Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: داخلی‌سازی تجهیزات ساخت خط لوله هزار کیلومتری گوره جاسک که اکنون پیشرفتی ۸۰ درصدی دارد، سبب صرفه‌جویی ارزی ۵۰۰ میلیون یورویی برای کشور شده است.

تورج دهقانی به ساخت نیمی از پمپ‌های مورد نیاز این طرح اشاره کرده و گفته که ۷۸۰ کیلومتر از هزار کیلومتر خط لوله به کارگاه ارسال شده و در حال جوشکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فاز نخست این طرح با هدف ایجاد ظرفیت انتقال بیش از ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد، ادامه داد: تاکنون پیشرفت فیزیکی در این فاز از ۸۰ درصد عبور کرده است، بیش از ۷۸۰ کیلومتر لوله به سایت تحویل و بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است که بر اساس برنامه پیش‌رو، همه گستره خط لوله که حدود هزار کیلومتر است تا پایان امسال نصب، آزمایش و عملیاتی می‌شود.

تورج دهقانی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: بیش از ۹۵ درصد از کالاها و خدمات مورد نیاز در این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی تأمین شده و با داخلی‌سازی‌ تجهیزات، از خروج بیش از ۵۰۰ میلیون یورو جلوگیری شده است. اعتبار مصوب طرح ۱.۵ میلیارد یورو است.

دهقانی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه نفت به‌منظور تأمین نیازهای این طرح برای انتقال نفت خام با سه شرکت پمپ‌ساز داخلی به‌منظور ساخت و تأمین ۵۰ عدد الکتروپمپ ۳ مگاواتی قرارداد امضا کرده است، گفت: تاکنون ساخت بیش از نیمی از این الکتروپمپ‌ها به مرحله پایانی رسیده و به‌زودی در ایستگاه‌های پروژه گوره – جاسک مستقر می‌شوند و بقیه آنها نیز تا پایان سال تحویل می‌شود.

وی تأکید کرد:‌ برای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره جهش تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، در این طرح برای حدود ۸ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده که بخش عمده این نیروها از نیروهای بومی در گستره هزار کیلومتری گوره تا جاسک است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به اینکه شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا شرایط کار را بسیار سخت‌تر کرده، ادامه داد: با وجود این و به‌دلیل اهمیت داشتن و راهبردی بودن این طرح، دست‌اندرکاران طرح با رعایت پروتکل‌های ستاد مبارزه با شیوع بیماری کرونا بدون هیچ تعطیلی و بی‌وقفه برای به ثمر رساندن این طرح در تلاش هستند و تمام فعالیت‌ها در همه جبهه‌های کاری با جدیت در حال انجام است تا بتوانیم طبق برنامه زمان‌بندی پیش برویم و فاز نخست طرح تا پایان امسال راه‌اندازی شود.

به گزارش «انرژی امروز» از ایرنا، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود. از مهم‌ترین پروژه‌های این طرح ملی می‌توان به تأمین و احداث یک‌هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ سازگار با نفت ترش، احداث پنج تلمبه‌خانه و سه ایستگاه بین‌راهی خط لوله و برق‌رسانی به آنها، احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تأسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تأسیسات جانبی آن در سواحل مکران اشاره کرد.

برچسب هاتورج دهقانی شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران (متن PEDEC) طرح انتقال نفت خام گوره- جاسک

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تورج دهقانی طرح انتقال نفت خام گوره جاسک آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت مهندسی و توسعه نفت هزار کیلومتر تا پایان خط لوله نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب

مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به وضعیت بارش و دمای پایتخت گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته (۱۶ اردیبهشت) نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر کاهش بارش و ۲ درجه سلسیوس افزایش دما ثبت شده است.   مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۲) تا روز گذشته ( ۱۶ اردیبهشت) در استان تهران به‌صورت پهنه‌ای ۱۴۷ میلیمتر باران باریده است این در حالیست که میانگین بلندمدت بارش ۲۳۷ میلی‌متر است بنابراین تهران ۸۹ میلی‌متر معادل با ۳۸ درصد نسبت به شرایط نرمال بارش کمتری دریافت کرده است.    وی اضافه کرد: استان تهران نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی حدود ۱۰ درصد افزایش بارش داشته است البته ملاک بارش، میانگین بلندمدت است بنابراین بارندگی‌های اخیر نتوانسته کاهش بارش انباشته را جبران کند.   غلامی با اشاره به وضعیت دما در سال زراعی جاری تا روز گذشته گفت: طی این مدت همراه با کاهش بارش، افزایش دما در سطح استان داشته‌ایم، به‌گونه‌ای که دمای استان نسبت به میانگین بلندمدت ۱.۹ درجه سلسیوس و نسبت به سال قبل ۱.۳ درجه سلسیوس بیشتر شده است. این وضعیت موجب افزایش تبخیر آب سطحی می‌شود و منابع آبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.   وی اضافه کرد: طبق جدیدترین پیش‌بینی‌های فصلی تقریباً تا اوایل خرداد ماه به‌طور متناوب در سطح استان بارندگی داریم که غالباً به‌صورت رگباری و پراکنده به‌ویژه در ساعات پایانی روز و طی شب خواهد بود. تا پایان هفته جاری نیز به تناوب رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.   غلامی تاکید کرد: بارش‌های بهاری نمی‌تواند کاهش بارندگی استان را جبران کند چراکه عمده بارش مربوط به پاییز و زمستان است از سوی دیگر متوسط دما طی دو ماه آینده ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بیش از وضعیت نرمال خواهد بود.   مدیر کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت بارش پایتخت در سال زراعی جاری گفت:  از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در تهران نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر و نسبت به سال قبل ۵۰ میلیمتر کاهش بارش داشته‌ایم این در حالیست که  در سطح استان با افزایش بارش نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.    به گفته غلامی، دمای پایتخت نسبت به بلندمدت ۲ درجه سلسیوس و نسبت به سال گذشته ۱.۵ درجه سلسیوس افزایش یافته است.   وی تاکید کرد: با توجه به کاهش بارش و افزایش دما، صرفه‌جویی در مصرف آب چه در بخش خانگی و چه در بخش تخصصی مانند صنایع و کشاورزی توصیه می‌شود علاوه بر آن لازم است مدیریت منابع و مصارف آب در دستور کار قرار گیرد.   مدیر کل هواشناسی استان تهران اضافه کرد: زمانی که بارش پیش‌بینی می‌شود لزومی ندارد شهرداری نسبت به آبیاری فضای سبز یک روز قبل از بارندگی اقدام کند علاوه بر آن بخش کشاورزی می‌تواند با توجه به بارش‌ها یک نوبت از آبیاری را به تعویق بیندازد.   غلامی در پایان اظهارکرد: توجه به پیش‌بینی و هشدارهای هواشناسی به  کشاورزان و بخش‌های اجرایی که داده‌های هواشناسی روی عملکردشان تاثیر مستقیم دارد، توصیه می‌شود و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲