Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:12:49 GMT

نامناسب بودن فضا سبب خانه نشینی معلولان یزد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۴۹۶۷

نامناسب بودن فضا سبب خانه نشینی معلولان یزد شد

محمدعلی عطابخش روز یکشنبه در نشست مناسب سازی محیط برای گروه هدف افزود: زمانی  یک معلول از محیط خانواده خارج می‌شود، با طی مسافت بسیار کوتاهی به مانع برخورد می‌کند، البته این موضوع فقط برای معلولان نیست و بسیاری دیگر از گروه‌های جامعه از جمله سالمندان، زنان باردار و حتی خانواده‌هایی که کالسکه بچه دارند،  با این مشکل مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این محدودیت‌ها در رفت و آمد، باعث شده تا اغلب معلولان خانه نشین شوند اما شورای شهر و شهرداری با تشکیل ستاد مناسب سازی و تلاش برای مناسب سازی مناطق پر رفت و آمد شهر، در صدد رفع این مشکل برآمده است.
عطابخش با اشاره به اجرای طرح هفت خوان از سوی ستاد مناسب سازی افزود: با انتخاب شهر یزد به عنوان شهرنمونه (پایلوت) دسترس پذیر، برای تحقق این امر، برنامه هایی اجرا شد از آن جمله می توان به اجرای طرح هفت خوان اشاره کرد.
مدیرکل بهزیستی استان یزد اضافه کرد: در اجرای این طرح از میدان همافر از مقابل مرکز آموزشی و توانبخشی دانش آموزان معلول تا مسجد جامع یزد، هفت میدان و تقاطع و خیابان‌های آن در یک مسیر رفت و برگشت ۱۰ کیلومتری، مناسب سازی می شود.
وی اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد اجرای این طرح در تمامی مناطق یزد به عنوان شهر جهانی و شهر دسترس پذیر برای همه گروه ها باشد.

تعداد معلولان یزد حدود ۵۳ هزار نفر تخمین زده می شود که در حال حاضر حدود ۳۲ هزار نفر آنها از خدمات بهزیستی استان در ۱۰ شهرستان استفاده می کنند

یکی از مشکلات افراد معلول و سالمند در یزد نامناسب بودن معابر عمومی برای تردد آنهاست، حدود ۹ درصد جمعیت استان  سالمند و گفته می شود ۱۰ تا ۱۲ جمعیت هر جامعه ای دچار یک تا چند معلولیت هستند.

از حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یزد حدود ۶۳۰ هزار نفر در مرکز استان زندگی می کنند.

برچسب‌ها یزد سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد سازمان بهزیستی کشور معلولان یزد سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور مناسب سازی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در این کارگاه آموزشی که با حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهگر ها و مدیران خانه های بهداشت کارگری استان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت روحی، جسمی و روانی کارگران در بهره وری و راندمان کارگاه ها و کارخانجات تاثیر گزار است، بهگران و مدیران خانه های بهداشت کارگری را سفیران سلامت وزارت کار در کارگاه ها و واحد های تولیدی و صنعتی خواند و اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی کم هزینه تر از درمان است و باید بیشتر در این حوزه فعالیت نمود.

پیشکاری به رسالت خانه های بهداشت کارگری در سلامت کارگران اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی مقوله ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت محیط در بین جامعه به ویژه جامعه کار و تولید کشور شد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه کشور نیازمند تلاش کارگران است و چرخه های اقتصادی هر جامعه به دست کارگران به حرکت در خواهد آمد، اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی کارگران و آگاهی آنان نسبت به حق و حقوق خود از اولویت ها و وظایف وزارت کار است که در این زمینه مدیریت امور اجتماعی با تلاش شبانه روزی و کار جهادی بستر آموزش و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان را فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از بهگر های برتر واحد های تولیدی و صنعتی استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901404

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی