Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی قهرمانی روز دوشنبه در جلسه کارشناسی بررسی فرصت های جدید برای ورود ایران به بازارهای کشورهای همسایه همچون جمهوری آذربایجان و ارمنستان، افزود: از وزارت امور خارجه درخواست داریم در این حوزه ها نسبت به انتقال اطلاعات به بخش خصوصی همت بیشتری داشته باشد.

وی  با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای حضور در بازار کشورهای همسایه به خصوص دو کشور آذربایجان و ارمنستان، اظهار داشت: اتفاقات رخ داده در چند ماه گذشته، می تواند دروازه جدیدی برای ورود محصولات ایرانی به دو کشور آذربایجان و ارمنستان باز کند که باید به دنبال بهره برداری صحیح از این فرصت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی ادامه داد: برخی از امور مربوط به تصمیم گیری های مسئولان دولتی است که باید زمینه تسهیل شرایط صادرات را ایجاد کنند، اما از سوی دیگر بخش خصوصی نیز باید بداند که برای سرپا ماندن نیاز است که به ماهیت خود برگشته و با کار جمعی و با فناوری های روز کار خود را به پیش ببرد.

وی از مباحث مطرح شده توسط وزیر صمت برای واگذاری اختیار انتخاب رایزن های بازرگانی در سفارت خانه های ایران استقبال کرد و گفت: این امر در صورتی که انتخاب رایزن های بازرگانی به صورت کامل بر عهده اتاق های بازرگانی استان ها باشد، می تواند بسیار موثر واقع شود.

به گزارش ایرنا، دبیر میز جمهوری آذربایجان در اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه در حفظ ارتباط اقتصادی با جمهوری آذربایجان کوتاهی هایی شده است، گفت: متاسفانه مجموعه ای از سیاست ها و حرک های اشتباه باعث شده در طول سال ها روابط اقتصادی خود را با جمهوری آذربایجان کاهش دهیم و به این ترتیب، فضا برای حضور ترکیه در این بازارها بازتر شده است.

محمدعلی نجاری کهنمویی افزود: در فضای کنونی که ترکیه توانسته بازارهای آذربایجان را تصاحب کند، اجازه ایفای نقش شرکت های ایرانی را نخواهد داد و عملا" در این موضوع متضرر خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و اولویت بندی برای اعزام و پذیرش هیات های اقتصادی به باکو، اظهار داشت: متاسفانه در این موضوع برنامه ریزی های لازم صورت نگرفته و برآورد لازم برای میزان خروجی این اعزام و پذیرش ها انجام نشده است.

نجاری کهنمویی ادامه داد: همه ساله هیات های بلندپایه اقتصادی از تبریز به باکو اعزام می شد که امسال به دلیل شرایط حاصل از بیماری کرونا، قرار بر برگزاری اجلاسی با حضور مقامات عالی استان و کشور آذربایجان به صورت مجازی شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا باید با حضور مسئولان اقتصادی استان و اتاق بازرگانی برنامه ۵ سال آینده اقتصادی و ارتباطی استان با کشورهای هدف تدوین شده و به دنبال آن تکالیفی به تک تک میزها همچون میز آذربایجان داده شود.

برچسب‌ها تبریز جمهوری آذربایجان وزارت امور خارجه سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز جمهوری آذربایجان وزارت امور خارجه سرمایه گذاری تبریز جمهوری آذربایجان وزارت امور خارجه سرمایه گذاری اخبار کنکور آذربایجان و ارمنستان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه هند به انتقادهای جمهوری آذربایجان درباره ارسال تسلیحات به ارمنستان توسط دهلی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند در یک نشست خبری گفت: «ما هم با جمهوری آذربایجان و هم با ارمنستان روابط خوبی داریم.»

به نوشته روزنامه ارمنی ماسیس پست، وی افزود: « دهلی سیاستی دارد که بر اساس آن به دنبال پیشبرد و ارتقای صادرات دفاعی خود است.»

اخیرا الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفته بود که کشورش نمی‌تواند زمانیکه فرانسه، هند و یونان به ایروان سلاح می‌دهند، بی تفاوت باشد.

پیشتر روزنامه اکونومیک تایمز هند گزارش داده بود، یک مقام ارشد ارمنستانی به شهر دهلی سفر کرده و مذاکراتی را در زمینه ارسال تسلیحات با مقامات هندی برگزار کرده است.

آنها اضافه کردند، هند به عنوان یک تامین کننده مهم تسلیحات ارمنستان مطابق با ملزومات این کشور ظاهر شده است.

جزئیات مربوط به این محموله جدید تسلیحاتی هند برای ارمنستان مشخص نشده اما این نشریه هندی به نقل از چند ناظر حوزه ارمنستان گمان‌زنی کرده که این بسته احتمالا شامل تجهیزاتی است که همزمان با وضعیت ملتهب موجود بین ایروان و باکو، نوعی بازدارندگی را برای ارمنستان به وجود می‌آورد.

آخرین محموله تسلیحاتی که هند برای ارمنستان فرستاد شامل راکت اندازهای پیناکا، موشک‌های ضد تانک، راکت‌ها و مهمات دیگر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران