیه روز شنبه به ارمنستان و جمهوری آذربایجان ضرورت پایبندی این دو کشور به توافق آتش‌بس امضا شده را یادآور شد.
براساس توافق آتش‌بس که روز 24 آبان میان مسکو، باکو و ایروان توافق شد، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.
در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌ها، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند.
طبق این توافق، نیرو‌های حافظ صلح روسی به مدت پنج سال در این منطقه مستقر شده و در صورتی که لازم باشد این دوره تمدید خواهد شد.

ورود نیرو‌های جمهوری آذربایجان به روستای هین تاقر
نیرو‌های جمهوری آذربایجان در نتیجه حملات توپخانه‌ای علیه روستا‌های "هین تاقر" و" خزابرت" منطقه هادروت قره باغ موفق شده اند پس از چند ساعت درگیری با نیرو‌های ارمنی وارد روستای " هین تاقر" شوند.
وزارت دفاع ارمنستان با اعلام کرد: نیرو‌های جمهوری آذربایجان در نتیجه حملات توپخانه‌ای به روستا‌های "هین تاقر" و" خزابرت" منطقه هادروت قره باغ موفق شده اند پس از چند ساعت درگیری با نیرو‌های ارمنی وارد روستای "هین تاقر" شوند.
وزارت دفاع ارمنستان با اعلام این که چند نظامی جمهوری آذربایجان در نتیجه این درگیری‌ها کشته و زخمی شده اند افزود: نمایندگان وزارت دفاع ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربابجان در حال مذاکره برای ایجاد راه حل برای این موضوع و بازگشت نیرو‌ها به محل‌های استقرار قبلی خود هستند.
وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که اقدام جمهوری آذربایجان مغایر توافق صلح بدست آمده بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان است.
واقارشاک هاروطونیان وزیر دفاع ارمنستان که در روسیه بسر می‌برد در دیدار با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه این موضوع را بررسی کرده است.

هشدار ارمنستان به تهدید ثبات قفقاز
وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد: سیاست توسعه طلبانه ترکیه و جمهوری آذربایجان ثبات و امنیت منطقه قفقاز را با خطر روبرو می‌کند.
وزارت امورخارجه ارمنستان با تاکید بر این مطلب و با اشاره به حملات امروز نیرو‌های جمهوری آذربایجان به دو روستای منطقه هادروت قره باغ اعلام کرد: سیاست‌های توسعه طلبانه ترکیه و جمهوری آذربایجان مناطق مجاور قفقاز را نیز پرمخاطره کرده است.
وزارت امور خارجه ارمنستان با اشاره به این که این حملات در حالی صورت می‌گیرد که روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور آغاز روند حل نهایی مناقشه قره باغ در منطقه قفقاز هستند از روسای گروه مینسک خواست که بطور دقیق اقدامات جمهوری آذربایجان را در ارتباط با نقض تعهدات بین المللی محکوم کنند.
وزارت دفاع ارمنستان امروز اعلام کرد که نیرو‌های جمهوری آذربایجان در نتیجه حملات توپخانه‌ای علیه روستا‌های "هین تاقر" و" خزابرت" منطقه هادروت قره باغ موفق شده اند پس از چند ساعت درگیری با نیرو‌های ارمنی وارد روستای " هین تاقر" شوند.
به گفته وزارت دفاع ارمنستان چند نفر از نیرو‌های ارمنی طی این حملات زخمی شده اند و چند تن از نیرو‌های جمهوری آذربایجان کشته و زخمی شده اند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قره باغ جمهوری آذربایجان ارمنستان نیرو های جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان در نتیجه وزارت دفاع ارمنستان نیرو های ارمنی شده اند آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین

بیش از ۳۰ سناتور آمریکایی طرح کاخ سفید برای پذیرش پناهجوی فلسطینی از غزه را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور دانستند؛ مخالفت گسترده جمهوری‌خواهان نشانگر رویکردی جدید برای حمله سیاسی به نامزدی بایدن پیش از برگزاری انتخابات آتی است.

دریافت 25 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد