Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:52:54 GMT

دیدار نخست‌وزیر سودان با نخست‌وزیر اتیوپی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۶۹۴۲

دیدار نخست‌وزیر سودان با نخست‌وزیر اتیوپی

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رسانه‌های سودان گزارش دادند، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان بعد از سفر کوتاه به اتیوپی به خارطوم بازگشت. او بعد از دیدار با آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی به سودان بازگشت.

این در حالی است که کابینه قبلا گفته بود، این سفر دو روزه خواهد بود و هیئتی امنیتی و عالی رتبه برای بررسی درگیری در منطقه تیگرای در راس این مذاکرات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخست‌وزیر سودان گفت، با همتای خود در آدیس آبابا توافق کرده تا نشستی فوری گروه کشور‌های شرق آفریقا برای حل بحران منطقه تیگرای اتیوپی برگزار شود.

با این وجود اتیوپی فورا اظهار نظری درباره گفته مقام سودانی در خصوص برگزاری نشست فوری سازمان ایقاد که شامل اتیوپی، سودان، جیبوتی، کنیا، سومالی، سودان جنوبی و اوگانداست، نکرد.

برخی منابع نیز می‌گویند، نخست‌وزیر سودان برای میانجی‌گیری جهت دستیابی به توافق آتش‌بس در تیگرای به اتیوپی رفت، اما آدیس آبابا گفته این پیشنهاد بعد از توقف درگیری‌ها دیگر توجیهی ندارد.

منشی نخست‌وزیر سودان به خبرگزاری فرانسه گفت، این سفر مثمر ثمر بود و اهداف کامل سفر محقق شد. به طوری‌که همه پرونده‌ها در زمان کوتاهی بررسی شدند و توافق بزرگی درباره مسائل مورد بررسی حاصل شد.

دولت سودان همچنین می‌گوید، دو طرف توافق کردند، مذاکرات سد النهضه ظرف روز‌های آینده ازسر گرفته شود.

این در حالی اعلام شده که سودان جلسات مذاکره را به دلیل تکیه بر رویکرد قدیمی که فایده‌ای نخواهد داشت، تحریم کرده بود.

اما منابع دیگر کوتاه کردن سفر را به نشست مهمی که قرار است امروز برای حل اختلافات درباره ترکیب شورای شرکای دولت در سودان برگزار شود، ربط دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اردوغان روح الله زم نشان نصر رود ارس واکسن فایزر سودان نخست وزیر اتیوپی نخست وزیر سودان لایحه بودجه 1400 اردوغان روح الله زم نشان نصر رود ارس واکسن فایزر نخست وزیر سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری یک نیمه‌ای شمس آذر مقابل پیکان

نیمه نخست دیدار تیم‌های شمس آذر قزوین و پیکان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر با برتری تیم میهمان همراه شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های فوتبال شمس آذر قزوین و پیکان تهران از ساعت 18:20 امروز (سه‌شنبه) در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به مصاف هم رفتند که نیمه نخست این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود شمس آذر به پایان رسید.

پوریا سرآبادانی در دقیقه 10 زننده گل پیروزی‌بخش شمس آذر در نیمه نخست دیدار مقابل پیکان بود.

قضاوت این دیدار برعهده رضا عادل است که در این نیمه بازی به بازیکنان دو تیم کارتی نشان داد، اما یکی از مربیان پیکان را اخراج کرد و به دیگری کارت زرد نشان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری یک نیمه‌ای شمس آذر مقابل پیکان
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین