Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اصلاح هندسی معابر گفت: راه یکی از ارکان ترافیک است، حوادث، تردد‌ها و ترافیک رکنی دارند که راه مؤثرترین رکن آن‌ها است. اگر راه ایمن باشد، حوادث به حداقل می‌رسد. اشکال هندسی راه‌ها به دلیل حوادث و یا گره‌های ترافیکی دچار ضعف هستند که باید اصلاح شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه تغییر شکل راه، اصلاح هندسی معابر نام دارد.

سردار حمیدی تصریح کرد: برخی از موارد اصلاح هندسی جزئی است. به صورت موقت با نصب علائم ترافیکی، جریان ترافیک را چک می‌کنیم و در مرحله بعد اقدامات عمرانی را انجام می‌دهیم. در شرایطی هم از ابتدا نیاز به زیرگذر و میدان هست که باید اقدامات عمرانی انجام شود.

بیشتر بخوانید

 اجرای ۲۲۵ کیلومتر حفاظ ایمنی گاردریل در ۸ محور سطح منطقه

وی افزود: ترافیک از گذشته معضل شهر تهران بوده است و اگر اقدامات اصلاح هندسی معابر در این سال‌ها نبود، شهر تهران قفل می‌شد. این اقدام جزء لاینفک بهبود جریان ترافیک است. در چند هفته گذشته معابر اصلی شهر تهران اصلاح شده‌اند، به طور مثال در کمربندی شهر تهران پروژه شهید نجفی رستگار را اخیراً افتتاح کردیم. این پروژه منجر به تخلیه بار ترافیکی آزادگان از منطقه مشیریه می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به مهم‌ترین نمونه‌های اصلاح هندسی معابر گفت: اخیراً گاردریل‌ها را با نیوجرسی‌های جدید جا به جا کردیم که در آزادراه‌های اطراف تهران گاردریل‌ها جمع شدند و از نیوجرسی‌های جدید استفاده شد. در داخل شهر تهران هم به صورت جدی پیگیر شدیم و با کمک شهرداری در بزرگراه آزادگان حوادث را با نصب نیوجرسی‌های جدید کاهش دادیم.

سردار حمیدی بیان کرد: : نیوجرسی‌های جدید جسم سختی هستند که امکان عبور خودرو از آن‌ها وجود ندارد و مانع تابش نور چراغ خودرو مقابل به چشم راننده می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: مسدود کردن راه‌ها توسط پلیس به دلیل هم‌سطح نبودن معابر است که جریان ترافیک مویرگی را کنترل می‌کنیم. در خیلی از مواقع بزرگراه‌ها کشش بار ترافیکی را ندارند و در صورتی‌ که عبور و مرور مسدود نشود، شاهد بار ترافیکی سنگین خواهیم بود. پلیس به نسبت اهمیت معابر اقدام به مسدود کردن بعضی از معابر می‌کند. این باور درست نیست که حضور پلیس منجر به بار ترافیکی می‌شود.

بیشتر بخوانید

تردد شبانه ۷۰ درصد در تهران کاهش پیدا کرده است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترافیک پلیس راهور تهران معابر شهری اصلاح هندسی معابر نیوجرسی های جدید جریان ترافیک بار ترافیکی شهر تهران راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟

سید ابوالفضل موسوی‌پور رییس پلیس راهور پایتخت در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه‌ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودرو‌های شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کار‌های مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه‌ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟