Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش «تابناک»، قنبرعلی زنگنه در گفت وگو با ایرنا، اظهارات اخیر محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر هجوم خارجی‌ها برای خرید مسکن در اهواز را تکذیب کرد و افزود: ما اطلاع و یا گزارشی از این موضوع نداریم، معاون وزیر خود باید پاسخگو بوده، و مستنداتش را در این زمینه ارایه دهد و اگر مواردی بوده اعلام کند تا بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خرید و فروش ملک در کشور برای اتباع بیگانه ممنوع است، اضافه کرد: فقط دلالی املاک بر عهده بنگاه‌هاست و بر فرض محال اگر واگذاری صورت گرفته باشد نیز نقل و انتقال ملک و اموال غیرمنقول توسط دفاتر اسناد رسمی که زیرمجموعه یک نهاد دولتی است صورت می‌گیرد.

زنگنه ادامه داد: از سوی دیگر استعلام از دارایی و شهرداری برای املاک به وسیله کد ملی و کد پستی انجام می‌شود که افراد غیرایرانی فاقد کد ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه ملیت خریداران در مصاحبه معاون وزیر اعلام نشده، گفت: تعدادی از مهاجران با روادید و گذرنامه با خوزستان ارتباط دارند که بر اساس روادید میان کشورهاست و از زمان شیوع ویروس کرونا نیز این روادیدها قطع شده و رفت و آمد آنچنانی وجود ندارد.

زنگنه با بیان اینکه نمی‌دانیم معاون وزیر بر چه اساسی این آمار را اعلام کرده، ادامه داد: غیرایرانی‌ها مجاز به خرید ملک نیستند و تنها می‌توانند سرمایه‌گذاری بر اساس قانون و با اذن نهادهای دولتی داشته باشند، که بر این اساس نیز ۴۹ درصد سهم آنها و ۵۱ درصد سهم دولت و یا یک شخص ایرانی باشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز همچنین متوسط قیمت مسکن که از سوی معاون وزیر ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اهواز اعلام شده را رد کرد و گفت: قیمت هر متر ملک در کیانپارس که بهترین منطقه اهواز است بین ۱۵ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان است، این در حالیست که در برخی مناطق اهواز قیمت هر متر ملک سه میلیون تا چهار میلیون تومان برآورد می‌شود بنابراین میانگین هر متر ملک در اهواز ۹ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان است.

وی افزود: اعلام غیرواقعی نرخ مسکن در اهواز، می‌تواند سبب افزایش لجام گسیخته مسکن و تورم و سردرگمی مصرف کننده و فروشنده شود.

زنگنه با بیان اینکه در گران شدن ملک شکی نیست، ادامه داد: همه مکمل‌های تهیه مسکن اعم از آهن، فولاد، شن و ماسه، وسایل سرمایشی و گرمایشی، دستمزد، نقشه، پروانه و طراحی گران شده که تمام آنها زیر نظر نهادهای دولتی است.

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی روز شنبه ۲۲ آذر در نشست خبری، تهران و خوزستان را گران ترین استان‌ها از نظر قیمت مسکن اعلام کرد و گفت: گران‌ترین شهر کشور از نظر متوسط قیمت مسکن شهر تهران با متری ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پس از آن شهر اهواز با متری ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اردوغان روح الله زم نشان نصر رود ارس واکسن فایزر خوزستان اهواز مشاوران املاک فروش ملک غیرایرانی ها لایحه بودجه 1400 اردوغان روح الله زم نشان نصر رود ارس واکسن فایزر معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌های سامانه خودنویس در بازار مسکن، از افزوده شدن امکان خرید و فروش ملک به این سامانه در طول سال جاری خبر داد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش گروه‌های جهادی و مردمی با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون سامانه خودنویس و همچنین امکان افزوده شدن قابلیت خرید و فروش مسکن به آن گفت: این سامانه بستر بسیار خوبی برای انضباط بخشی به بازار است. در حال حاضر مهیا شدن امکان خرید و فروش مسکن در سال جاری یکی از مهمترین مواردی است که اکنون در دستورکار مدیران این سامانه و معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.


وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: خرید و فروش مسکن پیچیدگی‌های مخصوص خود را دارد. احراز هویت مالک و خریدار ملک از جمله موارد است که به حوزه ثبت اسناد و به طور خاص در حیطه وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مربوط می‌شود. امیدواریم که در ادامه کار سکو‌های مجازی فعال در حوزه مسکن هم در این راه با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند. اتصال این پلتفرم‌ها به سامانه خودنویس کار مردم برای خرید و فروش مسکن را آسان‌تر می‌کند.


وی با اشاره به تایید قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها در شورای نگهبان، گفت: اکنون ما منتظر ابلاغ آن به دولت هستیم؛ در حال حاضر همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی آیین‌نامه‌های مربوط به این قانون را تدوین کرده‌اند و در طول چند روز آینده آن‌ها به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.


مشروح گفته‌های بذرپاش را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار مسکن ، خرید مسکن ، قیمت مسکن ، اجاره مسکن ، وزارت راه و شهرسازی ، سامانه خودنویس ، مهراد بذرپاش لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAF

دیگر خبرها

  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود