Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، ایکنا نوشت: در آستانه جشن‌های سال نوی میلادی، کشورهای اروپایی مقررات و محدودیت‌های کرونایی تازه‌ای اعلام کردند.
 
بلژیک محدودیت‌هایی در ایام تعطیلات سال نو وضع کرده و به خانواده‌ها اجازه می‌دهد که تنها یکی از دوستان خود را دعوت کنند و در صورتی که افراد به تنهایی زندگی می‌کنند، می‌توانند دو نفر از دوستان خود را دعوت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ایتالیا هم که با افزایش آمار مرگ و میر کرونایی‌ها روبروست، سفر بین‌شهری را در تاریخ ۲۰ دسامبر تا ۶ ژانویه ممنوع اعلام کرده است. در یونان، تعطیلات عمومی کرونایی تا ۷ ژانویه ادامه دارد و مقامات انگلیس هم درحال بررسی محدودیت تردد در لندن و دیگر مناطق هستند که این هفته اعلام خواهد شد.
 
آلمانی‌ها قصد داشتند تعطیلات جزئی کسب و کارها را که از آغاز ماه نوامبر آغاز شده، در ایام کریسمس کاهش دهند، اما برعکس تصمیم گرفتند از چهارشنبه این هفته این تعطیلی‌ها را به مدت ۲۵ روز تشدید کنند.
 
پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا هم با وجود کاهش آمار مبتلایان کرونا در این کشور به شهروندان هشدار داد در تعطیلات کریسمس سهل‌انگاری نکنند و همچنان اصول پیشگیرانه را رعایت کنند.
 
از سوی دیگر، ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه، روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت که این کشور هنوز به پایان موج دوم نرسیده و از سه‌شنبه آینده قانون منع رفت و آمد شبانه به اجرا درخواهد آمد. پیش‌تر در نظر گرفته شده بود که منع رفت‌وآمد از ساعت ۹ شب اجرا شود. با این حال، در شب کریسمس مردم مجاز به حرکت آزادانه و رفتن به مراسم سنتی هستند که در کلیساها در نیمه شب شروع می‌شود.
 
در این کشور برخی از برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش محدودیت‌ها نیز به تعویق می‌افتند؛ باز شدن سینما، تئاتر و موزه‌هایی که برای روز سه‌شنبه در نظر گرفته شده بودند، به ژانویه موکول می‌شوند. در کلیساها و مساجد نیز میان حاضران باید یک ردیف خالی بماند.
 
فرانسوی‌ها همچنین باید از جشن‌های بزرگ در شب سال نو چشم‌پوشی کنند. آتش‌بازی شب سال نو حتی به شکل خصوصی و در بسیاری از مکان‌ها مجاز نیست. اما آتش بازی‌های سازمان یافته در برخی مراکز پاریس و سایر شهرها وجود خواهد داشت.
 
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیش شرط مراسم آزادانه در ایام کریسمس را کاهش شمار مبتلایان به حداکثر ۵ هزار  نفر در روز گذاشته است. اما در روزهای اخیر، این تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر یعنی تقریباً سه برابر بوده است. اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه هشدار داده که ممکن است موج دوم دوباره تشدید شود.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سال نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا