Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرفسور قربانعلی نعمت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در «برنج روشن» از رونمایی برنج «شهریار» خبر داد و اظهار کرد: این برنج در واقع لاین خواهری برنج روشن است.

وی با اعلام اینکه در بذر برنج شهریار به میزان تولید ۱۰ تن عملکرد رسیدیم، تصریح کرد: این برنج همه ویژگی‌های بذر روشن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محقق و پژوهشگر در صنعت هسته‌ای با بیان اینکه تحقیقات برنج روشن و شهریار در کنار همدیگر انجام شده است، افزود: برنج شهریار زودرس بوده و از نظر کیفیت و پخت مانند رقم محلی بوده است.

پرفسور نعمت‌زاده تنها تفاوت گونه جدید بذر برنج تولیدی را با گونه برنج روشن غیرمعطر بودن این برنج، اعلام کرد و گفت: همه ویژگی‌های برنج روشن در برنج شهریار وجود دارد و حتی ۵۰۰ تا یک تن عملکرد این برنج مناسب‌تر از برنج روشن است.

وی خاطر نشان کرد: فرایند تولید این دو محصول در کنار همدیگر بوده و براساس برنامه مقرر شد در مراسم سالگرد سردار شهید سلیمانی رونمایی شود.

به گزارش فارس، برنج روشن در سال ۹۶ در مازندران با حضور پدر شهید احمدی‌روشن در هفته پژوهش رونمایی شده است.

«نعمت‌زاده در مراسم رونمایی برنج روشن  اظهار کرده بود؛ عملکرد برنج روشن همانند طارم بومی است.

عملکرد برنج طارم روشن بیش از دو برابر نوع بومی و برای هر هکتار ۷ تا ۷.۵ تن خواهد بود.

پس از کاشت این محصول حتی برخی از کشاورزان خبر از عملکرد حدود ۱۳ تن در هر هکتار این نوع بذر در مازندران خبر داده بودند که این موضوع از طریق سخنگوی روابط عمومی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به رسانه‌ها منتقل شده بود.

با وجود دستاوردهای مناسب این پژوهشگر مازندرانی در تولید برنج با عملکرد بالا، پرفسور نعمت‌زاده نسبت به عدم حمایت‌ها از جانب مسؤولان ملی و استانی نسبت به بذر برنج روشن گلایه داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: برنج مازندران شهریار برنج روشن زودرس نعمت زاده برنج روشن نعمت زاده بذر برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور

در هفته سوم مرحله دوم مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور، شهدای سوادکوه برابر اتحاد ستوان ایلام به نتیجه تساوی ۱-۱ خانگی رضایت داد و عاشوری زاده چالوس با حساب ۴ بر ۲ به میزبانش یادآوران شاهدیه یزد باخت.

ساسان قاسمی هر ۲ گل تیم عاشوری زاده چالوس را در روز غیبت و مصدومیت ۲ مهره کلیدی این تیم یاسر خزایی و منوچهر زاهدی به ثمر رساند.

شهدای سوادکوه با کسب اولین امتیاز در جایگاه چهارم گروه سوم لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور قرار گرفت.

عاشوری زاده چالوس هم با ۲ امتیاز، رتبه چهارم گروه اول را به خود اختصاص داده است.

هفته چهارم مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در این هفته شهدای سوادکوه میزبان آراز بافت نظرآباد است و تیم عاشوری‌زاده چالوس هم مهمان پاریزه کردستان خواهد بود.

مرحله دوم مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور با حضور ۱۶ تیم در ۴ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار
  • عکس| واکنش فرشاد احمدزاده به انتقاد پیشکسوت استقلالی
  • فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند