Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا و کشورهای غربی طی سال های اخیر و به ویژه با آغاز جنگ یمن اگرچه ادعاهایی درباره توقف فروش سلاح به عربستان داشته اند اما جریان فروش این تسلیحات همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - جنگ یمن در حال حاضر ششمین سال خود را سپری می‌کند و مردم این کشور با بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود پشتیبانی تسلیحاتی آمریکا و کشور‌های غربی از عوامل اصلی این بحران یعنی عربستان سعودی و امارات همچنان ادامه دارد.

دولت آلمان به عنوان یکی از تامین کنندگان سلاح عربستان سعودی مدعی است که مجوز‌های صدور سلاح به عربستان سعودی را لغو کرده است.

پایگاه «دیلی صباح» در گزارشی به صادرات سلاح آلمان به عربستان سعودی پرداخته و می‌نویسد «با وجود این محدودیت ها، اما جریان تسلیحات آلمان به عربستان سعودی ادامه دارد.»

دولت آلمان می‌گوید که به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در عربستان سعودی، مجوز‌های مربوط به صادرات سلاح به این کشور را لغو کرده، اما تسلیحات آلمان به این کشور راه پیدا می‌کند.

سال ۲۰۱۹ دولت آلمان به ۲ شرکت فرانسوی اجازه داد تا محصولات نظامی ساخت این کشور را به عربستان سعودی ارسال کنند.

آمریکا به عنوان اصلی‌ترین تامین کننده سلاح عربستان سعودی و امارات، طی سال‌های اخیر بدون توجه به جنایاتی که ریاض با استفاده از این تسلیحات مرتکب می‌شود همچنان به این روند ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: دورنمای جنگ یمن و معامله تسلیحاتی آمریکا با عربستان و امارات آمریکا حامی شرارت‌های عربستان؛ از قتل خاشقجی تا حملات نظامی به یمن

کنگره آمریکا در چندین مورد مدعی شده که تلاش‌هایی برای متوقف کردن حمایت از عربستان سعودی و امارات در جنگ یمن انجام داده، اما با این وجود طرح‌های ارائه شده در این زمینه یا از استقبال چندانی مواجه نشده و یا با مخالفت دولت این کشور مواجه شده است.

اخیرا و پس از عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا مجوز‌هایی را برای صدور تسلیحات به امارات صادر کرد.

این اقدام اگرچه با مخالفت کنگره مواجه شده، اما ترامپ تاکید کرده است که هرگونه طرح برای لغو فروش سلاح به امارات را وتو می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، پیش از این ۲۹ نهاد حقوق بشری و ضد تجارت اسلحه مخالفت خود را با فروش ۲۳ میلیارد دلار تجیزات نظامی آمریکا به امارات شامل موشک، جنگنده اف ۳۵ و پهپاد اعلام کرده اند.

این نهاد‌ها با امضای نامه‌ای اعلام کرده اند که باید از فروش این تسلیحات به امارات جلوگیری شود.

انگلیس از دیگر تامین کنندگان سلاح عربستان سعودی است که طی سال‌های اخیر با مجوز‌های گوناگون، فروش سلاح به این کشور را ادامه داده است.

بر اساس گزارش «یوروپین سنکشنز»، اخیرا نیز دادگاهی در انگلیس اقدام این کشور مبنی بر فروش سلاح به عربستان سعودی را به چالش کشیده است.

با این وجود انگلیس طی سال‌های اخیر و با وجود آنکه کمپین ضد تجارت اسلحه این اقدام را به چالش کشیده، اما همچنان به روند صدور سلاح به عربستان ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل عربستان سعودی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عربستان سعودی تحولات بین الملل عربستان سعودی عربستان سعودی سلاح به عربستان طی سال های اخیر فروش سلاح جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه

امام جمعه ایلام به ادامه دار بودن کودک‌کشی و قتل‌عام زنان و کودکان غزه توسط اسرائیل غاصب اشاره داشت و گفت:مدعیان حقوق بشر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌اله‌نور کریمی‌تبار‌ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با اشاره به سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: آن حضرت و پدر بزرگوارش امام باقر (ع) در فرصتی که پیدا کردند، تبیین‌کننده معارف الهی بودند.

امام جمعه ایلام ‌با بیان اینکه همه ما مدیون مجاهدت‌های علمی و رهنمودهای آن حضرت هستیم، افزود: امروز باید تمام توان خود را برای قدردانی از مجاهدت های امام معصوم با شرکت در مراسم بزرگداشت‌شان به‌کار بگیریم.

خطیب نماز جمعه ایلام ‌با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان تصریح کرد: ایشان در این دیدار فرمودند که آموزش‌وپرورش به‌خاطر اینکه پرورش‌دهنده منابع انسانی است وزارت‌خانه در عرض سایر وزارت‌خانه‌ها نیست، بلکه مقام جدایی دارد.

وی به ادامه‌دار بودن کودک‌کشی و قتل‌عام زنان و کودکان غزه توسط اسرائیل غاصب اشاره داشت و اضافه کرد: مدعیان حقوق بشر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند؛ آمریکا از قدرت ظالمانه وتو استفاده کرد و اجازه نداد تا کشور مسلمان فلسطین که در سازمان ملل به عنوان عضوی از این سازمان مطرح شده بود، پذیرفته شود.

امام جمعه ایلام در ادامه به حمایت کنگره آمریکا از رژیم اسرائیل اشاره داشت و تاکید کرد: وقتی‌که دادگاه لاهه بحث جنایت‌های اسرائیل را بررسی می‌کند کنگره آمریکا تهدید می‌کند اگر بخواهید اسرائیل را محکوم کنید، با شما برخورد قاطع خواهد شد.

وی ‌با اشاره به رویه آشکار استکبار جهانی در کنگره آمریکا مبنی بر تصویب اینکه یهودی‌ستیزی ممنوع است، خاطرنشان کرد: اما منظور آن‌ها از یهودی‌ستیزی این است که هیچ شهروند آنان در هیچ جای کشورشان نگوید جنگ علیه غزه را متوقف کنید و هر شعاری به نفع فلسطین مساوی با یهودی‌ستیزی و مجازات آتش شدید دارد.

خطیب نماز جمعه ایلام با تاکید بر اینکه زمانی تنها در کشور ما شعار مرگ بر اسرائیل طنین‌‌انداز می‌شد، ادامه داد: اما امروز این شعار با زبان فارسی در دانشگاه‌های آمریکا مطرح می‌شود که این مهم نشان از صدور فرهنگ انقلاب جمهوری ایران اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی و به نفع مردم فلسطین است.

وی ‌به قانون خشن حمایت از پلیس در آمریکا اشاره داشت و گفت: با هر حرکت اضافی فرد در برابر پلیس، مورد ضرب گلوله قرار گرفته و خونش پایمال می‌شود که با این وضعیت هیچ‌کسی جرأت دفاع از خود را در برابر پلیس ندارد.

‌امام جمعه ایلام در ادامه به رجزخوانی برخی‌ها در اغتشاشات پیش‌آمده در کشورمان مبنی بر تهاجم به حافظان امنیت گفت: ‌اما امروز آنها در برابر قتل‌عام هزاران زن و کودک در غزه سکوت کرده‌اند، آیا زن، زندگی، آزادی در غزه کاربرد ندارد، چشمان آنان کور و گوش‌های آن‌ها کر شده و دم از حقوق بشر و حقوق مظلوم نمی‌زنند.

‌کریمی‌تبار این برخورد دوگانه برای شناخت پیاده‌نظام دشمن در داخل کشور و قلم به مزد که برای استکبار جهانی تلاش می‌کرده‌اند کافی‌ است، عوامل دشمن در داخل کشور بدانند که منفورترین انسان‌ها در کشور ما خودباخته‌های خودفروخته‌ای هستند که زبان و قلم آن‌ها با اشاره‌‌ موساد و سیا برای آنان کار می‌کند.

وی ‌به بازگشت پیکر مطهر سردار بسیجی شهید "محمد شفیع فیضی‌زاده"بعد از 41 سال اشاره داشت و گفت: مشیت الهی این است که شهدای جاویدالاثری که در مهمانی الهی متنعم هستند، هر از چند گاهی ما را به مهمانی خود مفتخر کنند، تا قدردان ایثار و هدفی که جانشان را نثار آن کرده‌اند و همچنین خانواده‌های مکرم‌شان باشیم.

امام جمعه ایلام در پایان با تبریک و تسلیت به خانواده‌های مکرم این شهید، فرزندان و خانواده مکرم‌ و همرزمانشان، از همه مردم استان برای حضور در تشییع پیکر پاک این شهید دعوت کرد.

انتهای پیام/180/.

دیگر خبرها

  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات