Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری "عرب۴۸"، این شرکت‌ها از افرادی استفاده می‌کنند که عمده آنان از یگان ۸۲۰۰ شاخه اطلاعات نظامی اسرائیل هستند که در زمینه حملات سایبری آموزش دیده‌اند.

از جمله این شرکت‌ها،  Onavo است که توسط دو سرباز اسرائیلی به نام‌های «گای روزین» و «روئی تیگر» در سال ۲۰۱۱ پس از خروج از یگان ۸۲۰۰ ارتش صهیونیستی تأسیس شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت اسرائیلی در سال ۲۰۱۳، برنامه‌ جاسوسی خود به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به شرکت فیسبوک فروخت.

همین شرکت اخیرا به محور رسوایی و شکایت قضایی برای فیس‌بوک تبدیل شده و روزنامه «دمارکر» چاپ سرزمین‌های اشغالی امروز یکشنبه نوشت که دادگاه رأی به توقف استفاده از نرم‌افزار «اوناوو» داده است.

"مارک زاکربرگ" مدیر عامل فیس‌بوک ژوئن گذشته (خرداد/تیرماه) در کمیته فرعی محدودیت های تجاری مجلس نمایندگان ایالات متحده حاضر شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا شرکت اسرائیلی «اوناوو» فیس‌بوک را قادر به جاسوسی کرده است، به لکنت  افتاد و گفت: مطمئن نیستم که بتوانم این تعبیر را در این مورد به کار ببرم.

کمیساریای تجارت فدرال آمریکا چند روز گذشته در دادخواست خود علیه فیس‌بوک آورده است:شرکت فناوری   «اوناوو» نقش محوری در اختلال رقابتی که فیسبوک از آن استفاده می‌کند، داشته است.

این شرکت خود را به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات مجازی امن، معرفی می‌کرد، اما بدون اطلاع کاربران، فعالیت آنان در شبکه اینترنت را هدایت می‌کرد.

پس از آن که این شرکت توسط فیس‌بوک خریداری شد، اوناوو زمینه را برای تأسیس مرکز تحقیق و توسعه خود در سرزمین های اشغالی ایجاد کرد که این مرکز به لحاظ اندازه دومین مرکز پس از ایالات متحده است.

براساس گزارش‌ها، برنامه "اوناوو پروتیکت" به فیس‌بوک کمک کرده است تا بتواند "استوری" در برنامه اینستاگرام را راه‌اندازی کند و بصورت  گسترده‌ای مانع از رشد "اسنپ چت" شود که به عنوان بزرگ‌ترین رقیب فیسبوک درحال پیشرفت بوده است، شرکتی که فیسبوک در خرید آن ناکام ماند اما توانست رشد آن را کاهش دهد.

سال گذشته میلادی نیز رسوایی دیگری در خصوص فیسبوک برملا شد که این شرکت به کاربران ۱۳ تا ۳۵ ساله خود، ۲۰ دلار داد تا برنامه "فیسبوک ریسرچ" را نصب کنند که برپایه تکنولوژی شرکت "اوناوو" کار می‌کرد و اطلاعات کاربران را با رضایت خودشان می‌گرفت، اقدامی که سرانجام به خاطر انتقادات زیاد متوقف شد.

برچسب‌ها مارک زاکربرگ فیس بوک رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مارک زاکربرگ فیس بوک رژیم صهیونیستی مارک زاکربرگ فیس بوک رژیم صهیونیستی اخبار کنکور فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح