Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قنادباشی پایان اشغال قره‌باغ را زنگ خطری جدی برای اسرائیلی‌ها دانست و گفت: آنان هرگز خواهان این نبودند منطقه اشغالی قره‌باغ آزاد شود، چراکه این رویه‌ای برای آزادسازی دیگر مناطق اشغالی می‌شود، بنابراین هر طرحی برای کم کردن موج خشم و نفرت از این رژیم را می‌ریزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهمدان، اظهار کرد: آنچه از زبان آقای اردوغان ادا شد، درواقع خطایی بود که واکنش‌های گسترده را از سوی مردم به دنبال داشت و این نشان‌دهنده‌ی حساسیت آنان نسبت به کشورشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مردم به‌رغم تمام مشکلات به‌خصوص کرونا در عرصه دفاع از کشور و خنثی کردن تهدیدات بسیار آماده هستند و در واقع آمادگی و هوشیاری دارند که شاید کمتر در هر جای دنیا شاهد آن باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل تصریح کرد: صحبت آقای اردوغان یک ابزاری شد برای نمایش قدرت دفاعی که در ایران مبتنی بر خواست مردم است و یکی از بزرگ‌ترین اهرم‌های دفاعی هر کشور برای دفع هر نوع تهدید یا شعاری است.

وی با بیان اینکه آقای اردوغان اشتباهی که کرد و البته اعلام کردند که یک حاشیه بود و با ما دشمن نیست، گفت: به‌هرحال ما خطاهای زیادی از وی دیده‌ایم اما بخشی از این خطاها به بلندپروازی‌های نادرست و تلاش آن‌ها برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات و شکست‌هایی که خوردند.

قنادباشی خاطرنشان کرد: اینکه چرا آقای اردوغان درصدد برآمد تا این مسائل در خارج مطرح شود، یکی شکست‌ها در بحث سوریه و عدم تحقق همه وعده‌ها در مورد سوریه بود که وی داد و ناکام مانده است.

وی یادآور شد: آقای اردوغان شکست‌هایی که از سنت لیبی اخیراً متحمل شده و بلندپروازی‌هایی که برای تسلط بر منابع نفتی و دریای مدیترانه داشت، متوقف‌شده است و البته وی خواستار این بود که ترکیه به عضویت اروپا دربیاید که این هم تحقق پیدا نکرد درواقع همه آنچه در فضای خارجی مطرح کرده با شکست روبرو شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل گفت: چیزی که بسیار مهم است و در حال حاضر اسرائیلی‌ها از آن نگران هستند این است که هرگز خواهان این بودند منطقه اشغالی قره‌باغ آزاد شود، به دلیل اینکه اگر این منطقه آزاد شود مناطق دیگر نیز آزاد می‌شود.

وی یادآور شد: سیاست ایران سیاست بسیار هوشمندانه‌ای بود که ما خواستار پایان هرگونه اشغالی در آذربایجان هستیم و موفق شدند که این زمین‌ها را پس بگیرند و این‌یک رویه‌ای است که اسرائیلی‌ها خیلی نگران هستند که سرزمین‌های اشغالی آزاد شود.

قنادباشی اذعان کرد: اسرائیلی‌ها علاقه‌مند بودند جنجالی به وجود بیاید که آذربایجان به قره‌باغ نرسد، و این امر به‌منظور آن است که موج فشار خشم و نفرت از این رژیم کم کنند.

وی با بیان اینکه در قضیه آذربایجان یک قضیه بسیار مهم‌ترین اتفاق افتاد که یک تهدید جدی برای اسرائیلی‌ها است، گفت: آن این است زمانی که قره‌باغ موفق می‌شود، منطقه اشغالی خود را پس بگیرد، پس کشورهای عربی هم باید موفق شوند شهرهای اشغالی را پس بگیرند و اسرائیلی‌ها اصلاً خواهان این نبودند که آزادسازی مناطق اشغالی صورت بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل تأکید کرد: پایان اشغال قره‌باغ یک زنگ خطر جدی برای اسرائیلی‌هاست که اشغالگر هستند و یا می‌توان گفت پایان اشغال قره‌باغ مقدمه‌ای برای پایان اشغال فلسطین به‌خصوص قسمت جولان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پایان اشغال قره باغ آقای اردوغان اسرائیلی ها آزاد شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به آدولف هیتلر تشبیه کرد.

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران حین پرواز بازگشت از عراق، گفت: اشغال غزه توسط اسرائیل، در‌ها را برای دیگر عملیات‌های اشغالگران باز می‌کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وی در این‌باره توضیح داد: اشغال غزه، به تروریست‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد در غزه مستقر شوند و اسرائیل را تهاجمی‌تر می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اسرائیل نباید اجازه اشغال مجدد غزه را داشته باشد و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

طبق این گزارش، اردوغان ضمن تکذیب انتقال مقر جنبش حماس به خارج از قطر، تصریح کرد: نتانیاهو مانند هیتلر است و متحدان اسرائیل از عدالت فرار نخواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • راه حل فلسطین همان فرمول «‌دو دولتی» است
  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی حزب الله به اسرائیل