Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان غذا و دارو آمریکا هشدار داده است که چهار شرکت کننده در آزمایش واکسن کووید ۱۹ شرکت آمریکایی فایزر مبتلا به فلج صورت شده اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ همین رابطه ناظران بریتانیایی هم هشدار داده اند که افراد مبتلا به انواع آلرژی‌ها نباید واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند.

سازمان غذا و دارو آمریکا بعد از بروز فلج صورت در ۴ دریافت کننده واکسن آزمایشی کرونا شرکت فایزر اعلام کرد که این موضوع باید قبل از عمومی شدن این واکسن حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسناد رسمی نشان می‌دهد که در فاز ۳ آزمایش این واکسن، در ۴ شرکت کننده فلج صورت موقتی موسوم به «فلج بلز» روی داده است. در حالی که در هیچیک از گروه دریافت کننده دارونما عارضه جانبی مشابهی مشاهده نشده است.

فلج بلز معمولاً شبیه سکته است، سبب ضعف ناگهانی در عضلات صورت و در نتیجه افتادگی در نیمی از صورت می‌شود. اگرچه هنوز علت دقیق آن مشخص نیست اما معمولاً به صورت خود به خودی بهبود می‌یابد.

طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، عوارض جانبی یک اتفاق متداول است اما باید جزئی باشد. از بین شرکت کنندگان این آزمایش، ۸۴ درصد واکنش‌های نشان دادند. بعد از دریافت واکسن، ۶۳ درصد افراد احساس خستگی و کوفتگی و ۵۵ درصد سردرد را گزارش کردند. ۳۲ درصد از لرز، ۲۴ درصد از درد مفاصل و ۱۴ درصد از تب شکایت داشتند.

با این حال این واکسن از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا تأیید خوبی دریافت کرده است. مشخص شده است که این واکسن بعد از دومین دوز دریافت ۹۵ درصد مؤثر بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا کووید 19 فایزر واکسن فایزر سازمان غذا و دارو آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه کنکور ۱۴۰۳ سه شنبه منتشر می شود

کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) از سه شنبه ۱۱ اریبهشت جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبان می توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

 نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز گذشته پنجشنبه ۶ اردیبهشت در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی امروز، جمعه ۷ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیر برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آن ها لحاظ کند.

 کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • کلید اولیه کنکور ۱۴۰۳ سه شنبه منتشر می شود
  • بازداشت چهار کنکوری متخلف