Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@06:45:57 GMT

شایعات مربوط به ایمپلنت را باور نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۸۹۲۵

اگر بنا به هر دلیلی دندان تان را از دست بدهید ریشه دندان هم از بین می رود و این یعنی برای دندان جایگزین هیچ جایگاه محکمی وجود ندارد اما خوشبختانه در روش کاشت ایمپلنت این مشکال برطرف شده است و شما با استفاده از پایه تیتانیومی که به شکل پیچ می باشد می توانید ریشه از دست رفته را جایگزین نمایید. همان طور که می دانید در گذشته راه حلی برای دائمی شدن دندان های از دست رفته وجود نداشت و فقط از دندان مصنوعی برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شد اما این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی در علم دندانپزشکی دیگر نیازی به نگرانی برای برطرف کردن این مشکل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر افراد هنگام مراجعه به دندانپزشک اولین سوالی که ذهنشان را مشغول کرده است را مطرح می کنند و آن این است که آیا شرایط دندان هایشان برای کاشت ایمپلنت مناسب است ؟ لازم است بدانید برای پاسخ به این سوال باید وضعیت بیمار بررسی شود اما تمام کسانی که به بهداشت دهانی خود اهمیت می دهند و بنا به هر دلیلی از نداشتن دندان مجبور به کاشت ایمپلنت هستند در هر سنی که باشند می توانند از این روش استفاده کنند. اما آیا ایمپلنت باعث سرطان میشود ؟ چرا این شایعه درست شده است !

درباره ایمپلنت دندان بیشتر بدانید!

خوشبختانه این روزها با روش های جدیدتر و ورود تکنولوژی های به روز تر می توانید از مزیت های کاشت ایمپلنت استفاده نمایید و دیگر نگران جراحی کاشت ایمپلنت نباشید زیرا استفاده از تکنولوژی های دیجیتال این امکان را فراهم کرده است تا بدون نیاز به جراحی بتوانید در کوتاه ترین زمان صاحب دندان شوید. اما باید بدانید در بسیاری از افراد کاشت ایمپلنت مناسب می باشد و توصیه می شود اما افرادی که سیگار می کشند باید بدانند که مصرف سیگار روند بهبودی را کاهش می دهد.

روش ایمپلنت دیجیتال یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد زیرا بدون جراحی و با درد کمتر شما صاحب دندان خواهید شد. در این روش که به صورت پانچ کردن می باشد دیگر نیازی به بخیه زدن نخواهد بود و تورم بعد از جراحی وجود ندارد. درست است این روش هنوز مانند روش سنتی ایمپلنت رایج نشده است اما در سراسر دنیا از این روش برای کاشت ایمپلنت استفاده می شود.

آیا ایمپلنت خراب میشود

باید بگوییم کسانی که سیگار و یا مشروبات الکلی مصرف می کنند می توانند در معرض خطر ابتلا به کارسینوما دهان قرار بگیرند. سرطانی که این روزها شایع شده با ایمپلنت هم ایجاد می شود لازم است بدانید این موضوع شایع ای بیش نیست و تمام جراحان و ایمپلنتولوژیست ها این موضوع را رد می کنند بنابراین جای هیچ نگرانی نخواهد بود. خوشبختانه با تحقیقات انجام گرفته بر روی افرادی که کاشت ایمپلنت داشته اند مورد مبنی بر سرطان گزارش نشده است بنابراین می توانیم مدعی شویم اینکه می گویند ایمپلنت سرطان زا است یک شایعه می باشد و نباید به این احتمالاتی که به اشتباه رایج می شود بها داد.

قبل از انجام ایمپلنت بر روی دهان شما لازم است تست های پزشکی مربوط را انجام دهید تا با اطمینان از پذیرش فک و لثه های شما این کار انجام شود زیرا در برخی شرایط ممکن است ایمپلنت موفقیت آمیز نباشد و این کار بیهوده باشد بنابراین لازم است برای انجام کارای مربوط به ایمپلنت دندان با پزشک معالج خود در ارتباط باشید و آزمایش های لازم را انجام دهید تا با اطمینان این کار را انجام دهید.

شاید لازم است بدانید چرا ایمپلنت را توصیه می کنیم و از مزایای آن بیشتر بدانید. کسانی که از دندان مصنوعی متحرک استفاده می کنند در عمل جویدن مشکل خواهند داشت و می توان گفت این کار را به سختی انجام می دهند بنابراین ایمپلنت می تواند یکی از گزینه های مناسب برای رها شدن از این مشکل باشد. و یا در مقابل کسانی که دندان های خود را از دست داده اند و طبق شنیده ها نمی خواهند از دندان مصنوعی متحرک استفاده کنند در این شرایط تنها انتخاب ایمپلنت است.

گاهی اوقات خواندن و مطالعه مقالات علمی و پزشکی به شما کمک می کند تا ساده تر تصمیم بگیرید و انتخاب کنید ایمپلنت به روش سنتی یک فرآیند چند مرحله است. همان طور که می دانید آستانه تحمل درد در همه افراد متفاوت است و میزان درد هم بستگی به فرد دارد بنابراین نمی توانیم به طور دقیق در مورد درد کاشت ایمپلنت به روش سنتی صحبت کنیم اما این روزها با جایگزینی روش های مدرن می توانیم بگوییم درد از بین رفته است و حتی با تجویز مسکن هایی که بعد از فرآیند کاشت ایمپلنت توسط دکتر نوشته می شود دیگر هیچ دردی را احساس نمی کنید.

سوالی که شاید برای بسیاری از افراد حائز اهمیت باشد این است آیا کاشت ایمپلنت برای همیشه دوام دارد ؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم در صورت عدم مراقبت از آن نمی توانیم به صورت دائمی از ایمپلنت ها استفاده کنید همان طور که می دانید دندان های طبیعی هم نیاز به مراقبت و نگهداری دارند در غیر اینصورت نمی توانید از آن ها تا آخر عمر استفاده کنید. کاشت ایمپلنت یک راه برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته شما می باشد که می توانید در صورت مراقبت و رعایت بهداشت دهانی به طور دائمی از آن ها استفاده کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: کاشت ایمپلنت دست رفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در سال جاری عملیات کاشت نهال و بذر کاری در قالب ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد در اراضی مختلف روستایی و شهری استان بوشهر هدف‌گذاری شده است. - اخبار استانها -

عبدالحسین گرشاسبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس از عملیات کشت نهال در منطقه چاهکوتاه بوشهر خبر داد و اظهار داشت: همزمان با روز ملی خلیج فارس در پارک جنگلی چاهکوتاه مراسم درختکاری برگزار و تعداد 200 اصله نهال جنگلی نهال کاشته شد.

وی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کاشت نهال و توسعه عملیات درختکاری به یکی از اولویت‌های مهم کشور تبدیل شده است که به تبع آن در استان بوشهر اجرا عملیات آبخیزداری و کاشت درخت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از کاشت 294 هزار اصله نهال در ماه گذشته در استان بوشهر خبر داد و گفت: تاکنون 3 میلیون و 750 هزار نهال جنگلی در استان بوشهر تولید و بیش از 1.7 میلیون نهال آن سال قبل کشت شد.

گرشاسبی سهم استان بوشهر در اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را 12 میلیون اصله نهال در 4 سال دانست و بیان کرد: در سال جاری عملیات کشت نهال و بذر کاری در قالب 5 میلیون و 300 هزار مورد در اراضی مختلف روستایی و شهری استان بوشهر هدف‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در سال 1402 و 1403 در مجموع باید عملیات بذر کاری و کاشت انجام شود که امسال علاوه بر نهال‌های جنگلی کشت نخل و درخت مرکبات بر اساس اقلیم مناطق در دستور کار قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران