Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا صائینی شامگاه یکشنبه در جلسه قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا، افزود: علت اعمال محدودیت ها این است که در تجمعات مردم در مراکز خرید تاثیرگذار است و در زمان حاضر نیز همین مساله در ساعت منع تردد رعایت می شود.

این مسوول با اشاره به راه اندازی پویشی در رسانه های استان با هدف صرف هزینه های شب یلدا به خانواده های آسیب پذیر گفت: شبکه اشراق استان نیز می تواند با پرداختن به موضوع شب یلدا در آگاه سازی مخاطبان مبنی بر دوری از اجتماعات و دورهمی ها نقش آفرین باشد در غیر اینصورت تمامی زحمات انجام شده در کنترل این بیماری به هدر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه رسانه استانی در شب‌های متنهی به یلدا با پخش برنامه های متنوع برای گروه‌های هدف به ویژه مناطق روستایی پیشگام باشد، ادامه داد: این مهم در برنامه مختلف برای گروه‌های سنی لحاظ شود و رسانه های گروهی استان نیز در شبکه های اجتماعی نسبت به اطلاع رسانی اهتمام کنند.   

وی یادآوری کرد: واقعیت این است که ویروس کرونا بصورت خانوادگی افراد را مبتلا می کند و متاسفانه یک تصور وجود دارد اینکه وقتی فرزندان یک خانواده دور هم جمع می شوند خطر انتقال بیماری وجود ندارد و در واقع فکر می کنیم در بین اعضا فرد مبتلایی حتی در حد خفیف وجود ندارد.

 این مسوول با بیان اینکه حتی علائم به ظاهر کوچک سرماخوردگی و حضو فرد در دورهمی می تواند فاجعه جبران ناپذیری را موجب شود، اظهار داشت: بر این اساس از عموم مردم درخواست می شود به موضوع دورهمی در شب یلدا و اجتناب از این مساله با هدف پیشگیری از ابتلا به این بیماری توجه جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: نجات جان یک انسان در شرایط کرونایی حائز اهمیت بوده و این در حالی است که طی ماه محرم زنجانی ها که دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند، برای پیشگیری از بیماری به جای برگزاری تجمع بزرگ عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم، اقدام اساسی دیگری را انجام دادند که امیدواریم این مهم با بهره گیری از ظرفیت های موجود در مراسم شب یلدا نیز نمود داشته باشد.

صائینی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات انجام گرفته در خصوص سالمندان به کنترل مرگ و میر بیماری ناشی از بیماری کووید- ۱۹ کمک فراوانی می کند، افزود: بررسی نشان می دهد که ۸۵ درصد بیماران کرونایی به سالمندان بالای ۶۵ سال اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: افراد دارای بیماری های زمینه ای در خطر بیشتر مرگ و میر قرار دارند و بیش از دیگران آسیب پذیر هستند که در صورت اجرای برنامه هایی از قبیل  قرنطینه معکوس و تامین مایحتاج مورد نیاز آنان و مراقبتهای لازم، کاهش تردد در سطح شهر رخ می دهد و در این صورت می توان به ابتلای کمتر امیدوار بود.

این مسؤول ادامه داد: طبق پیگیری ها و دستورالعمل تدوین شده در مورد سالمندان گام بلندی در بحث کووید- ۱۹ در استان برداشته خواهد شد و  تاثیر بسیار مفیدی را بر جای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با مشارکت بسیج استان اظهار داشت: این طرح بسیار ارزشمنده بوده که تمامی اقدامات لحاظ شده و اجرای آن به کنترل کرونا کمک بسزایی خواهد کرد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان شب یلدا زنجان محدودیت های کرونا یلدای متفاوت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان شب یلدا زنجان محدودیت های کرونا یلدای متفاوت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان شب یلدا زنجان محدودیت های کرونا یلدای متفاوت اخبار کنکور شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار نامه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص اعمال پایه های تشویقی اعضای هیات علمی با انشار نامه مذکور اعلام کرد: یک اتفاق مبارک و موثر برای وزارت علوم تحقیقلات و فناوری (عتف) بخشی ازجورچین (پازل) انگیزشی دوره جدید مدیریت وزارت (عتف).

متن نامه به شرح زیر است :

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نامه ای به محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بازگشت به نامه شماره ۳۶۸۳۵۲/ و مورخ ۵ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی به استحضار می‌رساند:

با توجه به ماده (۷) تصویب نامه شماره ۱۶۰۷۱۶/ت ۶۰۰۲۹ه مورخ ۲ آذر۱۴۰۱ هیات وزیران، دستورالعمل اعطای پایه‌های تشویقی تا (۶۰ پایه) ازسوی آن وزارت خانه ابلاغ‌شده برای تمامی اعضای هیات علمی که از طریق مراکز جذب وزارت‌خانه مربوطه به‌کار گرفته شده یا می‌شوند از سال هزار و چهارصد و ۲قابلیت اجرایی یافته است.

بنابراین محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی تا (۷) پایه موضوع ماده پنجاه و سه آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی از تاریخ اجرای ماده مذکور لغو می‌گردد.

علی‌ای‌حال چنانچه احدی از اعضای مذکوردر شرف بازنشستگی هستند در صورت رعایت ضوابط کلی اعطای پایه‌های مورد بحث که دستورالعمل مزبور تشریح گردیده موضوع اعمال پایه‌های تشویقی در محاسبه حقوق بازنشستگی قابل رسیدگی و اقدام خواهد بود.

کد خبر 6087334

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت