Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@11:09:10 GMT

حمله دوباره هکرها به قربانیان حملات سایبری

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۸۸۳۹

حمله دوباره هکرها به قربانیان حملات سایبری

مؤسسه پژوهشی Crowdstrike Services Cyber Front Lines در تازه‌ترین گزارش خود آورده است کمپانی‌ها، مؤسسات و کسب و کارهایی که مورد یک حمله هکری موفق قرار گرفته‌اند باز هم هدف این حملات سایبری قرار خواهند گرفت.

 این گزارش نشان می‌دهد حتی اگر این مؤسسات گام‌های بلندی هم برای تأمین امنیت سایبری خود برداشته باشند باز هکرها به آنها توجه ویژه دارند تا از هر طریق ممکن به سیستم‌های آنها نفوذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مؤسسه در گزارش خود وضعیت کمپانی‌هایی که مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند را آنالیز و بررسی کرده و نشان داده است در دوسوم این موارد که حملات خارجی به شبکه‌های آنها صورت گرفته، مجرمان سایبری تلاشی مضاعف دارند تا در طول یک سال باز هم آنها را هدف حملات خود قرار دهند و اطلاعات بیشتری به سرقت ببرند.
طبق گزارش این مؤسسه، 68درصد از کمپانی‌ها و کسب و کارهای مورد مطالعه، در طول 12ماه علاوه بر حمله اول، هدف حمله پیچیده هکری دوم نیز قرار گرفته‌اند که البته حمله دوم گاه ناکام باقی مانده، چراکه این کمپانی‌ها برای تأمین امنیت سایبری و حفاظت از شبکه‌ها و زیرساخت خود هزینه‌های زیادی انجام داده‌اند. اما در مواردی نیز به‌دلیل نفوذپذیری شبکه و زیرساخت آنها، این حملات موفقیت‌آمیز بوده و برای بار دوم، اطلاعات این شرکت‌ها به سرقت رفته است. بدافزارها، باج افزارها، فیشینگ، اسپم ایمیل و... هریک می‌توانند با روشی متفاوت، شبکه زیرساخت کمپانی‌ها را هدف قرار دهند و دردسر ایجاد کنند. مجرمان سایبری احتمالاً به این دلیل دوباره به سوی اهداف پیشین خود باز می‌گردند که امیدوارند این سازمان، شرکت یا کسب و کار از حمله نخست درس نگرفته و همچنان آسیب پذیر باقی مانده باشند.

این گزارش می‌افزاید: سازمان‌هایی که ازحمله نخست درس نگرفته و فرصت را برای امن‌تر کردن سیستم‌های خود غنیمت نشمرده‌اند یا تلاش زیادی برای توسعه امنیت سایبری آن نکرده‌اند احتمالاً در دومین حمله هدف هکرهای قوی‌تری قرار گرفته‌اند و اطلاعات باارزش تری از آنها به سرقت رفته است. برخی از این شرکت‌ها و مؤسسات نیز هدف حمله باج افزارها قرار گرفته‌اند و هکرها برای آزادسازی اطلاعات و داده‌های آنها تقاضای باج‌هایی با مبالغ بسیار بالا کرده‌اند. البته بیشتر این باج‌ها به‌صورت رمزارز باید پرداخت شود تا اطلاعات و دیتای بلوکه شده آزاد شود. گاه نیز سرقت اطلاعات کمپانی‌ها و انتشار آن در فضای وب تاریک(Dark Web) برای این کمپانی‌ها درسرساز می‌شود. اطلاعات سرقت شده در فضای وب تاریک به فروش گذاشته می‌شوند و گاه خریداران از آنها سوء‌استفاده‌هایی کلان می‌کنند و عملاً شرکت یا مؤسسه با زیان‌های اقتصادی بالایی مواجه می‌شود که گاه جبران‌ناپذیر است. گاه نیز این مشکلات سبب می‌شود تا آینده یک مؤسسه یا شرکت با مشکلات جدی مواجه شود.
در این گزارش به کمپانی‌ها یا مؤسساتی که مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند توصیه شده است علاوه بر استفاده از آپدیت‌هایی که برای ویندوز و نرم‌افزارها ارائه می‌شود، این مؤسسات و شرکت‌ها بهتر است از پسوردهایی قویتر و سخت‌تر استفاده کنند که ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم است تا هک کردن آن برای مجرمان سایبری سخت‌تر شود. همچنین در این گزارش آمده است کمپانی‌ها یا مؤسساتی که هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند باید از متخصصان امر بخواهند که دائم آسیب‌پذیری شبکه خود را مورد بررسی قرار دهند تا اگر حفره امنیتی جدیدی یافت شود نسبت به وصله آن اقدام شود و مورد حمله سایبری قرار نگیرد. «شاون هنری» دبیر ارشد امنیت مؤسسه CrowdStrike گفت: همکاری جامع و هوشیاری در شناسایی حفره‌های نفوذپذیر کلید اساسی و حیاتی در مقابله با حمله‌های سایبری به‌شمار می‌رود. از این‌رو با نظارت مداوم تلاش می‌کنیم تا با شناسایی آسیب پذیری‌ها راه را بر هکرها سد کنیم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قرار گرفته اند سایبری قرار کمپانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در بیانیه‌ای تأیید کرد که انصارالله یمن سه موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت دریای سرخ شلیک کردند.

به گزارش با‌ها نیوز، این موشک‌ها دو شناور به نام‌های "ام وی مایشا" (MV Maisha) و "ام وی آندرومدا استار" (MV Andromeda Star) را هدف قرار دادند. ام وی مایشا، یک کشتی متعلق به انگلیس، آسیب جزئی دید، اما ادعا می‌شود به سفر خود ادامه داد، در حالی که کشتی دیگری که با پرچم آنتیکوا و باربادوس حرکت می‌کرد، تحت تأثیر قرار نگرفت.

در همین حال، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد این حمله با چندین موشک نیروی دریایی عملیاتی و منجر به اصابت مستقیم به کشتی انگلیسی شد.

پیشتر، سریع اعلام کرد که ارتش یمن با موفقیت یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی (پهپاد) را در حریم هوایی استان صعده یمن سرنگون کرده است.

سنتکام تصریح کرد که این حملات موشکی تلفاتی نداشته است.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • حرف‌های سیدجواد هاشمی درباره رپ کردنش