Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون اداری و مالی شهرداری بهارستان گفت: شرکت عمران بهارستان زمین بیمارستان را به طور رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده و وظیفه دانشگاه است که بیمارستان را احداث کند.

محمد رضا فلاح، عصر امروز (یکشنبه-۲۳ آذرماه) در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر لزوم ساخت یک بیمارستان برای شهر بهارستان، اظهار کرد: در شهرهای جدید بر اساس آیین نامه‌ها تمام مراکز خدماتی باید توسط شرکت عمران پیش بینی شود به این معنا که زمین آن به طور رایگان در اختیار سازمان مربوطه و متولی آن از طریق شرکت عمران قرار بگیرد و سپس نهاد مذکور طبق وظیفه ذاتی خود مکان مورد نظر را بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین باره افزود: شرکت عمران بهارستان زمین بیمارستان را به طور رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده و این وظیفه این دانشگاه است که بیمارستان را احداث کند. منتها دانشگاه علوم پزشکی استدلال می کند چون ساخت یک بیمارستان در بهارستان هزینه های هنگفتی دارد باید خیران و مشارکت های مردمی در ساخت بیمارستان دخیل شوند.

به گزارش ایسنا، معاون اداری و مالی شهرداری بهارستان ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی وزارتخانه‌ها چند سال است که به وظیفه ذاتی خود عمل نمی کنند و وظیفه شهرداری ساخت فرهنگسرا، بیمارستان یا کتابخانه نیست و در ماده ۵۵ قانون شهرداری های وظیفه این نهاد تعیین شده است.

فلاح ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری بهارستان باید نسبت به ساخت بیمارستان اقدامات موثرتری انجام دهد و این استدلال که بیمارستان الزهرای اصفهان نزدیک بهارستان است و بهارستان چندان نیازی به ساخت بیمارستان ندارد استدلال درستی نیست. هر دقیقه برای نجات جان انسان ها مهم است و شهرداری به نوبه خود در این باره تلاش می کند و این قول را می دهیم افراد خیری که برای ساخت بیمارستان اقدام کنند پروانه ساخت بیمارستان برای آنان رایگان خواهد بود.

معاون اداری و مالی شهرداری بهارستان، ادامه داد: ارتقای شهر بهارستان در گروی حمل و نقل مطلوب است و دولت باید نگاه ویژه ای به حمل و نقل این شهر داشته باشد. روزانه ۳۵ هزار نفر از بهارستان به اصفهان می روند به همین دلیل توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای این شهر ضروری است.

وی گفت: در شهر بهارستان هزینه پروانه ساخت برای یک منزل مسکونی ۳ طبقه ۴ تا ۵ میلیون تومان است و برخی خبرها مبنی بر دریافت مبالغ هنگفت صحت ندارد.

بهره برداری از پارکینگ خیابان الفت تا ۳ ماه آینده

همچنین سرپرست معاونت اداری و مالی شهرداری بهارستان در این نشست گفت: سال آینده در خصوص تعریض جاده اصفهان- شیراز اقدام خواهیم کرد و هم اکنون اراضی که در حال تفکیک است شامل زمین های ۱۸۵ هکتاری، باغ بهارستان و محور میانی است. برای اولین بار توانستیم در بهارستان این قانون را مصوب کنیم که هر زمینی با هر کاربری آزادسازی شود ۱۰ درصدش به شهرداری تعلق بگیرد.

مجید رفیعی افزود: به هیچ عنوان پروانه ساختی نمی دهیم که فضای سبز از بین برود. در خصوص خیابان الفت بهارستان مقرر شد به دلیل ترافیک این خیابان یک پارکینگ در آن احداث شود که پیش بینی می شود این پارکینگ تا ۳ ماه آینده به بهره برداری برسد.

کاهش ۵۰ درصدی مسافران بعد از شیوع ویروس کرونا

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهری بهارستان نیز گفت: هم اکنون در ناوگان حمل و نقل ۵۲ اتوبوس داریم که اکثرا عمر مفید آنان تمام شده است و آخرین نوسازی که کردیم مربوط به سال ۱۳۹۵ بود. در گذشته هزینه نوسازی هر اتوبوس یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بود که این نوسازی هم اکنون برای هر اتوبوس ۳ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

محمدی افزود: مقرر شده سه دستگاه اتوبوس اسکانیا به طور رایگان بازسازی شود که اگر بتوانیم از طریق اوراق مشارکت اقدام کنیم در مجموع ۲۸ دستگاه اتوبوس را بازسازی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: کل هزینه های سازمان حمل و نقل شهری بهارستان پارسال ۲ میلیارد و ۱۸۶ میلیون تومان بود که امسال این رقم را به یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان کاهش دادیم. همچنین تعداد مسافران حمل و نقل شهری بهارستان در سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده که با شیوع ویروس کرونا این تعداد ۵۰ درصد کاهش داشته و در نتیجه درآمدهای سازمان حمل و نقل شهری نیز تقلیل یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دانشگاه علوم پزشكي ساخت بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی ساخت بیمارستان حمل و نقل شهری طور رایگان میلیون تومان شرکت عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد

در راستای کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران از ۵ کتاب سلام بر محمدرضا، سرو قامتان سرخ گلستان، خاطرات بابا عزیز، املای آسمانی و دلاور مردان جان‌برکف ایران‌زمین در شهرستان بهارستان رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، عبدالله نوحی عصر امروز در آیین رونمایی از کتاب شهدای شهرستان بهارستان که در راستای کنگره ملی سرداران شهید و 12 هزار شهید استان تهران به میزبانی دبستان شاهد شهید آوینی شهر صالحیه برگزار شد، گفت: باید با نگارش این‌گونه کتاب‌ها و نقل خاطرات شهدا، اجازه ندهیم مسلک و آرمان شهدا فراموش شود.

وی با اشاره به رونمایی از 5 اثر مرتبط با شهدای شهرستان بهارستان، افزود: استکبار جهانی به رهبری آمریکا و رژیم جنایت‌کار صهیونیستی، فساد را اشاعه می‌دهند و بی‌تردید، به فرموده قرآن تازیانه عذاب الهی بر آن‌ها فرود خواهد آمد.

فرماندار بهارستان با تأکید بر ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، تصریح کرد: به تعبیر امام خامنه‌ای، شهدا معامله‌ای هوشمندانه انجام دادند و به فرمایش ایشان، شهدا، شروطی همچون اخلاص، ایثار، صدق، معنویت، مجاهدت، توجه به خدا، کار برای مردم، تلاش برای عدالت و تلاش برای استقرار حاکمیت دینی را رعایت کردند.

ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است

نوحی با بیان اینکه شهدا جایگاهی بسیار رفیع دارند که ما هرچه از آن بگوییم کم است، گفت: اجر نویسندگان حوزه دفاع مقدس کمتر از شهادت نیست و اگر این‌گونه کتاب‌ها نوشته نشود و خاطرات گفته نشود، شهدا و خاطرات و آرمان‌های آن‌ها فراموش می‌شوند.

به گزارش تسنیم، در مراسم رونمایی از کتاب شهدای شهرستان بهارستان از نویسندگان این آثار، تجلیل و از کتاب‌های سلام بر محمدرضا، سرو قامتان سرخ گلستان، خاطرات بابا عزیز، املای آسمانی و دلاور مردان جان‌برکف ایران‌زمین رونمایی شد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال