Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:44:43 GMT

دستگاه ها به تحقق دولت الکترونیک کمک کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۵۱۵۵

دستگاه ها به تحقق دولت الکترونیک کمک کنند

ایسنا/قم معاون استاندار قم بر لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق دولت الکترونیک در شرایط کنونی تأکید کرد.

محمدرضا گروسی امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان، با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط ملی و استانی چیزی مهم‌تر از تحقق دولت الکترونیک نداریم اظهار داشت: وقتی اعلام می‌کنیم یک درصد رشد خدمات دولت الکترونیک داشتیم زیبنده استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید موارد دست و پاگیر را حذف کنند افزود: اولویت برای همه دستگاه‌های اجرایی باید موضوع دولت الکترونیک باشد، این موضوع مانع اتلاف منابع و وقت می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه دولت 23 پروژه را به‌عنوان پروژه‌های اولویت‌دار عنوان کرده است ادامه داد: استان قم ظرفیتی دارد و اینکه بر اساس دستورالعمل مشارکت بخش غیردولتی امکان اجرا و پیاده‌سازی این پروژه‌ها مقدور است.

وی اظهارکرد: این پروژه ها شامل استخراج پنجره داده واحد داده‌ها و اطلاعات کشور، ساماندهی دفاتر پیشخوان، فراگیری نظام الکترونیک تبادل اطلاعات و استعلامات، بهره‌برداری از سامانه اعتبارسنجی مدارک آموزش رسمی کشور، ایجاد نظام بیمه بازرگانی الکترونیک، ایجاد پنجره واحد تجاری کشور و... است.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به اینکه حفظ و حراست از اموال و املاک استان بسیار مهم است و بنابراین نباید عنوان ترک فعل یا عدم اجرای حدنگار را از سوی دستگاهی شاهد باشیم عنوان کرد: چرخه و تعامل در ثبت‌اسناد هم باید تسهیل شود.

افزایش بسترهای خدمت‌رسانی در ثبت احوال

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در بستر سامانه‌های ثبت‌احوال تغییر نشانی و آدرس بارگذاری شده است ادامه داد: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌احوال در صورت لزوم نسبت به تغییر این موارد اقدام کنند.

منوچهر تیموری با اشاره به اینکه اکثر دستگاه‌های دولتی استان به ثبت احوال دسترسی دارند و خدمات رسانی می‌کنند افزود: در حوزه استعلامات غیر الکترونیکی از کانال‌های  پیک، پست، فکس و حضوری صورت می‌گیرد که از میان دستگاه‌های مختلف نیروی انتظامی 2900 مورد طی 8 ماه گذشته درخواست استعلام غیرحضوری داشته که متوسط ماهانه 300 مورد استعلام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دولت الکترونیکی منطقه قم دولت الکترونیک ثبت احوال دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است

حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی قاضی عسکر»، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج سیره ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: مردم طالب معارف و آموزه های دینی هستند، از همین رو اگر بتوانیم از نظر محتوایی پاسخگوی نیازهای روز جامعه و مردم باشیم، در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در جامعه با آن روبرو هستیم و برنامه های دشمن برای معرفی الگوهای غربی به دختران و بانوان، ایام دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی الگوهای برتر معرفی شده از سوی جهان اسلام است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای انحراف نسل جوان و تأثیر سوء بر جامعه بانوان، گفت: ضرورت دارد که همه دستگاه ها و مراکز فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تلاش کنند، مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به شکل صحیح و با اقناع صورت گیرد و برخوردهای تند نمی تواند اثربخش باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد، دستگاه ها و نهادها، چهره ها و شخصیت های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار سال تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، با تعامل و همکاری میان مجموعه ها و دستگاه ها می توان برای تحقق شعار سال با مشارکت مردمی تلاش کرد تا شاهد یک جهش اقتصادی در حوزه اقتصادی و صنایع باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • گام عملی برای جهش تولید
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی