Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردیس تئاتر تهران از روز 22 آذر ماه به مدت 4 روز میزبان 25 جشنواره تئاتر تهران است و همچنین در خبر دیگر آمده است که «چهارمین مسابقه بازی نویسی» تمدید شد و خبری هم از تئاتر مقاومت اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران ،در جریان این جشنواره 12 نمایش پذیرفته شده از کلیه مناطق تهران بصورت بر خط اجرا و در معرض داوری قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش نمایشهای ماشین نشین هابه نویسندگی و کارگردانی علی خودسپانی،،آتش نشانهابه نویسندگی و کارگردانی رسول حق شناس،پرواز c130به نویسندگی و کارگردانی مهدی پازوکی،آتش دل به نویسندگی و کارگردانی باقر صمدی،قلاده برای سگ مرده به نویسندگی و کارگردانی محمد چرمشیر رضا همتی،عروسی بانو گشسب به نویسندگی و کارگردانی اردشیر صالحپور و سمیه آباده،عامدانه،عاشقانه،قاتلانه به نویسندگی و کارگردانی ساناز بیان و کیمیا امینی،سالهای بی من به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم رهگذر و سحر فرامرزی راد،امیر ارسلان نامدار به نویسندگی و کارگردانی مهدی صفار نژاد و امیر علی بدلی سیاریحون به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی و پژمان کاشفی ،ناگهان زود به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالح یار و محمد احمدی ،بهرام چوبینه به نویسندگی و کارگردانی محمد یزدی نمایشهای ارائه شده در این جشنواره است.

بر اساس این گزارش داوری نهایی این جشنواره با حضور داورانی چون شبنم قلیخانی،مهران امام بخش و محمد امیر یار احمدی...در روز چهارشنبه 26 آذر ماه برگزار می شود.

درپاسخ به درخواست متقاضیان، مهلت ارسال آثار در «چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی» تا 15 دی تمدید شد.

 «چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی» که به منظور گسترش ادبیات نمایشی در حوزه نمایش‌های ایرانی، با همکاری کانون نمایش‌های آیینی‌وسنتی انجمن هنرهای نمایشی ایران، برگزار می‌شود تا 15 دی ماه منتظر حضور متقاضیان می‌ماند.

بازی‌نامه‌های ارسالی جهت شرکت در «چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی» باید براساس شاخص‌های نوشتاری یکی از گونه‌های شناخته‌شده نمایش‌های آیینی‌وسنتی ایرانی نوشته شده باشد و هرچند موضوع آثار متقاضی آزاد است اما رعایت اصول بازی‌نامه‌نویسی و قواعد نمایش ایرانی برای نگارش الزامی‌ست.

همچنین آثاری می‌توانند متقاضی حضور در این مسابقه باشند که تا پیش از این در مسابقات نمایشنامه‌نویسی حائز رتبه نشده یا به چاپ نرسیده‌اند.

متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه با مراجعه به بخش ویژه «چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی» بر روی تارنمای «ایران‌تئاتر» به نشانی http//:theater.ir نسبت به ثبت تقاضا و بارگذاری مدارک لازم اقدام کنند.

داوران بخش نمایش‌نامه‌نویسی جشنواره تئاتر مقاومت معرفی شدند

دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت اعضای هیئت داوری بخش نمایش‌نامه‌نویسی این جشنواره را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت حمید نیلی دبیر این جشنواره، دکتر نصرالله قادری، نادر برهانی‌مرند و حمیدرضا نعیمی را به‌عنوان اعضای هیئت داوری بخش نمایش‌نامه‌نویسی منصوب کرد.
گفتنی است در بخش نمایش‌نامه‌نویسی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت که ایوب آقاخانی مدیریت آن را برعهده داشت، ۳۷۴ نمایش‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید. 
هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و دبیری حمید نیلی، از ۲۵ آذر تا ۲ دی‌ماه به دو شیوه زنده و آنلاین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت چهارمین مسابقه بازی نامه نویسی نویسندگی و کارگردانی بخش نمایش نامه نویسی تئاتر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت:  تولید سه فیلم کوتاه داستانی خون، خانه من  و  تروما با موضع اجتماعی در این شهرستان تولید شد.

رحیم بایزیدی افزود: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادر آبادی و فیلم ترومابه نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شد.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم خون روایت مردی  ۳۰ ساله است که به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده و هنوز هم در توهم زندگی با اوست.

وی افزود: فیلم خانه من روایت کودکی است که قصد ساختن خانه ای برای عروسکش را دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می شود.

رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت: همچنین فیلم کوتاه  داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری دارای دو فرزند بوده که به دلیل مشغله های فراوان یکی از کودکان خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدا کردن کودک گم شده اقدام می کند.

 

 

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • خبرهایی از مهران مدیری، پریناز ایزدیار و لغو ۵ کنسرت
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی