Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:13:27 GMT

۸۰ هزار تن چغندر قند در کنگاور برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۸۰۵۰

۸۰ هزار تن چغندر قند در کنگاور برداشت شد

محمود ملکی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، متوسط عملکرد چغندرقند در مزارع شهرستان کنگاور را حدود ۶۰ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: چغندرقند تولیدی در کنگاور از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: چغندر بهاره امسال در این شهرستان در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت رفت که نسبت به سال گذشته با افزایش کشت و برداشت مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملکی نسب در ادامه اظهار داشت: برای تسهیل در تحویل چغندر قند، این مدیریت با برگزاری جلساتی با نمایندگان کارخانه ها هماهنگی های لازم را برای فروش راحت چغندر قند کشاورزان به عمل آورده است.
وی در پایان گفت: عملیات برداشت در شهرستان کنگاور به لحاظ سرمای زودرس نسبت به سایر شهرهای استان کرمانشاه زودتر آغاز شده و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.
کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه سال گذشته ۴۳۰ هزار تن چغندر قند در این استان تولید و تحویل کارخانه های قند شد که پیش بینی می شود امسال بیش از ۶۰۰ هزار تن چغندرقند در استان تولید شود.

به گزارش ایرنا در استان کرمانشاه ۲ کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب فعال است و مجوز سومین کارخانه قند کرمانشاه نیز در حال طی کردن مراحل صدور است.
کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.
از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها چغندر برداشت محصول کنگاور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چغندر برداشت محصول کنگاور چغندر برداشت محصول کنگاور اخبار کنکور چغندر قند هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.

نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستانهای استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • برداشت جو قصیل در قم