Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@03:21:34 GMT

حماس، خط آرمان فلسطین و ادامه مقاومت است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۶۳۹۴

حماس، خط آرمان فلسطین و ادامه مقاومت است

رییس دفتر سیاسی حماس یکشنبه شب به مناسبت سی وسومین سالگرد تأسیس این جنبش گفت: تشکیل جنبش حماس در واقع همان ادامه مسیر مردم فلسطین، مبارزه طولانی مدت و مقاومت مداوم آن از زمان انقلاب شهید عزالدین القسام است

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، اسماعیل هنیه گفت: تأسیس جنبش حماس مانند دیگر گروه‌های فلسطینی نه یک مسأله حزبی بلکه کاملا یک مناسبت ملی فلسطینی است و این تأکیدی بر آن است که گروه‌های مختلف فلسطینی به خاطر ملت فلسطین و در خدمت آن شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حماس از بطن و متن جامعه و آرمان ملت فلسطین متولد شده است و از مرحله آماده سازی و سازندگی به سوی نسلی برای آزادسازی سرزمین فلسطین و مرحله رویارویی علنی و مستمر منتقل شد که اوج مسیر جنبش اسلامی در سرزمین فلسطین است.

هنیه ادامه داد: تشکیل حماس و همچنین تشکیل همه گروه‌های فلسطینی یک مسأله ملی بوده نه حزبی،  این تأکیدی بر این است که تمام گروه‌ها به خاطر مردم فلسطین تشکیل شده  و در خدمت آنهاست.

رییس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد:این مردم هستند و آنها نیز به گروه‌ها مشروعیت می‌دهند و عامل بقا و موجودیت آنها در صحنه سیاسی و میدانی در فلسطین هستند.

هنیه تصریح کرد: حماس توانست با همه اشکال و انواع مقاومت مبارزه کند و از طریق آن موفق شد که یک پایگاه محکم برای مقاومت ایجاد کند که امروز غزه آن را نمایندگی می‌کند.

وی افزود: حماس طرح مقاومت را بازتعریف کرده  و از نظر کمی و کیفی نیز مهمترین نقش را به آن افزوده و تأثیری ویژه در مسیر مقاومت ملت فلسطین داشته است.

هنیه اضافه کرد: حماس معادله دقیق را حفظ کرده ، طرف نخست آن ایجاد شراکت و جلب حمایت کشورهای عربی و اسلامی و طرف دوم حفظ شخصیت حقوقی حماس و استقلال تصمیم‌گیری ملی فلسطین است.

وی اظهار کرد: حماس به استراتژی خود برای توسعه و تشکیل نیرو در نوار غزه ادامه خواهد داد و برای خیزش و به حرکت واداشتن مقاومت و روحیه آن در کرانه باختری با همه مردم ما همکاری خواهد کرد.

هنیه گفت: کرانه باختری در گذشته ، حال و آینده و در طرح انتفاضه و مقاومت نیز مهمترین صحنه در مدیریت جنگ با دشمن [صهیونیست] است و کسی که فکر می‌کند، کرانه باختری ساکن ، آرام است، خیالی باطل دارد.​

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هنیه ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که جنبش حماس به ما اعلام کرده است پس از اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار می‌گذارد.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، فیدان افزود: اگر از فاجعه کنونی، درس نگیریم و کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: ما کشورهای عربی را در پذیرش مسوولیت حمایت از قضیه تنها نخواهیم گذاشت و ما نیز به مسوولیت های خود در این باره عمل خواهیم کرد.

این در حالی است که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیأت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه امروز در پایتخت مصر ادامه یافت و در همین ارتباط شبکه خبری «القاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، گزارش داد که ۲ طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع افزود که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده‌ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است. این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می‌شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می‌دهد یا خیر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • حماس: دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس پایان یافت
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد